
Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus

Foto: AP/SBplus
Otvaranjem novog Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu u promet je ponovno pušten dio Vukovarske ulice, koji je privremeno korišten za autobusni promet.
SLAVONSKI BROD – Na svetu Barbaru, 04.
prosinca 2021. godine, u 4 sata i 44 minute, iz Pule, na novoizgrađeni
slavonskobrodski Autobusni kolodvor stigao je prvi autobus s putnicima. Tim
činom, u funkciju je stavljen još jedan arhitektonski neobičan objekt s kojim
bi Slavonski Brod trebao napraviti novi korak na putu iz sivog, brzorastućeg,
socijalističkog, industrijskog, velikog naselja, u svjetliji, zeleniji,
vizualno prozračniji i u svakom pogledu funkcionalniji te oku ugodniji mali
srednjeeuropski grad.
Niti u ovom slučaju, brodska gradska Uprava nije postupila kao
ponosan i radostan investitor, odnosno vlasnik nove komunalne vrijednosti koju
je upravo stavila u funkciju predavši je Brođankama i Brođanima, odnosno
putnicima namjernicima na korištenje. Bezmalo, kao božićni poklon.
Očito, važnije im je bilo Vukovarsku ulicu osloboditi za promet
prije početka predbožićnih prometnih gužvi, nego blještavo otvoriti novoizgrađeni
objekt, čija gotovost kasni par mjeseci.
Izvođač radova, vrijednih više od 27 milijuna kuna, bila je
zagrebačka tvrtka GIC Gradnja. Poslovi izgradnje, koji su trajali nešto
dulje od 12 mjeseci, u različitim su se fazama, odvijali na gotovo šest tisuća
'kvadrata'.
Tehnički
pregled obavljen je 17. studenog, a jutros je u Kolodvor, koji se sastoji od
tri cjeline, ušao i prvi autobus s putnicima. Sve tri cjeline kolodvora imaju
pristupnu rampu za osobe s invaliditetom. Na svakoj od njih nalaze se svjetleće
reklame s grafičkim prikazom onoga što se u pojedinoj zgradi nalazi. U prvom
dijelu, onom do Željezničkog kolodvora, je prodaja karata s čekaonicama,
sanitarnim čvorovima, garderobom i uredima, drugoj je kafić s pripadajućim
sanitarnim čvorovima, a u trećem prostor za pekarnicu, mjenjačnicu i kiosk.
Uz
sve sadržaje koje jedan moderan autobusni kolodvor treba imati - od blagajni,
garderobe, toaleta, pekarnice, kioska, caffe bara – te perona i nadstrešnice
velike 3200 'kvadrata novi kolodvor prvi u gradu (a i šire) ima i podzemni
sustav spremnika za skladištenje otpada do njegova odvoza na odlagalište.
Kontejneri koji se nalaze ispod zemlje zapremnine su 1100 litara, a ovakav tip
spremnika idealan je za mjesta na kojima se nalazi puno korisnika.
Otvaranjem
novog Autobusnog kolodvora u Slavonskom Brodu u promet je ponovno pušten dio
Vukovarske ulice, koji je privremeno korišten za autobusni promet.