|
Autor: Marija Fridrih

Oni još nisu otvorili svoja vrata

Stožernici, u teoriji to zvuči dobro ali je neizvedivo!

Požega : Stožernici, u teoriji to zvuči dobro ali je neizvedivo!Gradsko kazalište Požega(Foto: Marija Fridrih)

Rad uz mjere koje su im propisane potpuno je neisplativ. Početak sezone bio je odličan, a sada je gotovo nemoguće krenuti s radom.

POŽEGA - U sklopu popuštanja mjera borbe protiv koronavirusa, Stožer civilne zaštite je početkom prošlog tjedna donio odluku kako s radom mogu početi i kazališta. Naravno, za njihov rad također postoje posebne preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Tijekom cijelog perioda boravka u prostoru kazališta preporučeno je držanje razmaka od jednog i pol metra između posjetitelja te razmaka od četiri metra između njih i izvođača. U teoriji ove mjere ne zvuče toliko rigorozno, no u praksi, za neka kazališta, održavanje predstava u ovakvim uvjetima je neizvedivo i nadasve neisplativo.

S ovim problemom susreli su se i u Gradskom kazalištu Požega te još uvijek čekaju dodatno popuštanje mjera kako bi počeli s radom. Stoga je svih 217 mjesta, koliko požeško kazalište ima, još uvijek prazno.

- Kazališna sezona traje od početka rujna do kraja lipnja, a ove godine je odaziv publike bio jako velik. U veljači, taman prije nego što smo prestali s radom, održano je šest predstava i za njih su sve karte su bile rasprodane. Poštivanjem ovih mjera koje su sada na snazi, mi bismo mogli ugostiti nešto više od 40 posjetitelja. Održavanje predstava za tako mal broj ljudi je neisplativo. Od 14 ožujka do 9 travnja otkazano je 25 planiranih predstava, a njihovo održavanje i dalje je upitno. Ovogodišnja kazališna sezona definitivno neće izgledati kako je planirano. - za SBplus je izjavio zamjenik ravnateljice požeškog kazališta, Kazimir Balog.

Požeško kazalište jedno je od rijetkih, među manjim kazalištima, koje svojim korisnicima omogućilo gledanja predstava i kada je zatvoreno. Kako bi posjetiteljima zadovoljili potrebu za uživanjem u kazališnim predstavama, na svom YouTube kanalu često objavljuju razne video sadržaje. Najveći interes bio je za sadržaj namijenjen djeci, posebno za predstavu „Ivica i Marica" koja je pogledana više od tisuću puta. Popuštanjem mjera omogućeno je održavanje kazališnih proba pa se glumci pripremaju za predstave koje će, nadaju se iz požeškog kazališta, igrati u lipnju.

- Ljudi su jako zainteresirani za predstave koje objavljujemo. Ukupno su pregledane više od 3 500 puta. Sada je u tijeku priprema premijere jedne predstave koju planiramo održati 19. lipnja. Glumci se trenutno pripremaju u Osijeku, a uskoro će probe održavati u Požegi, gdje će i odigrati predstavu. Zbog cijele situacije predstavu planiramo održati vani jer je na taj način omogućen dolazak većeg broja posjetitelja. Oni će biti smješteni na terasu "Gradske kavane", a osigurano će biti između 60 i 70 mjesta. Kazalište će s radom započeti čim epidemiološke mjere budu manje rigorozne i kada unutar dvorane bude dopušten veći broj gledatelja. - dodao je Balog, naglasivši kako se u Kazalište uvijek trude dovesti nešto novo, a cjenovno i tehnički prihvatljivo.

Održavanjem premijere u lipnju glumci će nastaviti prekinutu kazališnu sezonu, a povratkom gledatelja, barem u dvorište kazališta, započet će povratak društvenog i kulturnog života Požežana u period nalik onom prije koronavirusa.