Sada i Slavonski Brod ima svoju sportašicu koja će utjecati na to da se promijeni medijski tretman sportašica, smanji neprimjerena medijska komunikacija te kaže „Ne!“ seksizmima i rodnim stereotipima.
SLAVONSKI BROD - Uz
gimnastičarku Anu Đerek, judašicu Barbaru Matić, atletičarku Mateu Parlov Koštro, streljašicu Snježanu Pejčić, taekwondoašicu Kristinu Tomić i boksačicu Nikolinu Ćaćić, slavonskobrodska
kanuistica Vanesa Tot, dobila je
čast postati „glas žena u sportu".
Riječ je o kampanji Hrvatskog olimpijskog odbora u kojoj
sudjeluju hrvatske olimpijke iz Tokija, a kojoj je cilj povećati zastupljenost
sportašica u medijima, smanjiti neprimjerenu medijsku komunikaciju i rodne
stereotipe.
Naime, više no muški kolege, sportašice se bore s pritiskom
vezanim - primjerice - za izgled, a o njihovim sportskim aktivnostima i
uspjesima mediji izvješćuju rjeđe ili na drugačiji način. No, to je tek 'vrh
ledenog brijega' kada je riječ o problemima povezanima s tim.
- Jedno od pitanja kojem Pravobraniteljica za ravnopravnost
spolova posvećuje značajnu pažnju je položaj žena u sportu. Žene u sportu su u
višestruko nepovoljnom položaju kojeg karakterizira osjetna podzastupljenost na
svim razinama (na upravljačkim pozicijama, u sportskim savezima, među trenerima
i sportskim novinarima,…), znatno manja ulaganja u ženski sport i spolne
razlike u nagrađivanju sportskih rezultata. Uz navedeno, jedna od najvećih
prepreka na putu ka postizanju ravnopravnosti spolova u ovom području je
nevidljivost ženskog sporta u medijima. Zato je potrebno pokretati inicijative i
provoditi projekte usmjerene na postupnu promjenu takvog stanja - istaknula je prošle
godine pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Višnja Ljubičić.
Sada i Slavonski Brod ima svoju sportašicu koja će utjecati
na to da se promijeni medijski tretman sportašica, smanji neprimjerena medijska
komunikacija te kaže „Ne!" seksizmima i rodnim stereotipima.
Projekt „Glas žena u sportu" predstavljen je u lipnju 2021.
i trajat će do kraja ove godine, a uz HOO, zajedničkim ga snagama organiziraju Agencija
za elektroničke medije, Ured za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske,
Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova i Hrvatski paraolimpijski odbor, a
pod pokroviteljstvom je Ministarstva kulture i medija te Ministarstva turizma i
sporta.
Projekt će rezultirati s ukupno 16 spotova čija je
produkcija koštala 142 tisuće kuna.
Najnoviji video moguće je pogledati OVDJE.