BIT će nekih pet mjeseci kao su se, potkraj srpnja, u Slavonskom Brodu ''ciljano'' sreli Mirko Duspara i Ivica Vrkić, gradonačelnici dva najveća slavonska grada. Njihov susret, da podsjetimo, organizirao je SBplus. Namjera je bila potaknuti dva gradonačelnika neka združenim snagama, kao čelnici dvije najveće slavonske urbane sredine, sinergijski poguraju razvoj i Osijeka i Broda i Slavonije. Koliko to oni mogu, u okviru svojih nadležnosti. No, jedna poluga, kojom raspolažu, a zove se politička moć, daje im priliku da zajedno stisnu premijera i natjeraju ga da više novca usmjeri u razvoj Slavonije.
Dok Vrkić premijera podsjeća kako Osijek ima dužu tradiciju
tramvajskog prijevoza od Zagreba, osobito se zadržavajući na početku šezdesetih
godina prošlog stoljeća kada se osuvremenjuje tramvajski vozni park kupovinom
hrvatskih tramvaja TKM 101, riječ ponosno preuzima Duspara i obavještava
premijera da su tramvaji koje je spomenuo Vrkić proizvedeni u brodskom Đuri
Đakoviću i da su vozili ne samo osječkim, već i zagrebačkim tramvajskim
tračnicama.
Koktelom samohvale i blagog cinizma mogli bismo reći kako je nastojanje SBplusa da za isti stol posjedne Vrkića i Dusparu već dalo rezultate. No, kako nismo političari, koji - kad su zasluge u pitanju - buhu vješto pretvore u slona, spomenut ćemo tek kako je ovoga tjedna u Osijeku otvoren jedan od najvažnijih (i kad je gradnja u pitanju možda i najzahtjevniji) kružnih tokova, na križanju tri vrlo prometne gradske ulice – Trpimirove, Divaltove i Gacke. Za ovu priču to ne bi imalo nikakvog značenja da radove nije izvela brodska tvrtka, Poduzeće za ceste, čiji je član nadzornog odbora I njezin spiritus movens, Tomislav Opačak.
Da smo političari, a na sreću nismo, u nabrajanju plodova srpanjskog ''povijesnog susreta'' gradonačelnikâ dva najveća slavonska grada, Vrkića i Duspare, spomenuli bismo i podatak da je Udruga za promicanje lokalne uprave i samouprave PLUS, iz Slavonskog Broda, u osječkoj tiskari Grafika, štampala tri svoje knjige.
Mogli bismo, a nećemo – jer nismo političari – trljati ruke i pohvaliti se kako je ''povijesni susret'' Vrkića i Duspare, za samo pet mjeseci, dao sjajne rezultate: Brođani grade osječki kružni tok, a Osječani Brođanima tiskaju knjige! I na sva usta se hvaliti kako se suradnja dva najveća slavonska garda odvija u širokoj lepezi, od cestogradnje do kulture.
Na krilima euforije, od kakve kronično obolijevaju političari kad im bar malo krene, mogli bismo najaviti kako, potaknuti uspjehom ''povijesnog susreta'' Duspare i Vrkića, sada planiramo za isti stol posjesti Ivana Anušića i Danijela Marušića, župane Osječko-baranjske i Brodsko-posavske županije. I najaviti da će taj susret, s obzirom na višu političku razinu, donijeti još plodonosnije rezultate. Jer, za razliku od nezavisnih, Vrkića i Duspare, Anušić i Marušić članovu su vladajućeg HDZ-a pa ih premijer Andrej Plenković, sasvim sigurno više ''ima rad''. To jest, miliji su mu i draži.
Premijer Plenković, pisali smo, u razmaku od samo dva tjedna – potkraj prošlog i početkom ovog mjeseca - posjetio je Slavonski Brod (sjednica Savjeta za Slavoniju, Baranju i Srijem) i Osijek (sjednica Vlade). U Osijeku je bio široke ruke, među ostalim najavio je i ulaganje 232 milijuna kuna za razvoj prometne infrastrukture u što je uključeno i uređenje tramvajske mreže i kupnja niskopodnih tramvaja.
Da smo političari, a rekli smo, na sreću nismo, sada bism 400sjeli Vrkića, Dusperu, Anušića i Marušića na jedan kraj stola, a na drugi premijera Plenkovića. I u jedinoj točki dnevnog reda, prema unaprijed pripremljenom protokolu, dali riječ Ivici Vrkiću, gradonačelniku Osijeka, dok bi Mirko Duspara sjedio pored računala i vrtio Power Point prezentaciju, kao onomad premijer Tihomir Orešković u Hrvatskom saboru.
Dok Vrkić premijera podsjeća kako Osijek ima dužu tradiciju tramvajskog prijevoza od Zagreba, osobito se zadržavajući na početku šezdesetih godina prošlog stoljeća kada se osuvremenjuje tramvajski vozni park kupovinom hrvatskih tramvaja TKM 101, riječ ponosno preuzima Duspara i obavještava premijera da su tramvaji koje je spomenuo Vrkić proizvedeni u brodskom Đuri Đakoviću i da su vozili ne samo osječkim, već i zagrebačkim tramvajskim tračnicama. I potkrepljuje to, na spomenutoj Power Point prezentaciji, slikama radosnih trudbenika Đure Đakovića, kraj tramvaja TKM 101, kako poziraju ponosni poput lovaca kraj odstrijeljenog trofeja.
Anušić i Marušić, dva župana rođena početkom sedamdesetih, u vrijeme kada je Zagrebom kružio 71, a Osijekom desetak tramvaja proizvedenih u Đuri, krišom se pogledavaju pa jedan od njih, onaj hrabriji, kaže premijeru: ''A kako bi bilo da te niskopodne tramvaje, za potrebe osječkog javnog prometa, napravi Đuro Đaković?''. Vrkić i Duspara klimaju glavom i hrabriji od njih dodaje: ''Bio bi to odličan poticaj Slavoniji. Osijek bi dobio nove tramvaje, radnici Đure posao, a novac bi ostao u Slavoniji''.
Naša priča ovdje završava i ne znamo što je premijer odgovorio. Jer, mi na sreću, nismo političari. A da jesmo: gdje bi nam bio kraj?!
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -