2534
Prikaza
3
Komentara
SLAVONSKI BROD - Desetoga siječnja u medijima je objavljena informacija kako je ministar zdravstva Milan Kujundžić, u sklopu uvođenja reda u liste čekanja u hrvatskim bolnicama, najavio i slanje SMS poruka pacijentima kao podsjetnika na termin zakazane pretrage. Cijeli postupak, rečeno je tada, trebao bi zaživjeti za nekih mjesec dana. Kako je veljača stigla, zanimalo nas je kako na najavu SMS podsjetnika pacijentima gledaju u slavonskobrodskoj Općoj bolnici.
- Uvođenje SMS podsjetnika bi podsjetilo pacijenta kako ima zakazan termin, jer postoje slučajevi kada pacijenti zaborave, a također bi ih potaklo da odjave termin, ukoliko su zakazani pregled odradili negdje drugdje. Liste čekanja bi se u tom slučaju skratile - mišljenja je dr. Josip Samardžić, ravnatelj slavonskobrodske Opće bolnice, koja je po broju čekanja na prvi pregled u hrvatskom prosjeku.
Prema podacima, koje je SBplus dobio od ravnatelja bolnice, kada bi se pacijent danas naručio na prvi pregled kod kardiologa u slavonskobrodskoj Općoj bolnici čekao bi 108 dana, dok je prosjek za Hrvatsku 140 dana. U Pedijatrijskoj kardiologiji prvi pregled se čeka 72 dana, a prosjek za Hrvatsku je 92 dana. Na Oftalmologiji prvi pregled se čeka 52 dana, a prosjek za Hrvatsku je 142 dana. Na ostale prve preglede se čeka manje od 50 dana.
Što se tiče dijagnostike, na UZV srca - ako se želite naručiti prvi puta - u brodskoj bolnici čeka se 56 dana, a na kontrolni UZV srca 235 dana. - Razlog je da se pacijenti nakon prvog UZV odmah naruče na kontrolni UZV, koji liječnici obično preporučavaju nakon šest mjeseci, tako da nisu popunjeni svi termini ali sami pacijenti traže pomaknuti termin - pojasnio je dr. Samardžić, dodajući kako se na MR mozga u Brodu čeka 276 dana, za razliku od hrvatskog prosjeka od 278 dana.
- CT abdomena se čeka 162 dana, a prosjek za Hrvatsku je 197 dana, s tim da su liste bile produžene u tijeku zamjene starog CT. Kako sada imamo novi MSCT - tu očekujemo smanjenje listi čekanja. UZV dojke se čeka 127 dana, a prosjek za Hrvatsku je 187 dana; UZV abdomena se čeka 129 dana, a prosjek za Hrvatsku je 132 dana. Gastroskopija se u Općoj bolnici Slavonski Brod čeka 140 dana, a prosjek za Hrvatsku je 65. Napominjem kako je tijekom 2016. godine bila produžena lista čekanja radi kvara medicinskih aparata za gastroskopiju. Kako su aparati krajem godine zanovljeni lista čekanja se smanjuje - istaknuo je dr. Samardžić, dodavši kako su svi podaci transparentno prikazani i vidljivi na CEZIH stranici.
Koliko, na produljenje listi čekanja utječu oni koji ne dođu na zakazani termin, a isti ne otkažu? Gledajući statističke pokazatelja, brojka nije zanemariva. U Općoj bolnici „dr Josip Benčević" vode evidenciju o nedolasku pacijenata na ugovoreni pregled u rezerviranom terminu. A ti podaci jasno pokazuju kako, primjerice, prošle godine na naručenu gastroskopijiu nije došlo, niti ju je odjavilo, 128 pacijenata. U prosjeku na 3130 naručenih pacijenata u tjedan dana, 251 pacijent ne dođe na pregled, niti ga odjavi. Što znači da kada bi taj 251 pacijent na vrijeme otkazao zakazani termin, otvorio bi prostor drugima da prije obave liječnički pregled koji im možda život znači.I zato SMS podsjetnik poruke i nisu loše riješenje, ukoliko će pacijenti, nakon što ih dobiju, ili otići na pretragu za koju su možda zaboravili da su naručeni ili će - nakon takve poruke - javiti bolnici kako na istu neće doći te time otvoriti prostor za druge pacijente. No, poznavajući našeg čovjeka nije isključeno kako će opet biti onih koji neće odreagirati niti na podsjetnik. Kako takve neodgovorne pojedince natjerati da poštuju pravila igre i shvate kako naružba na pregled nije igra nego ozbiljna obveza pitanje je na koje će u Ministarstvu, ukoliko budu smatrali da za tim ima potrebe, morati pronaći rješenje. Ono što pojedinci mogu učiniti je da, prvenstveno radi svoga zdravlja, odlazimo na zakazane pretrage, a ako smo baš spriječeni da to na vrijeme javimo bolnicama.
E moji doktori..zar je moguce da mi svi vidimo u cemu je problem,a vi tako sjedite i cudite se kako ljudi ne dolaze.Da imate ikakve odgovornosti,kao npr. ja na svom poslu,koji je dosta slicne naravi ali kod privatnika,bojim se da... Prikaži sve vam ne bi palo na pamet cuditi se.Jer mi koji radimo za 3-4tisuce mj..gle cuda moramo o svakoj sitnici misliti i sve mora funkcionirati.Kako vam nije vise neugodno!!!
@glupibosanac. Ljudi moraju platiti doprinos HZZO-u NA VRIJEME pa makar ne jeli kruha jer inače idu zatezne kamate. Dakle MI PLAĆAMO sve te usluge koristile se ili ne koristile. Pa kad plaćamo, onda imamo neku riječ za reći o kvaliteti... Prikaži sve i humanom odnosu. Par mjeseci je dugo razdoblje, lako se zaboravi i propusti termin. Kakav bi bio problem u civiliziranoj zemlji nazvati ljude nekoliko dana prije pregleda i provjeriti stanje? Je ll to osoblje tamo retardirano pa ne mogu poslati email ili nazvati telefonom? Email se može poslati i automatski. Kad oglašivači mogu zivkati svaki dan i dosađivati zašto ne bi i zdravstvene ustanove imale službu za svoje korisnike?
Odličan komentar, @Krcedolac:D. Neki također izgube volju za liječenjem kada saznaju kada će doći na red. Predlažem rješenje za ovaj problem: bolnička administracija neka preuzme na sebe kontakt s pacijentima. Do tri telefonska poziva nekoliko dana prije zakazanog termina bi... Prikaži sve bilo sasvim dovoljno da se utvrdi dolazi li pacijent ili ne, i sasvim dovoljno da se termin popuni nekim drugim pacijentom. Vrijeme i novac koji bi ovakav postupak zahtjevao je daleko manji nego trošak koji nastane nedolaskom pacijenta u zakazano vrijeme, i za to ne treba biti doktor ekonomskih znanosti. Stalno se govori o višku administracije u bolnicama, pa eto im posla. Najlakše je prebacivati odgovornost na pacijente, kao da njima nije dosta njihove vlastite bolesti. Ako bolesnik ne dođe na pregled, tj. ako odbija pomoć, onda je to činjenica koja zahtjeva punu pažnju zdravstvenih djelatnika, a ne služiti bolnicama kao izgovor za vlastitu neorganiziranost.