VIŠNJICA – Na Pustari Višnjica predstavljen je turistički klaster Slavonska košarica, udruga umreženih davatelja turističkih usluga na području Slavonije i Baranje. Utemeljena je u Slavonskom Brodu 2011. godine s ciljem promicanja i unaprjeđivanja održivog turističkog razvoja regije.
Predstavljanje je održano pod nazivom 'Prednosti umrežavanja turističkog gospodarstva iz perspektive vlasnika pustare Višnjica' koja je 2011. godine proglašena europskom destinacijom izvrsnosti.
Slavonsku košaricu predstavio je inicijator i osnivač klastera i gradonačelnik Slavonskog Broda, Mirko Duspara. O prednostima članstva u toj interesnoj grupaciji govorila je suvlasnica Višnjice Ksenija Plantak, a prisutni su također bili predsjednica klastera Vesna Živković, direktorica Turističkog ureda Slavonski Brod Biljana Lončarić i članovi Upravnog odbora klastera, piše Glas Slavonije.
Govoreći o klasteru, Mirko Duspara istaknuo je da se Slavonska košarica proširila na svih pet slavonskih županija i da je sa 113 članica danas najveći turistički klaster u Hrvatskoj:
– Klaster smo predstavili u primorskim županijama, u Zagrebu i na sajmu u Novom Sadu, a naše ekipe bile su u Sloveniji i Austriji. Cilj osnivanja klastera bio je pomoći ljudima da prezentiraju ono prema čemu je Slavonija i Baranja poznata, od suhomesnatih proizvoda i pića do rukotvorina. Kao destinacija izvrsnosti, Višnjica je dobar primjer turističkih mogućnosti u regiji.
Ksenija Plantak predstavila je Višnjicu kao obnovljeno imanje koje predstavlja gospodarsku baštinu i jednu od mnogih sličnih mini destinacija u Slavoniji. Ona predstavlja izazov za mnoge da pokušaju na isti način obnoviti tu baštinu i dodati joj kategoriju turizma i drugih djelatnosti. Na Višnjici se trenutačno provodi pet potprojekata, koji uključuju ruralni turizam, uzgoj konja, jelena lopatara, funkcionalne hrane i ljekovitog bilja.
– Sigurni smo da je nužno šire udruživanje i povezivanje turističke ponude, kako naše županije tako i cijele regije. Očekujemo da ćemo kroz izvjesno vrijeme osnažiti taj klaster, osmisliti žestoki nastup na turističkom tržištu i zajednički nastupati na sajmovima prehrambenih proizvoda, jer velik dio njegovih članova upravo su mali proizvođači svega čime se Slavonija može pohvaliti u gastronomskoj ponudi - kazala je Plantak.
Ksenija Plantak vjeruje da će, osim turističkih tura, organizirani nastupi na sajmovima pridonijeti značajnijem plasmanu svih proizvoda iz Slavonije i približiti i drugim posjetiteljima i kupcima slavonsku baštinu, prirodne ljepote i specifičnosti.
– Zato mislim da je regionalni nastup vrlo koristan. Tu su i mogućnosti korištenja fondova, ali prije svega trebala bi jedna strategija kako taj klaster može utjecati na oblikovanje turističke ponude, na poboljšanje zakonskih regula i na agresivniji nastup na turističkim sajmovima - dodala je Plantak.
Nedovoljno iskorištene EDEN destinacije
Osim svojih turističkih proizvoda i proizvoda drugih djelatnosti, Višnjica ovog trenutka može ponuditi i iskustvo kako su pojedine zemlje vezale svoje regionalne nastupe uz EDEN destinacije i takve svoje turističke proizvode plasirale na sajmovima i promocijama.
– U tom smislu mislim da Hrvatska nije dovoljno iskoristila svojih šest EDEN destinacija. Europska komisija kreće u novo petogodišnje razdoblje odabira destinacija izvrsnosti sa snažnim preporukama turističkim djelatnicima da tematski umrežavaju pojedine destinacije, promoviraju europske regije te kroz taj turizam predstavljaju specifičnosti svake regije, od baštine do gastronomske ponude.
Kako je urednik SBTV-a, Darko Junačko, koncem siječnja 2013., predstavio 'Slavonsku košaricu' pogledajte u priloženom videu.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
-