Bez suradnje s građanima, neće biti moguće izraditi smislen i kvalitetan Plan održive urbane mobilnosti, odnosno, prometnu studiju koja će biti korisna za rješavanje svih problema na slavonskobrodskim ulicama. Sudionika u prometu sve je više pa je nužno djelovati čim prije.
SLAVONSKI BROD - Krajem studenog, široj je javnosti predstavljen novi projekt Grada Slavonskog Broda, naziva „Plan održive urbane
mobilnosti UP Slavonski Brod". Iako su Brođani na ulicama svog grada tek
sredinom listopada mogli uočiti aktivnosti vezane za njega, Projekt je to koji
se priprema već jako dugo, a koji bi trebao utvrditi problematične prometne
točke i situacije u gradu, ali i ponuditi rješenje za otklanjanje problema u
prometu.
- Ukupna vrijednost projekta je dva milijuna i 207 tisuća
kuna, dok je iznos potpore milijun i 876 tisuća kuna. Projekt je počeo u
studenom 2018. godine, a trajat će do siječnja 2021. godine. Njegovom provedbom
unaprijedit će se postojeći koncept upravljanja mobilnošću na urbanom području
na način da će, u suradnji s građanima, stručnjacima i relevantnim dionicima na
lokalnoj i regionalnoj razini i uz razmatranje postojeće infrastrukture, biti
izrađen usuglašeni Plan urbane mobilnosti kao strateški okvir i smjernica za
učinkovita, razumna i svrsishodna ulaganja u prometnu infrastrukturu. - za
SBplus kazao je Dejan Vuksanović, direktor Razvojne agencije Grada Slavonskog
Broda.
Konačni cilj ovog Projekta izrada je Plana održive urbane
mobilnosti radi unaprjeđenja planiranja mobilnosti urbanog područja Slavonski
Brod kroz analizu postojeće situacije prometnih sustava i identifikaciju
budućih potreba koji će osigurati osnovu za srednjoročni i dugoročni održivi
razvoj svih vidova prometa te zajamčiti razvoj cijelog prometnog sektora. Kako
bi sve to bilo postignuto, građani trebaju sudjelovati u detektiranju kritičnih
točaka.
- Građani trebaju biti naši suradnici. Zasigurno su već
vidjeli studente prometnih znanosti kako na gradskim ulicama zapisuju podatke o
određenim prometnim točkama. Bitno je da nam i sami dojavljuju koja su područja
za njih prometno problematična. Projekt je podijeljen u šest faza, a trenutno
smo na trećoj te smo pristupili izradi prometnog modela.- kazao je Orsat Lale s
Prometnog fakulteta Zagreb koji, zajedno sa svojim suradnicima, istražuje kako
'kucaju' prometne žile grada Slavonskog Broda.
Sredinom listopada, provedeno je spomenuto ručno 'brojanje'na raskrižjima u užem centru grada. Brojitelji (studenti prometnih znanosti) su
bili i u vozilima javnog prijevoza kako bi zapisali broj gradskih linija i
putnika koji ih koriste, a vršili su i analizu parkinga na inače napučenim
parkiralištima gradskog središta. Njihova su 'meta' bili i putnici na
županijskim i međužupanijskim linijama te vlakovima koje su također 'ručno
prebrojavati'.
U Plan održive urbane mobilnosti urbanog područja Slavonski
Brod uključene su i okolne općine - Bebrina, Klakar, Gornja Vrba, Sibinj,
Brodski Stupnik, Podcrkavlje, Bukovlje, Garčin i Donji Andrijevci. Naime, bez
njihovih je prometnih pravaca nemoguće očekivati poboljšanje na
slavonskobrodskim ulicama na koje se, u konačnici, slijevaju putnici i vozila
iz svih smjerova Brodsko-posavske županije.
Spomenuti je Plan, dakle, nužan strateški okvir koji će dati
smjernice za učinkovita ulaganja u prometnu infrastrukturu, a to je nužno za
osiguravanje osnova za srednjoročni i dugoročni održivi razvoj svih vidova
prometa, ali i cijelog prometnog sektora.
- Vrijednost projekta: 2.207.803,60 kuna
- Iznos EU-potpore: 1.876.633,06 kuna

Projekt je sufinancirala Europska unija iz
Kohezijskog fonda.
Sadržaj članka/priloga isključiva je
odgovornost Grada Slavonskog Broda.