SLAVONSKI BROD - Brođani, kao i drugi stanovnici Lijepe Naše, uskoro mogu izbjeći dobro poznate gužve u različitim institucijama kao i redove pred šalterima u kojima su provodili vrijeme satima.
Pribavljanje potvrda o prebivalištu u MUP-u, rješavanje zdravstvenog osiguranja u HZZO-u, potvrde o primanjima iz Porezne, izlistanje staža iz sustava HZMO-a, izdavanje domovnice i rodnog lista, predaja molbe za potvrdu o nekažnjavanju, traženje izvatka iz katastra... to su samo neke od radnji koje svakom prosječnom Brođaninu zadaju glavobolje jer su uključuju izdvajanje nekoliko slobodnih sati, a donedavno su se mogle vršiti uglavnom u prvoj smjeni odnosno u radno vrijeme većine građana, tako da je poslijepodne do njih bilo nemoguće doći.
Ministar uprave, Lovro Kuščević, u intervjuu za Hinu koji je prenio Dnevnik.hr, najavio je reforme koje bi trebale promijeniti takav način rada, modernizirati javnu upravu te stvoriti državu bez papira.
- U sustav e-Građani, koji koristi više od 500.000 građana, uključili smo nove usluge: e-Zahtjev za izdavanje vozačke dozvole, e-Zahtjev za izdavanje e-Putovnice, e-Izdavanje potvrde o evidenciji korisnika socijalne skrbi, te e-Izdavanje uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak. Omogućili smo usluge kao što je e-Porezna. Nastaviti ćemo nadograđivati sustav e-Građani novim uslugama, a već krajem siječnja uvest ćemo e-Novorođenče, koje je trenutno u testnoj fazi. - nabrojao je ministar Kuščević sve promjene koje očekuju hrvatske građane.
Bolju organizaciju rada u državnim i javnim službama svakako će omogućiti činjenica da su sve županije dobile pristup ispravama iz državnih matica, pa od 1. listopada tijela državne i javne uprave ne smiju tražiti od građana podatke u koje imaju uvid, što će uvelike smanjiti čekanja na šalterima.
Novost je i Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi usvojen krajem 2017. godine kojim će jedinicama lokalne i regionalne samouprave biti omogućen bolji rad te će se stvoriti mehanizmi ravnoteže između predstavničkog i izvršnog tijela, a time smanjiti i broj prijevremenih lokalnih izbora.
Četiri su ključne točke navedenih promjena: digitalizacija, decentralizacija, racionalizacija, te učinkovitost i kvaliteta javne uprave.
- Jedan od ključnih ciljeva u budućem razdoblju je digitalizacija javne uprave, u sklopu toga planiramo nekoliko velikih projekata digitalizacije koji sami po sebi predstavljaju svojevrsne reforme. Projekt e-Poslovanje omogućit će poslovnim subjektima preuzimanje dokumentacije na svom računalu, primjerice, potrebne dokumente iz porezne uprave, zdravstvenog osiguranja i mirovinskog sustava. Očekujemo da će prve usluge biti moguće 12 mjeseci nakon pokretanja projekta. E-Pristojbama će biti omogućeno plaćanje svih državnih pristojbi elektroničkim putem, bilo da je riječ o plaćanju putem POS uređaja na šalteru ili plaćanju unaprijed. E-Upise pokrećemo sa CARNET-om i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, kako bi se digitalizirati upisi u vrtiće i škole. Usluga e-Novorođenče omogućit će prijavu djeteta u okviru sustava e-Građani. Očekujemo da će krajem siječnja to profunkcionirati, pa će višednevno i mukotrpno lutanje po raznim institucijama i prikupljanje potrebnih papira za novorođenče otići u povijest. - obećao je ministar.
Novo učinkovitije funkcioniranje administrativnog aparata izvrsna je vijest za sve građane. Dobro, možda ne baš za sve, ali svakako za one koji imaju računalo povezano s internetskom mrežom, a ujedno su i informatički pismeni. Ostalima će valjda u pomoć priskočiti susjedi koji odgovaraju tom opisu.
Članak u cijelosti možete pročitati OVDJE.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -