SLAVONSKI BROD - Vrijeme novih tehnologija i rapidnog razvoja različitih informatičkih sustava, pred kolodvore u Hrvatskoj i svijetu stavilo je pitanje održivosti. Naime, putnici se na kolodvorima griju/rashlađuju, tamo borave i 'spajaju' se na kolodvorski internet, koriste toalete (dakle, troše papir, sapun i vodu), od djelatnika traže informacije o dolasku i polasku autobusa, a - zauzvrat - kolodvorima ne ostavljaju ništa jer su kupovinu karte, a samim time i naplatu usluge prodaje, obavili internetski.
Usto, usprkos tomu što su kolodvori bili zatvoreni tijekom lockdown-a zbog pandemije koronavirusa, nisu ušli ni u jednu od onih kategorija kojima je država COVID-potporama pomagala da prebrode krizu.
- Mi se od svega i danas oporavljamo. U 'normalnim' smo vremenima prije pandemije, prodavali deset tisuća karata mjesečno, danas je veliki uspjeh kada ih prodamo upola toliko. No, imamo najveću bazu i puno pristajanja prijevoznika - to je ono što nas 'izvlači'. Ukupno, Autobusni kolodvor Slavonski Brod zapošljava deset osoba. - za SBplus otkrio je voditelj slavonskobrodskog Autobusnog kolodvora, Mario Marić.
Zbog svih spomenutih problema i izazova s kojima se kolodvori nose, odlučili su se udružiti na razini Hrvatske te osnovati udrugu. Jednoglasno je za predsjednika tog udruženja u nastanku izabran upravo Mario Marić.
- Ovaj izbor diže rejting samom gradu u odnosu na ostale jer smo izabrani među 53 hrvatska kolodvora. Prekjučer smo imali videokonferenciju na kojoj su sudjelovali gotovo svi, ispričali su se samo Pula i Varaždin. To je prvo okupljanje svih voditelja kolodvora nakon dva desetljeća. Proceduralni dio osnivanja udruge odradit ćemo preko HUP-a. Najprije moramo sve posložiti organizacijski. Jučer smo ukratko raspravili najveće probleme, a to su kolodvorske usluge koje nisu plaćene, odnosno, prilikom čijeg pružanja su kolodvori na neki način oštećeni te COVID-potpore koje su nas dosad zaobilazile i isključivale. Zajednički ćemo pokušati izlobirati naknadu barem realnih troškova. - za SBplus otkrio je Marić.
Izjednačavanje sa zračnim lukama u kojima putnici također rijetko kupuju karte, ali koriste sve druge usluge i za njih plaćaju dio od te ukupne cijene, konačni je cilj ovakvog ujedinjenog djelovanja autobusnih kolodvora u Hrvatskoj.
Slavonski Brod u velikoj je prednosti zbog svog geografskog položaja koji za posljedicu ima to da na njegove perone pristaju mnogi te je gotovo nezaobilazna stanica većine autobusa na tom potezu.
- Svaki prijevoznik koji dođe, nama je prihod; od parkinga, usluga koje im pružamo i slično. Prije godinu dana stanje je bilo katastrofalno zbog lockdown-a i obustave prijevoza putnika, ali sada ide nabolje. Sam novi kolodvor će donijeti dodatne prihode i proširenje usluga. Treba neko vrijeme da sve profunkcionira, ali u hodu rješavamo puno toga. - zaključio je Marić.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -