Gospodarstvo : Promet

Objavljeno: 17.10.2021. u 17:00
Prikaza: 5831
|
Autor: Željka Gavranović

Na dionici predviđenoj za modernizaciju

Najnoviji brodski podvožnjak već treba obnovu?

  • Grad SB

Dva nova podvožnjaka, 16 novih nadvožnjaka, izgradnja 15 pothodnika, ukidanje šest kolodvora - dio je radova koji će pratiti modernizaciju pruge od Okučana do Vinkovaca.

SLAVONSKI BROD - Kako bi putnički prijevoz hrvatskim željeznicama ponovno dobio smisao, potrebne su promjene. Ponajprije je nužna modernizacija pruga koja će vlakovima omogućiti i/ili dozvoliti postizanje veće brzine kretanja. Samo na taj način bit će moguće putnike ponovno nagovoriti na putovanje vlakovima koji zasad glase za nepouzdane, netočne i zastarjele.

U tu je svrhu HŽ Infrastruktura prije nekoliko godina izradila (i) idejno rješenje za modernizaciju pružne dionice Okučani-Slavonski Brod-Vinkovci, duljine nešto veće od 131 kilometar. Ta bi modernizacija brzinu vožnje trebala povećati s trenutnih sto do 120 kilometara na sat na 160 km/h. Kroz kolodvore Sibinj i Slavonski Brod, vlakovi sada prolaze brzinom od tek 75 km/h. Posljednji je put u prugu na toj relaciji ulagano prije više od tri desetljeća, a radovi najavljeni idejnim rješenjem uistinu su golemi i sveobuhvatni.

Kako smo pisali ranije, podrazumijevaju ukidanje pojedinih kolodvora te njihovo pretvaranje u stajališta. Na dionici Okučani-Vinkovci, od sadašnjih dvanaest, trebalo bi biti zadržano sljedećih šest kolodvora: Nova Gradiška, Nova Kapela-Batrina, Slavonski Brod, Donji Andrijevci (otpremništvo), Strizivojna-Vrpolje, Vinkovci. Ostali dosadašnji kolodvori (Staro Petrovo Selo, Oriovac, Sibinj, Garčin, Stari Mikanovci, Ivankovo) bit će ukinuti u tehnološkom smislu te prenamijenjeni u stajališta.

Krajem 2020. godine objavljena je i Studija utjecaja na okoliš o kojoj je javnost raspravljala u prvoj polovici ove godine. Upravo u njezinu „netehničkom sažetku" pojavljuju se neke zanimljive informacije.

Primjerice, podatci o tomu da se na dionici Okučani-Vinkovci nalazi osam podvožnjaka ispod željezničke pruge te da ih je baš sve potrebno obnoviti. Među njima su navedena i četiri slavonskobrodska podvožnjaka (Osječka, Gupčeva, Zagrebačka-Budainka, brza cesta-Brodski Varoš), mada je onaj u Osječkoj dovršen i otvoren tek 2016. godine. No, u tom dijelu Studije nije precizirano na kakvu se konkretno obnovu misli u svakom pojedinačnom slučaju.

Kako će biti ukinuti brojni željezničko-cestovni prijelazi, problem prolaska vozila i pješaka bit će riješen izvedbom denivelacije, odnosno, izgradnjom novih podvožnjaka i nadvožnjaka. Kada je u pitanju područje Brodsko-posavske županije, novi podvožnjak predviđen je u mjestu Malino (Općina Oriovac), dok će se graditi daleko više novih nadvožnjaka i to na lokacijama Dragalić, Prvča, Zapolje, Staro Petrovo Selo, Siče, Seoce, Kuti, Slobodnica, Klis, Zadubravlje, Garčin, Sapci, Donji Andrijevci, Perkovci, Mikanovci i Vođinci.

Koliki će biti obujam planiranih radova najbolje prikazuje kratki opis svega namjeravanog.

- Obnavlja se gornji i donji pružni ustroj (remont pruge): kompletna zamjena kolosijeka, demontiraju se postojeći kolosijeci, uklanja se postojeći zastorni i tamponski materijal, ugrađuju se novi tamponski slojevi i novi zastorni materijal, ugrađuju se nove tračnice na novim betonskim pragovima. Neki kolodvori se ukidaju (6 kolodvora), a kolodvori koji se zadržavaju (6) se rekonstruiraju, kako bi se postigle tražene duljine većine kolosijeka od 750 m. U kolodvorima se grade novi peroni, pothodnici i nadstrešnice. Sva stajališta se rekonstruiraju. Uklanjaju se postojeće uređene površine i grade se novi bočni peroni duljine 200 m i visine 0,55 m iznad GRT-a. Za vezu perona grade se novi pothodnici, ili se omogućuje pristup iz obližnjeg podvožnjaka. Uklanjaju se postojeće stajališne zgrade. Postojeći mostovi se rekonstruiraju ili se grade novi. Postojeći propusti se uklanjaju i grade se novi, uglavnom većeg otvora i potrebne nosivosti. Većina željezničko-cestovnih prijelaza u razini se ukida i planira se izvedba denivelacija podvožnjacima (2 nova podvožnjaka) ili nadvožnjacima (16 novih nadvožnjaka), te gradnja 15 novih pothodnika (12 pješačka i 3 biciklističko-pješačka). Obnavlja se postojeći i gradi novi odvodni sustav, u vodozaštitnim zonama izvodi se kontrolirani sustav odvodnje. - stoji u dokumentu HŽ Infrastrukture.

Procijenjena vrijednost svih radova je četiri milijarde kuna, a do potpune provedbe projekta ona će zasigurno višestruko porasti. S obzirom na to koliko će godina biti potrebno za provedbu tog kapitalnog prometnog projekta, moguće je kako će tada već uistinu biti potrebna obnova brodskog podvožnjaka u Osječkoj ulici.

    Broj komentara: 1

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava
    japonac

    japonac

    Komentirano: 17.10.2021. | 18:34

    1

    Koliko dugo će voziti vlak do Zagreba pod tim novim nadvožnjacima?

    Broj komentara: 1

    Komentirati članak možete samo ako ste prijavljeni!

    RegistracijaPrijava

    Komentari članaka objavljuju se u realnom vremenu. SBplus.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani.

    Ostali članci u rubrici
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Promjene i novosti na slavonskobrodskim prometnicama

    Počela sezona radova

    Promjene i novosti na slavonskobrodskim prometnicama

    11.5.2022. | 15:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Brođani pitaju: 'Što će tu raditi osam mjeseci?'

    Nakon vijesti o zatvaranju na 8 mjeseci

    Brođani pitaju: 'Što će tu raditi osam mjeseci?'

    10.5.2022. | 9:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Ovaj ulaz u Brodsko Vinogorje će osam mjeseci biti zatvoren

    Zbog radova na nadvožnjaku

    Ovaj ulaz u Brodsko Vinogorje će osam mjeseci biti zatvoren

    7.5.2022. | 12:40
    SBplus.hr, Slavonski Brod : U Svijet bajki 'iskrcavaju' ih ovako

    Godinama nije moguće pronaći rješenje?

    U Svijet bajki 'iskrcavaju' ih ovako

    27.4.2022. | 17:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Veliko gradsko naselje treba nove linije javnog prijevoza?

    Uskoro natječaj za koncesionara

    Veliko gradsko naselje treba nove linije javnog prijevoza?

    20.4.2022. | 13:40
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Građani su i sami ponekad krivi za nepreglednost križanja

    Što Grad može učiniti?

    Građani su i sami ponekad krivi za nepreglednost križanja

    19.4.2022. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Nadzorne kamere u Mesićevoj i Starčevićevoj ulici?

    Vandalizam opet u porastu

    Nadzorne kamere u Mesićevoj i Starčevićevoj ulici?

    15.4.2022. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Evo za što vam je još uvijek potrebna COVID potvrda

    Unatoč ublažavanju epidemioloških mjera

    Evo za što vam je još uvijek potrebna COVID potvrda

    13.4.2022. | 7:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Plaćaju li i oni parking?

    Evo što kažu

    Plaćaju li i oni parking?

    6.4.2022. | 11:05
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Pazite da vam 'pauk' ne odnese vozilo

    Nastavak označavanja parkirališta

    Pazite da vam 'pauk' ne odnese vozilo

    4.4.2022. | 16:27
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Dio osoba s invaliditetom plaćat će parking

    I oni imaju pravo na povlaštene karte

    Dio osoba s invaliditetom plaćat će parking

    1.4.2022. | 18:30
    SBplus.hr, Slavonski Brod : U Slavonskom Brodu će graditi novi podvožnjak

    SBplus je doznao

    U Slavonskom Brodu će graditi novi podvožnjak

    26.3.2022. | 20:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod : U naseljenom mjestu vozio više od sto kilometara na sat

    Završena akcija policije

    U naseljenom mjestu vozio više od sto kilometara na sat

    25.3.2022. | 16:19
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Na 56 lokacija kontrolirat će brzinu

    Sutra akcija policije

    Na 56 lokacija kontrolirat će brzinu

    23.3.2022. | 11:42
    SBplus.hr, Slavonski Brod : Hvala projektantima, sad i ovdje možemo prelaziti ulicu

    Još uvijek nisu ispravili nedostatak

    Hvala projektantima, sad i ovdje možemo prelaziti ulicu

    22.3.2022. | 14:00
    SBplus.hr, Slavonski Brod :
    SBplus.hr, Slavonski Brod :