SLAVONSKI BROD - Prošlo je godinu dana od pogibije 18-godišnje djevojke na loše riješenom raskrižju slavonskobrodskih ulica Svačićeve i Rimčeve (poznatom kao raskrižje "kod Halajka”), nakon čega su mladi ljudi, prijatelji tragično stradale djevojke, mirno prosvjedujući tražili od nadležnih rješenje koje će spriječiti daljnje nesreće, piše Glas Slavonije.
Gradnja kružnog toka u Svačićevoj ulici projekt je u ingerenciji Hrvatskih cesta.
- Želimo da nadležne institucije za projekt kružnog toka postanu svjesne koliko je to velik problem i da hitno riješe raskrižje. Mladi očekuju reakciju Grada i Hrvatskih cesta uskoro, a ako ih ne bude, spremni su ponovo prosvjedovati i s većim brojem ljudi - poručili su tada. No i oni su odustali u traženju uzaludnih odgovora kao i neki raniji usamljenici koji su upozoravali na nelogičnosti ove gradske crne točke.
- Gradnja kružnog toka u Svačićevoj ulici projekt je u ingerenciji Hrvatskih cesta. Lokacijska dozvola je riješena, no građevinska još nije izdana jer projektni zadaci nisu završeni. Sporne su navodno neke parcele HŽ-a i nekoliko privatnih parcela, što se mora riješiti prije izdavanja dozvole - navodi gradonačelnik Mirko Duspara. Napominje i kako će gradska uprava, nakon što bude podnesen zahtjev za izdavanjem građevinske dozvole, učiniti sve da ona bude izdana što prije.
Riječ je o državnoj cesti koja je ulica u naselju
- Riječ je o državnoj cesti koja je ulica u naselju. Prema nekim saznanjima, Hrvatske ceste rade projekt kružnog toka za koji do kraja godine namjeravaju provesti javnu raspravu, a u gradnju bi se moglo krenuti sljedeće godine - saznajemo od Darka Konjevića, stalnog sudskog vještaka za promet i cestovna vozila, ovlaštenog inženjera za projektiranje i nadzor u cestovnom prometu. Konjević se pita ne bi li bilo bolje semaforizirano rješenje koje je mnogo jeftinije (oko 200.000 kuna, dok rotor nije ispod 500.000).
- U svakom slučaju na ovom raskrižju bi se trebalo intervenirati prekidanjem prometa jer se pokazalo da prometna signalizacija nije dobro i dostatno rješenje - dodaje vještak, upozoravajući na brojne pogreške u projektiranju raskrižja.
Znalo se da rješenje nije dobro
- Do prije dvije godine ova državna cesta je bila u ingerenciji Grada, a već prilikom njezine rekonstrukcije prije pet godina, kada je uložen veliki novac poreznih obveznika, znalo se da rješenje nije dobro - tvrdi Konjević.
- Netko sada pere savjest time što je na Svačićevoj ulici postavio prometni znak ograničenja brzine na 30 km/sat. Pravno, prekoračenje brzine više od dva puta tretira se kao alkohol, umišljaj - pa u slučaju nesreće sa smrtnim posljedicama to znači i s olakotnim okolnostima dvije godine zatvora bezuvjetno - dodaje.
Konjević se i danas pita tko je napravio projekt jer bilo kakva intervencija u prometnoj signalizaciji i opremi mora imati i prometni projekt koji je ovdje izostao. A očigledno izostaje i konzultacija struke, neizbježne kako bi se izbjegle slične pogreške.
Šutnja u
hrvatskim cestama
Unatoč višekratnim upitima, iz
Hrvatskih cesta nema odgovora na pitanje u kojoj je fazi rješavanje opasnog
raskrižja "kod Halajka”. A pješaci, biciklisti i vozači koji prolaze tim
frekventnim raskrižjem, nadaju se da će bar političari u predizbornoj kampanji
(koja se već zahuktava) potaknuti pravo rješenje.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
brodskodijete27.07.2014. u 08:22
Krenimo redom :) - drzavna je cesta a ne gradska !! Znaci hdz a ne duspara ! - ogranicenje brzine je 30 km/h !! Alo 30 pa biciklom ides brze ! - rijetko tki dajw zmigavac, pogotovo iz smjera billa... Prikaži sveilla - kruzni tok ? Pa to ce bit jos veca guzva jer 90 % brođana nezna vozit u kruznom
-