2918
Prikaza
9
Komentara
SLAVONSKI BROD - Izlaz iz Ulice Tome Skalice na središnju slavonskobrodsku Ulicu Petra Krešimira IV., poznatiju i kao 'Široka', postao je problematičan otkad je, uz pješački prijelaz, tim dijelom označena i biciklistička staza.
Naime, vozačima koji voze u smjeru jug-sjever teško je vidjeti i pješake i bicikliste sve do trenutka kada oni iz prostora koji im je zaklonjen zgradama zakorače praktički direktno na stazu. Naime, tu se niti ne trebaju zaustaviti ako za to nema potrebe, nego to trebaju učiniti nekoliko metara dalje gdje i stoji znak 'stop'. Na ovu je problematičnu prometnu točku upozorio i čitatelj SBplus-a potaknut sinoćnjim događajem.
„Sinoć je maloljetni biciklist na križanju Skaličine sa Širokom naletio na vozilo, zabivši se biciklom u vrata vozača. Teško je kazati tko se više uplašio, a još teže procijeniti tko je više kriv. Naime, vozači su, preglednosti radi, prisiljeni zgaziti biciklističku stazu kako bi izašli na Široku, a biciklisti bez zaustavljanja prolaze tom istom stazom. Rješenje bi, možda, bili dodatni znakovi upozorenja ili 'stop' za vozače prije te staze." - mišljenja je naš čitatelj.
Doduše, upozorenje koje vozačima dodatno skreće pozornost na stazu postoji, ali ne i znak obaveznog zaustavljanja prije te staze, što bi bilo logično jer im je s pozicije za volanom nemoguće pogoditi hoće li netko tko se biciklom ili pješice kreće Širokom ulicom 'iskoračiti' ili 'izletjeti' na stazu.
Koliko je ovo za bicikliste frekventno područje, dovoljno pokazuje činjenica da je, dok smo kroz dvije minute fotografirali lokaciju, na tom mjestu biciklističkom stazom prošlo petero biciklista - bez zaustavljanja.
Nepropisnu brzinu kretanja u pojedinim gradskim zonama slavonskobrodska Policijska postaja istaknula je kao jedan od problema u Izvješću o stanju sigurnosti na području grada u 2019. godini te predložila rješenje koje uključuje i sve brojnije biciklističke staze na području Slavonskog Broda.
- Veća aktivnost Vijeća za prevenciju, kroz sastanke, koordinacije i osmišljavanje preventivnih aktivnosti usmjerenih na zaštitu sigurnosti pješaka i biciklista u prometu, (s obzirom na novoizgrađene biciklističke staze i trake kroz predavanja i izradu brošura edukativnog sadržaja, podjelu reflektirajućih tvari, prsluka i svjetala), prevenciji ovisnosti i među vršnjačkog nasilja kroz razne radionice predavanja i promidžbene letke. - stoji u Izvješću.
Zašto je to bitno, pokazuje i podatak da Grad Slavonski Brod, uz postojeće, ove godine na dodatnih jedanaest lokacija planira graditi biciklističke staze. Donosimo ih u nastavku, uz njihovu planiranu dužinu, a vozače i bicikliste - zasad - tek možemo pozvati na oprez.
@samosb Da, zato što tamo nema prometnog znaka 'biciklistički prijelaz'. Malo dalje Krešimirovom, kod kafića 'Dorian Gray' postoji postavljen prometni znak 'biciklistički prijelaz'. Kod tog znaka dužni smo: 1.ako je potrebno zaustaviti se ispred obilježenog prijelaza biciklističke staze 2.ako ima... Prikaži sve biciklista stati i propustiti ih. Citirao sam priručnik auto škole. Mislim da je problem u vozačima kada ignoriraju taj prometni znak koji je ipak na malom broju biciklističkih prijelaza u gradu. Ova prometna nesreća od jučer je ignoriranje pistojećeg prometnog znaka.
Profesore smije prijeći ali gurajući bicikl , a ne vozeći . Ja znam tri slučaja iz Krešimirove ulice koji su završili sa polomljenim rebrima biciklista , plačanjem kazne i štete na automobilima . Lokacije kafić Evergreen , nasuprot Otp banke... Prikaži sve i kod javnog wc . Za ostalo pitaj gđu. Nujić iz PU .
"Vozači bicikla na način da upravljaju biciklom cestu mogu prijeći na prijelazu biciklističke staze preko kolnika, pri čemu se prethodno trebaju uvjeriti da kolnik mogu sigurno prijeći." Potpuno točno. Međutim dužni smo ih propustiti i ako su oni u prekršaju,... Prikaži sve ne smijemo silom ostvarivati prednost. @samosb Ovo ovdje na fotografiji je biciklistički prijelaz - biciklisti nemaju ispisan znak "STOP" na asfaltu, automobili imaju jasan znak za biciklistički prijelaz. Na ovom prijelazu biciklist ima prednost. Takav prijelaz je i u Krešimirovoj. Na većini ostalih prijelaza u gradu biciklističke staze preko kolnika uglavnom automobil ima prednost. Postoji crvena biciklistička staza na prijelazu preko kolnika na kojoj piše biciklistima stoji "STOP" a mi vozači nemamo prometni znak za biciklističku stazu - automobil ima prednost. Međutim, ne smijemo ju silom ostvariti...
@marketinghr Nisam stručnjak za promet. Osobno, ja ispred ovog pješačko-biciklističkog prijelaza zaustavim se i ako nema nikoga produžim do raskrižja. Zašto? Osim biciklista tu je i mnogo pješaka, majki sa bebama u kolicima, a automobil je ubojito sredstvo. I pješak... Prikaži sve tu ima prednost, ako se nisi zaustavio on se sa dva koraka iz zone nepreglednosti zatekne na zebri... Ako se nisi zaustavio, tu je moguć i nalet na pješaka na zebri. Evo ti još jedan citat sa interneta, Dražen Laljek, glasnogovornik koprivničko-križevačke Policijske uprave: "Vozači su se dužni pješačkom prijelazu približavati sa takvom brzinom tako da ne ugrožavaju pješake, odnosno da mogu svoje vozilo zaustaviti poradi propuštanja pješaka koji su već stupili na pješački prijelaz, a u slučaju djece, starih, iznemoglih osoba, slijepih ili drugih osoba s invaliditetom vozač je iste dužan propustiti i kad tek stupaju na pješački prijelaz. Istovremeno, vozač je dužan brzinu kretanja svog vozila prilagoditi tako da vozilo može pravovremeno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima može predvidjeti. Stoga, ukoliko vozač koji se približava obilježenom pješačkom prijelazu uoči vozača bicikla koji namjerava prijeći rečeni prijelaz upravljajući biciklom preko njega treba smanjiti brzinu kretanja svog vozila kako ne bi došlo do naleta osobnog automobila na vozača bicikla. Ukoliko kod skretanja vozač presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru."