'Pelješki most Hrvati su 'gradili' više od dva desetljeća. Bit će zanimljivo vidjeti koliko će im dugo trebati za ostvarenje ovog projekta koji će Zlatnoj dolini donijeti više od svih europskih milijuna namijenjenih Slavoniji.
POŽEGA / SLAVONSKI BROD - U listopadu ove
godine, portal SBplus pisao je o izgradnji 16 kilometara dugoj
brzoj cesti: Požega (Brestovac) - Staro Petrovo Selo te čvora Staro Petrovo
Selo na autocesti A3.
Osim
što je to jedna od najznačajnijih prometnih investicija posljednjih desetljeća
za Požeško-slavonsku županiju - koja bi mogla otvoriti brojna vrata dosad
zatvorena zbog prometne izoliranosti Požeštine - koristi bi od tog projekta
mogla imati i susjedna Brodsko-posavska županija.
-
Brodsko-posavska županija dobro je prometno povezana, osim nekih dodatnih
projekata koje želimo provesti u gospodarske svrhe; poput južne zaobilaznice
Nove Gradiške, istočne vezne ceste u Slavonskom Brodu, spoja 'Đure Đakovića' sa
sjevernom veznom cestom, spoja Luke Brod s autocestom i tako dalje.
Požeško-slavonska županija, pak, ima problem spoja na autocestu. Već dugo
postoji prostorno-planska dokumentacija. Čak smo i mi svoju svojedobno
mijenjali kako bi oni mogli imati taj spoj. On bi bio kod općine Staro Petrovo
Selo. Dakle, njihova brza cesta iz Brestovca vodila bi tunelom kroz Babju goru
i u Starom Petrovom Selu izlazila na autocestu A3. Mi planiramo da bi kod sela
Tisovac (Općina Staro Petrovo Selo, op.a.), zbog te ceste mogla niknuti jedna
mini-zona. Zbog toga, u tom dijelu županije, mogli bismo imati dobrobiti za
naše gospodarstvo. Virovitica također ima problem, no ta će cesta ići više
sjeverno i povezati je s Bjelovarom, odnosno, Vrbovcem. Ona neće imati izravan
utjecaj na nas, ali je takva direktna povezanost itekako bitna za razvoj
gospodarstva Slavonije. - ovaj tjedan kazao je brodsko-posavski župan Danijel
Marušić.
Nova cesta većim će dijelom prolaziti kroz Brodsko-posavsku
županiju. Deset, od ukupno šesnaest kilometara, prolazit će kroz mjesta općina
Staro Petrovo Selo i Rešetari.
Mnogima
je poznato kako se o tom značajnom projektu govori više od desetljeća, no usput
je pripremana i sva potrebna dokumentacija pa je 2017. godine izrađen Elaborat
zaštite okoliša.
-
Zbog intenzivnog prometa i teške konfiguracije terena, s mnogo klizišta na
dionici državne ceste D 51 (Gradište (D53)–Požega – čvor Nova Gradiška (D4)),
izgradnjom ove prometnice na idejnim rješenjem predviđenom koridoru doprinijet
će se međužupanijskoj povezanosti te osiguravati dobre veze između Požeške
kotline i gradova koji su prometno vezani na prostor Požeške kotline s autocestom
A3, odnosno, smjerom prema Zagrebu i Osijeku. Izgradnjom će se omogućiti brže
aktiviranje prirodnih i gospodarski resursi i stvoriti uvjeti za nesmetani
razvitak lokalnih središta i drugih naselja kraj kojih prolazi brza cesta a
ujedno će se i rasteretiti promet i povećati sigurnost prometa na državnoj
cesti D 51. Dionica Požega (Brestovac Požeški) - Staro Petrovo Selo (autocesta
A3) alternativa je planiranoj brzoj cesti na dionici Požega – Nova Gradiška ali
se vođenjem trase ovim koridorom izbjegava geološki nepovoljan teren i
ostvaruje najkraća cestovna veza između Požege i autoceste A3. - stoji u tom
dokumentu.
Pelješki
most Hrvati su 'gradili' više od dva desetljeća. Bit će zanimljivo vidjeti
koliko će im dugo trebati za ostvarenje ovog projekta koji će Zlatnoj dolini
donijeti više od svih europskih milijuna namijenjenih Slavoniji.