/ 31
2763
Prikaza
9
Komentara
SLAVONSKI BROD – Početi osvrt na predstavu koja je izazvala toliko pljeska tijekom izvođenja i nakon koje su izvrsni glumci morali, i zacijelo im nije bilo teško, ponovo izaći pred zahvalnu publiku, negativnim ocjenama, jednostavno – nije lako.
Šlamperaj u organizaciji
A, zapravo, nije ni počelo sinoćnjom predstavom „Kanađanka", već najavom 7. FAK-a, i konferencijom za medije o kojoj, jedino, nije obaviješten portal SBplus, što je dovelo ne samo do poteškoća u praćenju Festivala i izvješćivanju javnosti, nego i do toga da ne svojom krivicom u pisanju zakidamo i pojedine autore, goste i izvođače.
Koliko smo se trudili i što smo sve bili poduzeli kako bismo, konkretno o sinoćnoj predstavi, imali sve podatke, nećemo navoditi, ali navesti moramo da smo kontaktirali i organizatore i članove ocjenjivačkog suda, pokušali kontaktirati izvođače i njihov KUD u Slunju… pretraživali Internet… izgubili sate vremena – uzalud! U Slavonskom Brodu nema osobe koja zna koji su sve glumci Dramske skupine BABE sinoć bili na pozornici Velike dvorane KKD „Ivana Brlić Mažuranić" i tko je od njih koju ulogu glumio. Šteta, jer svaki od tih mladih glumaca i glumica iz Slunja, imaju ime i prezime, i sve do jednoga i sve tri glumice, izvrsno su odradile svoju zadaću te, kao cjelina, djelovali usklađeno.
I šteta, jer ni žiriju neće biti lako ako, na primjer, kao najboljeg glumca proglase nekoga tko uopće nije sudjelovao u predstavi – što iako smo uvjereni kako će i u ostalim predstavama koje će se do kraja Festivala izvesti u konkurenciji biti još izvrsnih glumaca i uloga, nije isključeno, već vrlo moguće.
O Dramskoj skupini BABE još će se čuti
Okosnica za sada trilogije o životu u Slunju i okolici čiji prvi dio je „Bož'ćevanje i bož'ćno naklapanje", druga drama „Krupna žena" i treća, sinoć izvedena, „Kanađanka", likovi su baba Milke, Jeke i Kaje, Milkine kćeri Nade i Kajine unuke Mirele.
Fascinantno je kako odlično koncipiranu priču (teksta autora Nikole Butine adaptirao je Nikola Živić) uvjerljivo, do mjere koja može izazvati zabunu, glasom i stasom, odnosno modulacijom glasa i gestom, govorom tijela, nose mladići koji igraju ženske uloge, i to žena starije dobi. I ne radi se o ironiji, parodiji ili groteski, već, kako rekosmo, o uvjerljivom svjedočenju autentičnosti psiholoških portreta i društvenih odnosa, obiteljskih i širih, te naznaka kulturnog i ekonomskog stanja u maloj sredini kao što Slunj jest.
Minimalistička scenografija autorice Brigitte Obajdić, kao umjetnički iskaz, ali i kompromis kakav mala amaterska kazališta činiti moraju, osobito kada su na gostovanjima, odlično korespondira s mjestom ocrtanim u predstavi iz kojega i posljednji mladi žele otići. Kostimi Jelene Jurčević dodali su samo jednu, ali značajnu nijansu ukupnoj slici predstave koju potpisuje redatelj (i glumica u predstavi) Martina Begović, a umjetnički uokviruje autor teksta i umjetnički voditelj ove glumačke družine (o kojoj će se još čuti) Nikola Butina.
Brodska publika je osjetila tu energiju i glumački nerv, stalno bila u priči te svoje oduševljenje tijekom same predstave više puta iskazivala zdravim smijehom i burnim pljeskom koji je, na kraju predstave bio dugotrajan, pa su izvođači izlašli na drugi naklon čime su publici uzvratili zahvalnost.
I nakon svega, čini nam se, dali smo odgovor na pitanje iz naslova.
Silvio@ za govoriti o bontonu na Internetu, nakon onoga već drugog pokušaja (prije toga jedan drugi istaknuti član SKM-a) javnosti prenijeti poruku "Borislav Stipić ne piše istinu, Borislav Stipić laže!" stvarno treba "imati malo deblji obraz". Nick ti nisam ja... Prikaži sve otkrio, već si ga sâm više puta u društvu, pa i preda mnom, rekao pa sam smatrao da ti on ne služi kao plot iza kojeg proviruješ, već kao svojevrsno umjetničko ime, a u konkretnom slučaju kad ti ideš ad hominem nema smisla da se ja obraćam nekom tamo likajju. Ostalo neću, i ništa više komentirati neću jer smatram posve besmislenim takvo obranaštvo u situaciji kad te nitko ne napada (ni tebe ni SKM, niti ikoga iz SKM) a u člancima sam iznio svoje viđenje predstava, istakao pozitivno, iznio objektivne zamjerke ne generalne, već konkretne i o konkretnim propustima. Nisam tražio ničiju glavu, već jednostavno pisao kako mislim da pisati treba, bez kritizerstva i bez uljepšavanja.
Silvio@ čuli smo se telefonom nakon što mi je Karakaš rekao kako u letku nema podataka koje sam tražio. Kao malo dijete si me instruirao što trebam kliknuti, pa onda kliknuti, pa potom kliknuti. Rekao sam ti kako sam to... Prikaži sve već skinuo s Interneta, ali da to nije to. Tvoj odgovor je bio: Samo to imamo jer smo i mi to skinuli s Interneta. Onda sam nazvao Dariju Mataić Agičić, članicu Ocjenjivačkog suda, rekao joj što trebam, a ona me je zamolila trenutak jer je bila kod auta u kojem je imala podatke. Kad mi je pročitala uloge i glumce, pitao sam ju što tu nije u redu i kako ni ona nije primijetila očito, rekao joj o čemu se radi. Iznenadila se i rekla: "Mi smo ovo dobili, ali nama, kao ocjenjivačkom sudu, nisu bitna imena glumaca, nego uloge jer mi ocjenjujemo uloge!" Tko laže, Silvio Stilinoviću!?
g. Stipiću ono što nije istina u članku je da ocjenjivački sud nije imao podatke o tome tko nastupa jer su svi članovi ocjenjivačkog suda dobili popis svih glumaca i sve podatke o predstavi sat vremena prije predstave kao i... Prikaži sve podatke za sve ostale predstave na ovogodišnjem FAK-u i to od mene osobno. Mene nikada niste pitali ništa kao organizatora i stoga nemojte širiti neistine u svom tekstu. S poštovanjem Tomislav Goll, programski voditelj 7. FAK-a!