3280
Prikaza
5
Komentara
SLAVONSKI BROD - Kako i priliči pristojnoj komunikaciji između medija i vlasti, pismeno, zamolili smo brodsku samoupravu neka nam kažu: Tko je, kada i zbog čega donio odluku da reklame moraju biti uklonjene s prostora vidljivih na priloženim fotografijama zgrada.
Naime, interesiralo nas je kome je palo na pamet, u novom, 'plemenitom', kapitalističkom društvenom poretku zabraniti reklamiranje proizvoda i usluga, kad to niti u onom 'mračnom socijalističkom režimu' nije zabranjeno bilo?
Naime, dok je šef Organizacijskog odbora XIV. Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu, Branko Mikulić, tijekom priprema za najveću sportsku manifestaciju organiziranu u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji, 1984. godine, ogromne reklamne panoe koristio (i) za skrivanje sarajevskih potleušica od pogleda svjetske sportske elite i njihovih obožavatelja koji su tada preplavili Sarajevo, lideri Slavonskog Broda odlučili su suprotno - potpuno ogoliti brodsko urbano sivilo.
- Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda je na svojoj sjednici 16. srpnja 2015. godine jednoglasno usvojilo Izmjene i dopune Odluke o komunalnom redu iz 2015. godine, objavljene u Službenom glasniku Grada Slavonskoga Broda br.3/15.
Tako je u dijelu o postavljanju reklama na javnim površinama, određeno sljedeće:
Prema čl. 81 st. 3 "zabranjeno je postavljanje reklama uz cestu, njezin zaštitni dio, na prometnim tijelima (nadvožnjaci, podvožnjaci, željeznički nasipi, tijela mosta) te na pročeljima zgrada, osim na postavljenoj opremi za reklamiranje i oglašavanje koju je postavio Grad".
Predloženim izmjenama namjera je bila da se uvede red u postavljanje reklama i plakatiranje na području gradu kako bi se reklame postavljale na mjesta koja su za to predviđena i namijenjena.
Nakon što su navedene odredbe stupile na snagu, započelo je usklađivanje stanja na terenu prilikom kojeg su uklonjeni i reklamni natpisi s pročelja zgrada koje su na fotografijama što ste ih priložili. - odgovorila nam je viša stručna suradnica za odnose s javnošću i protokol, Ifigenija Račić Sarić.
Dakako, protiv "uvođenja reda" nitko ništa nema - kao ni protiv zdravog razuma. Vjerojatno, većina Brođana pozdravila bi pomirenje ovih dviju maksima na način da "vuk bude sit i sve ovce na broju". U onoj mjeri u kojoj je to moguće.
Monopol Grada na reklamne površine i njihovo iznajmljivanje po cijenama formiranim iz pozicije monopoliste bilo bi unosno za gradsku blagajnu, kad bi kapitalistički sustav podnosio takav način uređivanja 'tržišta' reklamne industrije.
Budući da tržišno gospodarstvo ne poznaje ograničenja takve vrste koje bi privatnoj inicijativi branilo baviti se bilo kojim zakonitim poslom, pa i oglašavanjem, ne bi bilo loše kad bi Gradsko vijeće ovu stvar raspravilo i donijelo odluku svojstvenu liberalnom, a ne totalitarnom društvenom uređenju.
@vizioner , komentar ti je odličan, samo ona se sama ne fasadira pa valjda voli neuređene zgrade koje bi malo živnule uz koji reklamni pano, mislim ja na svoju vlastitu kuću mogu staviti što god ja hoću pa nek pokuša... Prikaži sve skinuti ili naplatiti nešto !!!! i sad ti budi poduzetnik u ovom gradu ?
...ako moze sklonit s privatne zgrade reklamu, tj. tražit toliku cjenu reklame da ljudi ne plate i skinu, onda moze i natjerat da se saniraju fasade u centru grada opasne po život prolaznika... Sad ce se javit miromaric@ kako nema... Prikaži svea na osnovu kojeg zakona...a zakon po kojem je grad monopolist reklama postoji...zakon su ionako kriminalci pisali sebi na ruku...
Reklame su vizualno zagađenje. Kao i neželjena pošta. Svaka čast onima koji su odlučili da se uklone sa zgrada. Ako su zgrade ružne i zapuštene, treba ih obnoviti uz poštivanje arhitektonske struke. Onaj koji je projektirao zgradu, njegov posao je... Prikaži sve kakav će vizualni doživljaj ona izazivati kod promatrača. To nije posao trgovca pastom za zube i proizvođača stočne hrane ili telekom operatera.