Nedavno, SBplus uputio je (i) brodskoj Turističkoj zajednici prijedlog za moguću poslovnu suradnju, izražavajući pritom spremnost na objavljivanje i onih informacija koje su, primarno za njih i njihove partnere - marketing, a sekundarno za širu društvenu zajednicu - vijest.
Jednu iz niza takvih marketinških vijesti, kojom smo obaviješteni kako je Turistička zajednica ove godine ostvarila suradnju s jednom od najvećih incoming agencija koja djeluje na području Srbije, prenosimo u cijelosti.
Uzgred, incoming, da prostite, na hrvatskom jeziku znači dolazni.
"Riječ je o turističkoj agenciji Fly Orient iz Beograda koja se isključivo bavi receptivom, u smislu da organizira boravak za inozemne turiste. Fly Orient je svoje programe do sada organizirala isključivo za područje Srbije, a sada to čini i za susjedne zemlje, uključujući i Hrvatsku.
Vezano za isto, predstavnici Turističke zajednice grada Slavonskog Broda nedavno su održali sastanak sa predstavnicima ove agencije, a tema sastanka bio je plan Fly Orient-a da se Slavonski Brod uvrsti kao jedan od zaustavnih punktova inozemnih turističkih grupa na balkanskoj ruti.
Nastavno na izneseno, u organizaciji Fly Oriet-a, u petak, 8. kolovoza 2014., naš grad posjetit će grupa talijanskih turista. Ova grupa posjetit će tvrđavu Brod i njezine sadržaje, Trg Ivane Brlić Mažuranić, franjevački samostan, Crkvu Presvetog Trojstva, šetnicu uz Savu. Dolazak grupe najavljen je za cca 11:00 sati na ulazu u tvrđavu Brod gdje će započeti njihov obilazak.
Pozivamo vas da popratite boravak ove grupe u našem gradu te da od iste prikupite dojmove vezane za viđeno. Za sve detalje stojim vam na raspolaganju na 097 741 51 03 (Tanja Petrović). Ukoliko želite saznati više detalja o turama koje organizira Fly Orient koji će odsada u svoju ponudu uvrstiti i Slavonski Brod, iste možete dobiti upitom gospođi Jasmini Brkljač, prodajnom predstavniku agencije Fly Orient, na broj mobitela 00381 64 1909 448".
Dakle, u informaciji koju nam je Turistička zajednica dostavila s ciljem da ju u cijelosti, ili djelomično, objavimo, naziv tvrtke Fly Orient, boldirano, istaknuto je šest puta i, 'usput' ostavljen njihov broj telefona. Zlu ne trebalo.
Pitali smo
Nakon sijaset takvih informacija koje su nam dostavili radini ljudi Turističke zajednice, uputili smo im dopis sljedećeg sadržaja:
"Poštovana gospođo Petrović, kao sve dosadašnje informacije koje ste nam uputili i ovu pažljivo smo pročitali te odlučili postaviti vam jedno načelno pitanje: Koji je razlog vašeg informiranja javnosti o svakom, pa i najmanjem tekućem, rutinskom, poslu kojeg obavlja vaša zajednica. U tu kategoriju - tekućih rutinskih poslova - svrstavamo i ovu zadnju informaciju. Ako biste nam objasnili razloge, možda bismo utvrdili opravdanost izvještavanja i naših posjetitelja o tome.
Informaciju o uspostavi trajnijih profesionalnih odnosa vaše/naše zajednice s jednom od turističkih agencija s Balkana (ime joj ne spominjemo jer nisu platili reklamu) držali smo kao vijest koju treba objaviti. Međutim, vaše očekivanje od medija da prate dolazak svake, pa i najmanje, grupe turista u Slavonski Brod, nama je zagonetno".
Ni časa ne časeći, isti dan, TZ uputila nam je odgovor:
"Broj turista u organiziranim skupinama koje su koristile uslugu licenciranih turističkih vodiča je, za prvih šest mjeseci, iznosio 4718, što je za cca. 20 posto više nego za isti period 2013. godine. Pod pretpostavkom da je riječ o autobusnim grupama, a da prosječan broj putnika po jednom autobusu iznosi 40 osoba, riječ je o gotovo 120 autobusnih grupa turista. Turistička zajednica je, u prvih šest mjeseci, izvijestila novinare o dolasku manjeg broja organiziranih grupa, i to u sljedećim slučajevima
- ukoliko se radilo o posjeti novim turističkim sadržajima (npr. gradski bazeni),
- ukoliko se radilo o organiziranim turistima koji po prvi put pobuđeni određenim motivom posjećuju Slavonski Brod (npr. vjerski turisti)
- ukoliko se radilo o turistima s novih turističkih tržišta (npr. kineski turisti)
- te kao u konkretnom slučaju, ukoliko se radilo o početku suradnje s inozemnom putničkom agencijom s određenog područja.
Na vama ostaje odlučiti o tome jeli konkretna grupa talijanskih turista i njihova iskustva vezano za boravak u našem gradu mogu pobuditi dovoljnu pažnju vaših čitatelja ili ne, s tim da smo mi mišljenja da bi svakom Brođaninu bilo (pretpostavljamo da je najviše čitatelja vašeg portala s lokalne razine) drago čuti kako drugi doživljavaju njegov grad, poglavito ukoliko su iskustva pozitivna te kao takva od strane turista mogu biti prenesena i na druge".
Iako u svom upitu, niti jednom riječju, nismo spomenuli naš prijedlog o mogućem uspostavljanju poslovne suradnje, kao i onaj telefon tvrtke Fly Orient, usput, informirani smo: "Što se tiče vašeg prijedloga za suradnju, isti je u ingerenciji Turističkog vijeća te će biti razmatran na sljedećoj sjednici u rujnu 2014".
Pored informacije - zbog čega nas obavještavaju o svakoj "babi i žabi" - TZ nam je, ustvari, potvrdila opravdanost naše ponude. Naime, takve informacije ozbiljni mediji objavljivati će tek ako one budu u sferi (ne)vidljivo 'sponzoriranih članaka'.
Da u svojim razmišljanjima nismo usamljeni pokazuju vijest i komentar objavljeni na portalu ebrod.net : "Jutros je u naš grad stigla grupa talijanskih turista iz Milana koji su na proputovanju kroz ovaj dio Europe. Posjetili su Zagreb i Beograd, a nakon toga zastali su u Slavonski Brod pogledati Tvrđavu i naš Franjevački samostan" na što je sbiportal upitao: "Hoće li tako svaki put kad, usput, u Brod navrati 10 baba iz Klagenfurta - koje zajedno ostave 100 kuna u Capelanu i vataju se noge - biti medijski popraćene, kao da nas je posjetio Papa?".
Inače, aktivnosti županijske i brodske Turističke zajednice pratili smo i pratit ćemo, neovisno o tome hoćemo li uspostaviti stalnu poslovnu suradnju ili ne - na način sukladan uređivačkoj politici SBplusa, otprilike OVAKO, ili OVAKO.
U onoj mjeri u kojoj su gradonačelnikove ruke u prirodnom položaju - dok igra svoju ulogu u priloženom promotivnom filmu - u toj mjeri je i agresivno izvješćivanje o izvrsnosti brodske turističke ponude prihvatljivo. Nastavno na tu tezu, tako se, ne samo od gradonačelnika nego i od brodskog turizma, pravi groteska.
Iz Zakona o
turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma
Zajednički ciljevi turističkih zajednica su:
1. poticanje i iniciranje razvoja i unapređivanje postojećeg
turističkog proizvoda, iniciranje razvoja novih turističkih proizvoda područja
za koje su osnovane, na način da upravljaju destinacijom na razini za koju su
osnovane.
2. promocija turističkog proizvoda područja za koje su osnovane,
3. razvijanje svijesti o važnosti i gospodarskim, društvenim i
drugim učincima turizma, te potrebi i važnosti očuvanja i unapređenja svih
elemenata turističkog proizvoda određenog područja, a osobito zaštite okoliša
te prirodne i kulturne baštine sukladno održivom razvoju.
Djelovanje turističkih zajednica:
(1) Djelovanje turističkih
zajednica temelji se na načelu opće korisnosti.
(2) Turistička zajednica ne smije obavljati gospodarske
djelatnosti, osim ako je ovim Zakonom drugačije propisano.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, turistička zajednica može:
1. upravljati javnom turističkom infrastrukturom danom na
upravljanje od strane jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne)
samouprave,
2. organizirati manifestacije i priredbe,
3. objavljivati komercijalne oglase na svojim promotivnim
materijalima,
4. prodavati suvenire, turističke karte i vodiče, osim vlastitog
promotivnog materijala,
5. posredovati u rezervaciji privatnog smještaja ako u turističkom
mjestu za koje je osnovana turistička zajednica ne postoji registrirana
turistička agencija,
6. obavljati druge poslove i zadaće od javnog interesa u funkciji
razvoja turizma i destinacije koji nisu u suprotnosti s ovim Zakonom i drugim
propisima.
(4) Turistička zajednica ne smije imati ulog u temeljnom kapitalu
trgovačkog društva.
(5) Što se smatra javnom turističkom infrastrukturom propisat će
ministar posebnim pravilnikom.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -