Hrvoje Špicer(Foto: B.S./SBplus)
U novom videu intervju razgovaramo s Hrvojem Špicerom, ravnateljom KKD "Ivana Brlić Mažuranić" - o stanju i ciljevima ustanove na čijem je čelu.
SLAVONSKI BROD - Koncertom klape Sv. Juraj, održanom 23. Srpnja završen je
ovogodišnji program Brodskog glazbenog ljeta. Riječ je o manifestaciji koju
organizira Kazališno koncertna dvorana „Ivana Brlić Mažuranić", čija uloga u
osmišljavanju kulturnog života grada i jeste realizirana upravo kroz programe
koje sama organizira. Ali i kroz one kojima je suorganizator te programe kojim
daje podršku.
U programskom smislu cilj je godišnje, umjesto dosadašnja dva, imati četiri glazbeno-scenska spektakla te organizirati rad profesionalnog kazališta u Slavonskom Brodu.
Na čelu ove Ustanove je Hrvoje Špicer, 'glavni i odgovorni
krivac' za veliki broj programa koje su Brođani imali priliku vidjeti i slušati
u svom gradu.
- Velika je to odgovornost hoće li se predstava ili koncert
kojeg kanimo organizirati dopasti publici. Tu vrlo često valja balansirati
između svog osobnog ukusa i želja publike, ali čini se da uspijevamo - kaže
Špicer, koji svoje prijedloge predstava i koncerata, koje kani dovesti u grad i
dvoranu, predlaže Upravnom vijeću Ustanove.
Zadovoljan je kaže suradnjom na tom polju, a čini se kako je
zadovoljna i publika. Barem ako je suditi po popunjenosti kapaciteta Kazališno
koncertne dvorane.
- Dvorana ima 600 mjesto i kod velikih predstava uglavnom je
80 do sto posto popunjena. Jedna trećina su stalni posjetitelji većine događaja
koje organiziramo, jednu trećinu čine naši pretplatnici, njih između 200 i 300
dok ostatak čini publika koja povremeno posjećuje različite događaje koje
organiziramo - pojašnjava Špicer, napominjući kako je prodaja karata jedan od
načina financiranja rada. Prodaja karata, naime, spada u ona sredstva koja
Dvorana sama ostvaruje, a uz nju tu je još i iznajmljivanje prostora te
donatorstva, kojih je, dodaje, zbog teške socioekonomske slike grada i
županije, zadnjih godina sve manje. Drugi izvor su gradski i županijski proračun
te sredstva Ministarstva kulture.
- Kako program uglavnom planiramo unaprijed ova sredstva su
nešto u što su programi ukalkulirani pa smo na pozitivnoj nuli, što je dobro.
Problem je kada poželimo, ili nam se pruži prilika, u grad dovesti predstavu ili
koncert koji nije planiran godišnjim radom i programom. Onda tu tražimo
donatorstva i uglavnom uspijevamo, kaže Špicer.
Za razliku od kazališnih predstava, koncerti ozbiljne glazbe
nešto su slabije posjećeni, no oni i jesu, napominje ravnatelj Špicer, namijenjeni manjem broju publike.
- Organiziramo ih uglavnom u dvorani Glazbene
škole i u Franjevačkom samostanu, a na njih, u pravilu, uz učenike Glazbene škole
i učenike Klasične gimnazije, dolazi publika koja prati ozbiljnu glazbu. Mada i
tu vodimo računa kod izbora programa kako bismo privukli te na svojevrstan način
educirali, da tako kažem, novu publiku - ističe Špicer.
Kaže kako mu, svjetski poznati brat, Krešimir Špicer, puno pomaže, a veliku ulogu
njegova je pomoć imala u opremanju dvorane u smislu audio-vzualne komunikacije.
- Ulagali smo godinama, od nekih osnova sustav smo nadograđivali zahvaljujući
njegovim idejama i napucima što je njima kao pjevačima bitno kada su na
pozornici da bi danas došli do dvorane na kojoj nam, u tom smislu, mnogi mogu
pozavidjeti. Glazbenici to osjete, vide i rado se odazivaju na naše pozive za
gostovanja - kazao je Špicer, najavivši, u razgovoru koji smo s njim vodili u
prostorima SBplusa, kako je u daljnjem planu uređenja dvorane urediti sustav
hlađenja i grijanja, srediti pod, izmjeniti stolice, preurediti pozornicu. U
programskom smislu cilj je godišnje, umjesto dosadašnja dva, imati četiri glazbeno-scenska
spektakla te organizirati rad profesionalnog kazališta u Slavonskom Brodu.