Ilustracija (fotografija nije izravno povezana s događajem opisanim u članku)(Foto: SBplus/Arhiva)
Obilježavanjem Svjetskog dana prava potrošača svake se godine 15. ožujka ukazuje na potrebu educiranja i podizanja svijesti potrošača o njihovim pravima.
ZAGREB / SLAVONSKI BROD / POŽEGA - Jučer je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja izdalo e-letak "Oprezno
s online kupovinom!” koji je namijenjen djeci školskog
uzrasta, jednoj od najranjivijih skupina kada je riječ o kupovini putem
interneta.
Ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić istaknuo je
kako je trgovina putem interneta tijekom pandemije koronavirusa doživjela
veliki rast. Kako bi se spriječile neželjene posljedice vezane za sigurnost
kupovine, zaštitu osobnih podataka, nezadovoljstva kupljenom robom i slično,
ključno je informirati se o potrošačkim pravima.
- Ove godine bit će donesen i novi Zakon o zaštiti potrošača kojim će se
osigurati bolja informiranost potrošača od strane trgovaca prije sklapanja
ugovora, uvest će se nova pravila s ciljem sprječavanja nepoštene poslovne
prakse te će se, između ostalog, urediti i dvojna kvaliteta proizvoda. Također,
doprinijet će se većoj zaštiti prava potrošača u digitalnom okruženju. - kazao
je ministar Ćorić.
Ministarstvo je uspostavilo i prvi hrvatski središnji portal za potrošače „Sve
za potrošače", koji
u suradnji s ostalim dionicima politike zaštite potrošača omogućuje pregled
svih potrošačkih tema i aktualnosti na jednom mjestu.
Tijekom 2020. godine putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu
potrošača zaprimljeno je 3536 upita. Ukupan broj zaprimljenih poziva putem
besplatnog potrošačkog telefona bio je 5667. Upiti potrošača u
najvećoj mjeri odnosili su se na materijalni nedostatak, jamstvo za ispravnost
prodane stvari, online prodaju,
povrat/zamjenu ispravnog proizvoda, usluge elektroničkih komunikacija,
prikupljanje i naplatu miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, električnu
energiju, javnu vodoopskrbu i odvodnju te pitanja oko iznosa računa za javne
usluge.
Tema ovogodišnjeg Svjetskog dana prava potrošača je rješavanje problema
onečišćenja plastikom s ciljem podizanja svijesti u javnosti o negativnom
učinku plastike na okoliš, čemu svi možemo doprinijeti odgovornim
ponašanjem.
Informacije vezane za prava potrošača građani mogu dobiti u
Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja putem besplatnog telefona za
informiranje potrošača 0800 414 414 ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14
sati.
Potrošači svoje upite mogu podnijeti i putem Centralnog
informacijskog sustava za zaštitu potrošača (CISZP) koji je namijenjen pružanju
informacija te podnošenju zahtjeva za inspekcijski nadzor vezanih isključivo uz
prava potrošača. U slučaju da je potrošač naišao na povredu svojih potrošačkih
prava prekogranično, može se obratiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska.