"Cijenjeno uredništvo portala SBplus molimo za ispravak objavljene netočne informacije temeljem Zakona o medijima (6. glava, čl. 40. – 58.).
Kako piše urednik Petar Bukovac, a vezano za najam kompaktora, par milijuna nenaplaćenih potraživanja itd.
DEMANT
Radni stroj Kompaktor koji je bio potreban da zbrine velike količine otpada koje su dolazile u Davore, bio u najmu temeljem natječaja. U natječaju je bila i ugovorena cijena najma. Isti Kompaktor je u dvije godine zbrinuo 50.000 tona otpada na odlagalištu Baćanska. U međuvremenu radni stroj je imao tehničke probleme, zbog kojih više nije bio korišten, i za taj period Komunalac nije plaćao najam Kompaktora. Nije istina da je nakon moje ostavke u Komunalcu došlo na naplatu još 70.875,00 kn za rad Kompaktora. Ali je istina da je nova uprava potpisala narudžbenicu za mjesec veljača (rad kompaktora) 3 sata, i za mjesec ožujak 8 sati. Na računu br. 472/01/1 za rad Kompaktora za mjesec veljača je napisano 60 sati, a mjesec ožujak 176 sati. Iznos računa 132.750,00 kuna. Račun i narudžbenice isporučene 2.5.2018. godine. Na moju reakciju, isti račun je i storniran. Koja je bila namjera nove uprave da se preko mojih leđa dođe do 132.750,00 kuna. Komunalac je znao da je stroj Kompaktor neispravan, ali nebriga ih, ipak kupuju navedeni stroj za 250.000,00 kuna, koji i danas nepokretan stoji na odlagalištu Baćanska. A tko ima interes kupiti neispravan stroj?
Nije istina da sam ostavio nenaplaćena potraživanja u više milijunskom iznosu.
Odgovornom osobom tvrtke Komunalac Davor d.o.o. postao sam 1. travnja 2010. godine. Imenovao me načelnik Općine Davor. Nakon preuzimanja tvrtke Komunalac, naslijedio sam i dug prema dobavljačima koji je tada iznosio 6,5 milijuna kuna.
U trenutku odlaska iz Komunalca na poslovnom računu je bilo ukupno 1,115 milijuna kuna. S tim da sam potpisao Sporazum o namirenju potraživanja od jedne zagrebačke tvrtke (potraživanje iz ranijih obavljenih radova na vodoopskrbi) u ukupnom iznosu 862.062,64 kn, što je u međuvremenu i naplaćeno. Što znači da sam Komunalac ostavio s oko 2 milijuna kuna na računu. Potpisan je i Sporazum o naplati potraživanja između Komunalca Davor d.o.o. – Georad d.o.o. i Vodovod zapadne Slavonije d.o.o. (do danas uplaćeno 170.000,00 kn, a mjesečna uplata iznosi 12.700,00 kn). Moram priznati da se navedena potraživanja nisu na vrijeme naplatila, ali bitno je da se sve plaća po navedenom sporazumu.
Varaždinska tvrtka je jedno vrijeme dovozila otpad u Davor i redovno plaćala deponiranje otpada. Preko noći istoj tvrtki je blokiran račun i tvrtka završava u predstečaju. Komunalac je putem Financijske agencije prijavio tražbinu u iznosu 351.177,46 kn. Naravno da je i načelnik bio uključen u navedenu problematiku.
Nije istina da su se iznajmljivali strojevi u milijunskom iznosu.
Za vrijeme moga mandata, nastojali smo zbrinuti velike količine otpada, sa postojećim strojnim parkom. U međuvremenu kupljen je rovokopač gusjeničar za vlastite potrebe, koji se i danas koristi. Djelatnici Komunalca koji rade na odlagalištu su svjedoci. A danas, čime se zbrinjava otpad i koliko košta najam teške mehanizacije pitajte nadređene.
Potpisivanje ugovora!
Naravno da sam kao odgovorna osoba Komunalca Davor d.o.o. potpisivao Ugovore za zbrinjavanje otpada. Načelnik zaboravlja da je ON sam ugovarao deponiranje otpada iz drugih gradova. Ugovori su potpisivani, naprimjer, između grada Samobora i općine Davor i Komunalca Samobor i Komunalca Davor. I načelnik je potpisivao Ugovore, preslika ugovora u dodatku teksta. Načelnik zaboravlja da je ON išao u Makarsku, Varaždin, Rijeku itd. i donosio meni gotove potpisane Ugovore. Netom nakon što sam postao odgovorna osoba tvrtke Komunalac (još 2010. godine) tražilo se od mene da potpišem četverogodišnji ugovor s jednom privatnom tvrtkom za „radove na održavanju odlagališta Baćanska" u iznosu 20,5 milijuna kuna. Taj ugovor mi se činio posve nepotrebnim i moja odluka bila je „ne potpisuj taj ugovor, jer to nije dobro za Komunalac”. Danas sam uvjeren da sam ispravno postupio.
Neki gradovi su odustali od dovoza otpada u Davor zato što nisam htio potpisati sporazum s privatnom tvrtkom za obeštećenje u iznosu 100,00 kn/t, a u korist jedne od ugovorenih strana. Iz tih razloga što nisam kao direktor uvijek slušao i bio istog mišljenja i stava kao načelnik, počeli smo se polako razilaziti. Naravno, direktor je uvijek odgovoran, ali mu nije bilo dozvoljeno imati svoj stav i svoje mišljenje. Ako je nešto dobro napravljeno, to je načelnikova zasluga, ali ako nešto nije dobro, tada je direktor odgovoran. I sada me se proziva za projektiranje još jedne kazete. (A tko je dogovorio projektiranje s Hidroplanom? I danas se užurbano projektira proširenje odlagališne plohe, a nova uprava je već 11. mjeseci). Potpisani Ugovor za vrijeme moga mandata Komunalac nije konzumirao.
Upravljanje odlagalištem.
Bio sam mišljenja da se mora smanjiti dovoz otpada na odlagalište, kako bismo imali što više kapaciteta za vlastite potrebe, ali na svu žalost nije me se poslušalo. Nakon osam odrađenih godina u Komunalcu, odlučio sam dati ostavku na mjesto direktora, te sam se prijavio na Zavod za zapošljavanje. Mnogi me pitaju, zašto si dao ostavku? Moj odgovor je „pitajte načelnika" ja mogu odgovoriti samo istražnim državnim institucijama.
Da, u moje vrijeme je bilo krasno i bajno za razliku u kakvom je stanju danas odlagalište. Načelniče, kada ste zadnji puta bili na odlagalištu? Koje se sve mjere poduzimaju po pitanju zbrinjavanja otpada temeljem Okolišne dozvole, te Pravilnika o načinima i uvjetima odlaganja otpada, Pravilnika o gospodarenju otpadom itd. (fotografija odlagalište za vrijeme moga mandata i danas u prilogu). I dalje smatram, radi svih građana Davora i okolice da je potrebno napraviti na odlagalištu dio sanacije poradi:
Prvo zbog sprječavanja emisije u zrak. U tu svrhu potrebno je izgraditi plinske bunare radi otpijevanja odlagališnog plina. Iznad svakog bunara potrebno je postaviti biofilterski sloj od rahlog komposta radi pročišćavanja odlagališnog plina.
Drugo zbog sprječavanja emisije u vodu. Treba smanjiti količinu procjednih voda koje se procjeđuju kroz tijelo odlagališta do bazena za procjedne vode te ne dozvoliti da ista voda završi u podzemlju.
Treće zbog sprječavanja širenja neugodnih mirisa. Trenutno se u velikoj mjeri osjeti neugodan miris. Ako je dio odlagališta saniran i zatvoren manja je mogućnost širenja neugodnih mirisa.
Četvrto zbog sprječavanja raznošenja otpada okolo po zelenoj površini. Naime, vjetar i ptice raznose otpad okolo po obradivim površinama.
I peto zbog sprječavanja nastajanja eksplozija i požara. Kad je dio odlagališta saniran postoji manja opasnost od samozapaljenja otpada. Budući da je u zadnje vrijeme u više navrata došlo do samozapaljenja otpada te je bilo potrebe za vatrogasnom intervencijom.
Prozivanje Lidije Brlić.
Lidija Brlić, bivša predsjednica Općinskog vijeća općine Davor, je na vrijeme ukazivala na probleme i propuste, ali načelnik je nedodirljiv (tko će njemu nešto spočitavati i tražiti informacije ili davati prijedloge).
Kad se krenulo u prethodnom mandatu u politiku i stalo na listu, vodili smo se povjerenjem u dugogodišnjeg načelnika, no malo po malo smo shvaćali da je to povjerenje jednostrano. Ispada da smo bili dobri samo kad smo slušali, ali ne i kad smo postavljali pitanja. Žao nam je za svo vrijeme koje smo proveli u šutnji, a ne što smo progovorili. I ako baš hoćete, osjećamo se odgovorni za onaj period kad smo s povjerenjem davali potporu bez pitanja, a ne za odluku da tako više ne možemo nikoga podržavati.
Nas se danas razapinje da ćemo Općinu Davor staviti na nekakvu "crnu listu”, pa nas zanima jel to vrijedi samo kad se proračun sruši HDZ-ovom čelniku ili će na "crne liste” i gradovi Ilok i Ogulin, pa i Ličko-senjska županija gdje je HDZ srušio proračune!? Znači li to da je HDZ zabrinut samo za Općinu Davor, a poigrava se s dva grada i jednom cijelom županijom ili ovakva zaplašivanja vrijede samo za nas?
Za vrtić neka Davorci ne brinu, jer on uopće nije ugrožen ovim izborima. Međutim, znate li da je već jedna projektna dokumentacija za izgradnju dječjeg vrtića zbog nemara općinskih djelatnika propala – zastarjela, pa se morala izraditi potpuno nova dokumentacija, koja je općinu koštala 100.000,00 kuna? A kad smo kod vrtića, recimo i to da smo svojedobno tražili da nam se dostavi Ugovor o projektu dječjeg vrtića, ali ga nismo dobili! Toliko o načelnikovoj brizi i kooperativnosti i oko vrtića. Tako je i s drugim projektima koji su odjednom ugroženi, a nikad nam nisu bili ni predočeni u takvim finalnim fazama.
Umirovljenici i radnici Komunalca dobili su božićnice zato što je nastala kampanja za prijevremene izbore, jer se trebaju dobiti glasovi, pa se čini kako je rušenje proračuna nekom i koristilo.
Djeca neće dobiti topli obrok? Pa donedavno se ravnateljica i načelnik nisu mogli pogledati zbog načelnikova odbijanja financiranja toplih obroka, pa smo izgleda indirektno pomirili i načelnika i ravnateljicu koja sad nosi njegovu listu. I bit će toplih obroka. I danas općina može izdvojiti 5.000,00 kuna za školsku kuhinju, ali naravno načelnik se vodi ka tome da -nema proračuna nema kuhinje-. Pitamo se a tko plaća njegovu kampanju za prijevremene izbore?
Za projekt navodnjavanja u Orubici čestitamo. Nikad nismo ni bili protiv. No taj projekt će ići i treba ići, jer uopće ne ovisi o općinskom proračunu.
Zašto me se proziva, zato što sam se usudila pitati načelnika:
– kakvo je stvarno stanje na odlagalištu otpada zaključno s 2018. godinom?
– tko sve dovozi otpad i na temelju kojih ugovora?
– je li kapacitet za dvije postojeće kasete već debelo nadiđen i zašto se već nije krenulo u sanaciju odlagališta?
– dovodi li se Općina pred svršen čin planiranja i treće kasete za koju ovaj saziv vijećnika ne želi ni čuti?
– prijete li Općini i financijski i ekološki krah zbog ponašanja oko odlagališta?
– koliko Općinu košta načelnikovo korištenje privatnog automobila u službene svrhe?
– kako se i koliko koristi službeni automobil i u koje sve svrhe?
– kakva je situacija s financiranjem Dobrovoljnih vatrogasnih društava u Davoru i Orubici?
-zašto se opstruira sastanak Odbora za financije?
Ni na jedno od tih pitanja nismo do danas dobili odgovor ni mi ni naši sumještani.
Načelnik zaboravlja da je i ON prije nekoliko godina bio (mali čovjek) nepoznata osoba široj javnosti, volonter u općini Davor. A DANAS?
Dokaz da nije potpisan Ugovor za održavanje odlagališta u iznosu 2,5 milijuna kuna.
U prilogu se nalaze preslike Ugovora, dokaz da je načelnik pregovarao i potpisivao ugovor.
Dokaz da nije potpisan Sporazum vezano za obeštećenje.
Ugovor Velkom", piše u demantiju koji je stigao na adresu redakcije SBplusa i koji smo u cijelosti objavili.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -