
Foto: ŽG/SBplus

Foto: ŽG/SBplus

Foto: ŽG/SBplus

Foto: ŽG/SBplus

Foto: ŽG/SBplus

Foto: ŽG/SBplus

Foto: ŽG/SBplus
Ozbiljnije aktivnosti zimske službe počinju s prvim danima mjeseca studenog.
SLAVONSKI BROD / RUŠČICA- U sklopu koordiniranih aktivnosti koje uključuju pripremu i održavanje
prohodnosti prometnica u zimskom razdoblju 2021./2022. godine, Poduzeće za ceste
danas je u Ruščici održalo tradicionalnu Smotru zimske službe.
Uz mehanizaciju, na Smotri je
predstavljen i operativni program redovnog održavanja cesta u zimskim uvjetima
2021./2022. za državne, županijske i lokalne ceste na području Brodsko-posavske
i Požeško-slavonske županije te dijelu Sisačko-moslavačke županije.
- Aktivnosti za zimsku službu
kreću s prvim danima studenog. Na 1900 kilometara koje održavamo, tada
počinjemo stavljati privremenu prometnu signalizaciju u obliku znakova lanaca,
pahuljica, snježnog polja,... i tad počinjemo pripremati kamione, provjeravamo
ispravnost opreme, ralica i posipača. S današnjim je danom nastupio prvi
stupanj pripravnosti u zimskoj službi. Kad temperatura oscilira oko nula
stupnjeva i imamo neke naznake padalina, tada proglašavamo drugi stupanj, a
kada snijeg intenzivnije pada, proglašavamo treći stupanj. - za SBplus kazao je
PZC-ov šef Stožera zimske službe, Jurica Atlagović, dodavši kako priprema
zimske službe intenzivno traje mjesec dana, no mehaničari u kontinuitetu,
tijekom cijele godine, održavaju strojeve i pregledavaju svu opremu.
Županije koje 'pokriva' PZC, podijeljene
su na nadcestarije Novska, Pakrac, Požega, Nova Gradiška i Slavonski Brod. PSC
u njima je zaposleno 40 cestara i 30 kamiona kojima upravljaju vozači iz
Slavonskog Broda. Svi kamioni u zimskoj službi imaju svoju posadu koju čine
vozač i suvozač koji poznaje teren na kojemu se u tom trenutku odvija čišćenje
cesta.
- Ceste čistimo prema
prioritetima. Ceste prvog prioriteta su one najfrekventnije ceste i glavni
državni pravci - državne ceste i glavne županijske. Drugi i treći prioritet
gledamo čistiti u kontinuitetu kako nam snijeg ne bi pravio probleme. Pravilnik
nam dozvoljava deset centimetara ugaženog snijega, ali svake se godine trudimo
da do toga ne dođe. - dodao je Atlagović.
Zimska služba može u cijelosti
biti spremna, a da građani ipak budu nezadovoljni njezinom učinkovitošću. Mada
posljednjih godina nije bilo ozbiljnijeg snijega, kada počne gušće padati,
teško je da će istovremeno biti očišćeni svi cestovni pravci.
- Postoje prioriteti. Dužni smo
sprečavati i nastanak poledice. Kada je temperatura oko nula stupnjeva, mi smo
na terenu svake noći i preventivno bacamo sol. Kad snijeg intenzivno pada, ne
možemo sve ceste u svakom trenutku održati crnima. Naravno, svakomu je njegova
ulica najbitnija i ljudi u tom trenutku žele da dođemo baš do njih. Međutim,
postoje pravci koji se prioritetno čiste, ali i u ove ostale ćemo doći, samo
nešto kasnije. - naglašava Atlagović.
S obzirom na temperature
posljednjih dana, vrijeme je da i vozači odrade svoj dio posla, odnosno, da
svoja vozila opskrbe zimskom opremom, a brzinu i način vožnje prilagode stanju
na cestama.