Ilustracija(Foto: djecjaposla)
Iako reklame za današnje proizvode često nepravedno 'ciljaju' upravo na dobnu skupinu koja još uvijek ne može ispravno i samostalno razlučivati stvarne želje i potrebe od onih nametnutih, roditelji u Hrvatskoj, čini se, znaju stati na kraj marketinškim stručnjacima jer trgovine igračkama doslovno propadaju.
SLAVONSKI BROD - Iako su djeca, preko svojih roditelja,
postala omiljena meta marketinških stručnjaka jer se na njima diljem svijeta jeftinim
proizvodima i prepoznatljivim brendovima zarađuju milijarde, posebice na
blagdane poput današnjeg svetog Nikole koji velikodušno puni očišćene čizmice
ostavljene na prozoru, u Hrvatskoj se, u razdoblju od 2012. do 2017. godine,
broj poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u
specijaliziranim prodavaonicama smanjuje.
U tom se petogodišnjem razdoblju kretao između 22 (2017.) i
28 (2014). Kroz promatrano razdoblje, prihod navedene skupine poduzetnika
smanjen je sa 154,5 milijuna kuna, koliko su ostvarili 2012. godine, na 40,7
milijuna kuna, koliko je ostvareno u 2017. godini, što predstavlja ogromnu razliku
i gotovo nevjerojatan pad. To je potvrda da je maloprodajna trgovina na malo
igrama i igračkama u krizi, što je dijelom uzrokovala konkurencija, internetske
trgovine, trgovački i diskontni lanci, piše Fina.
Broj zaposlenih se, posljedično, također smanjivao i to s
328, koliko ih je bilo 2012. godine, na 119 zaposlenih u 2017. godini, što je
manje za 63,7 posto.
Konsolidirani financijski rezultat poslovanja poduzetnika u
trgovini na malo igrama i igračkama u specijaliziranim prodavaonicama, bio je
pozitivan uzastopno tri zadnje godine. U razdoblju od 2012. do 2014. godine
iskazan je neto gubitak, a najveći je iskazan 2012. godine, u iznosu od 22,7
milijuna kuna. Navedeni gubitak rezultat je poslovanja društva one2play d.o.o.
koje je u 2012. godini ostvarilo 24,7 milijuna kuna gubitka razdoblja, uz
prihod u iznosu od 93,3 milijuna kuna, a već u 2013. godini prihod je smanjen
na 8,9 milijuna kuna, uz gubitak razdoblja od 8,8 milijuna kuna. Slijedom
navedenoga, Trgovački sud u Zagrebu je 2. travnja 2014. godine otvorio stečajni
postupak, koji je u međuvremenu zaključen i društvo je brisano 19. rujna 2016.
godine.
Gašenjem nekada vodećih tvrtki u ovoj branši, one2play
d.o.o. i one2play maloprodaja d.o.o., lidersku poziciju preuzeo je mali
poduzetnik EUROM DENIS MALOPRODAJA d.o.o., koji je u 2017. godini ostvario
ukupan prihod u iznosu od 27,5 milijuna kuna, što je naviše u ovoj djelatnosti.
Prosječna mjesečna neto obračunata plaća zaposlenih kod
poduzetnika u djelatnosti trgovine na malo igrama i igračkama u
specijaliziranim prodavaonicama, u 2017. godini iznosila je 3.161 kunu, što je
9,3 posto više u odnosu na prethodnu godinu (2.892 kune) i 41,2 posto manje od
prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini Republike
Hrvatske (5.372 kuna).
Iako roditelji na djecu troše puno, očito biraju čime će ih
darivati, manje troše na skupocjene igračke te ih češće naručuju 'izvana', preko interneta
gdje su mnogo dostupnije i jeftinije. S druge strane, klinci sve više 'padaju' na trikove vezane uz njihove omiljene junake iz crtanih filmova pa roditelji više troše na odjeću, obuću i prehrambene proizvode koji nose znak omiljenog lika. U svakom je slučaju danas darivanje otišlo (pre)daleko od
čizmica koje su nekada bile napunjene narančama i orasima kojima su se klinci
itekako znali radovati.