4209
Prikaza
1
Komentar
SLAVONSKI BROD - Rijetki su oni koji po povratku iz kupovine nisu uočili barem "sitnu grešku" na računu. Često smo svjedoci kršenja naših potrošačkih prava, a trgovce kao da nije briga jer su vjerojatno svjesni da je sve manja mogućnost odlaska u neku drugu trgovinu ili trgovački centar a da se ne dogode "greške" i prijevare na raznorazne načine, uvjerene su gospođe koje su se potužile.
"Nedavno sam u jednom trgovačkom centru kupila vagane suhe šljive s naznačenom cijenom od 13.87 kuna, a na računu je naplaćeno 18,56. U drugom trgovačkom centru istaknuta cijena šećera bila je 4,19 kuna, a naplaćena je 5,59 ili za salvete, primjerice, račun je također bio uvećan 4 kune...Godinama nisam uopće provjeravala račune uvjerena da je sve propisno odrađeno. No, svakodnevno slušanje primjedbi i komentara prijatelja, susjeda, rođaka o sličnim situacijama navelo me da ih počnem kontrolirati, što gotovo uvijek završi s nerviranjem" svoje iskustvo podijelila je Ruža.
Trgovci vjerojatno računaju s tim kako se kupac neće vratiti s kompletnom kupljenom robom da bi reklamirao nekoliko kuna. "Ja sam nekoliko puta na računu otkrila naplaćen proizvod koji nisam kupila i kako da to reklamiram" kaže gospođa Slavica. A vrlo slične primjedbe iznose i Dragica, Marica, Goga...
"To je već uobičajena praksa. A kada kupimo već izvaganu robu s naljepnicom i cijenom obavezno je manje od navedenog. Da ne pričamo o akcijskim cijenama koje su često "šarena laža" ili po nekoliko naljepnica na istom proizvodu pa naplate onu najvišu" žale se gospođe na nemilu, a učestalu pojavu koja se teško može iskorijeniti.
Još veći problemi dolaze s gužvom zbog predstojećih praznika kada će se vjerojatno puno toga upitnoga staviti u prodaju. Zato više pozornosti treba obratiti na deklaraciju, rok važenja proizvoda, provjeriti odakle dolazi (jer roba koja daleko putuje sigurno je manje svježa i upotrebljiva)... Stručnjaci sugeriraju kupcima da podignu razinu samokontrole, no ponekad ni to ne pomaže.Na upit Društvu Potrošač, koliko često dobivaju slične pritužbe i kako se navedeni i slični problemi definitivno mogu riješiti odgovorili su da "ukoliko dođe do evidentnog kršenja prava potrošača, potrošač je dužan uložiti pisanu reklamaciju trgovcu i zahtijevati ispraviti grešku. Trgovac je potrošaču dužan odgovoriti na njegovu pisanu reklamaciju u zakonskom roku 15 dana. Ukoliko je trgovac odbio potrošaču ispraviti grešku i ispuniti mu njegova potrošačka prava, potrošač je dužan pisanim putem podnijeti prijavu Tržišnoj inspekciji pri Ministarstvu gospodarstva.
"Nažalost, radi se o malim iznosima pa se potrošačima neda raditi ranije navedeni postupak.Također nam nedostaje svijest odgovornih i aktivnih građana tj. aktivno korištenje potrošačkih prava u svakodnevnom životu, a sve u smjeru zdravog tržišta i potrošača kao glavnog gospodarskog čimbenika - svima bi bilo puno bolje, i trgovcima i potrošačima, i lijevima i desnima ..." odgovorili su.
Na sve to, navedene gospođe su odmahnule rukom i rekle "piši kući propalo je", svrstavajući i kupnju u veliki koš nepovjerenja prema državnim institucijama (raznim inspekcijama, primjerenim kaznama za prekršitelje...) koje bi trebale voditi više računa o tome što misle njezini građani.