Da je, 'nova' vlast za razliku od prijašnjih efikasnija i brža, pokazuje činjenica da su 'žustro' krenuli s rješavanjem problema koji godinama uzrokuje strah mještana.
POŽEGA - Prije
dva mjeseca izvijestili smo javnost o 'koracima' Grada Požege koji se tiču
derutnog mosta u Dervišagi. Prema informacijama iz gradske Uprave, tada je bio izrađen
idejni projekt te ishođena lokacijska dozvola, nakon čega su pristupili izradi
glavnog projekta te izradi i provedbi parcelacijskog elaborata.
Da su 'žustro' krenuli s rješavanjem ovog problema, nakon
godina i godina
nadanja mještana, dokazuje izrađeni glavni projekt te otvoreni
postupak javne nabave male vrijednosti za radove na izgradnji mosta.
Riječ je o složenoj
vrsti poslova
Izvođač radova, prije početka radova, dužan je osigurati
privremenu regulaciju prometa u periodu građenja.
- S obzirom na složenost i količinu različitih vrsta poslova, ovi se radovi ne mogu smatrati rutinskim, nego im je potrebno posvetiti punu
pozornost, odgovornost i preciznost pri izvođenju. U svrhu sigurnog i
neometanog odvijanja prometa na mjestima pristupa gradilištu, gradilištem i
svim pogonima koji se koriste u izvođenju radova, u okolici na koju gradilište
u prometnom smislu utječe, na raskrižjima s ostalim prometnicama te prometa
skrenutog zbog izvođenja radova na građevini, izvođač radova mora poduzeti sve
potrebne i potpune mjere i radnje kako bi se osiguralo sigurno i nesmetano
odvijanje prometa. - pojašnjavaju.
Kao rješenje problema koji traje godinama, a koje mještani s
nestrpljenjem čekaju, izgradit će novi most ukupne duljine oko 25 metara.
Elementi mosta truli
Prema naslovnoj fotografiji, vrlo je lako uočiti kako je riječ
o drvenom mostu koji zbog svoje starosti mora biti uklonjen, a prema
informacijama iz glavnog projekta zamijenit će ga novim pločastim mostom.
- Postojeći drveni most nalazi se u ulici Matije Gupca
naselja Dervišaga, odnosno, na nerazvrstanoj cesti naselja te spaja sjevernu i
južnu obalu rijeke Orljave. Jednostavnog je grednog sustava - duljine oko 31 metar,
visine oko 4,2 sa četiri raspona i prosječne širine kolnika od cca 3,8 metara.
Gornji ustroj leži na sedlima i grednim nosačima, na koje se naslanjanju
poprečni nosači. Tlocrtno se most nalazi u pravcu, približno okomito na vodotok
(zbog neuređenosti obala vodotoka je teško ocijeniti). Nosivi sloj kolnika
izveden je od hrastovih daskama. Donji ustroj mosta sastoji se od drvenih
upornjaka i tri stupišta koji su vezani tesarskim, čavlanim i vijčanim vezama. -
pojašnjavaju u Projektu te dodaju kako su svi drveni elementi mosta natruli,
a konstrukcija deformirana te joj prijeti gubitak stabilnosti.
Kao rješenje problema koji traje godinama, a koje mještani s
nestrpljenjem čekaju, izgradit će novi most ukupne duljine oko 25 metara s tri
raspona dužine osam metara. Ono što će ovaj most učiniti posebno sigurnim je i
monolitna armirano-betonska konstrukcija te čelična ograda.
- Građevina će biti projektirana i izgrađena tako da ne
predstavlja neprihvatljive rizike od nezgoda ili oštećenja tijekom uporabe ili
funkcioniranja, kao što su: proklizavanje, pad, sudar, opekline, električni udari,
ozljede od eksplozija i provale; također, građevina je projektirana vodeći
računa o pristupačnosti i uporabi od strane osoba smanjene pokretljivosti; svi
dijelovi građevine su uvijek dostupni za redovite i izvanredne preglede. -
navode.
Temeljem izrađenog građevinskog projekta, izvršili su i procjenu
troškova gradnje, a oni iznose 1,1 milijun kuna bez PDV-a.