4033
Prikaza
0
Komentara
BERLIN - Sajam transportne tehnologije - Innotrans, koji se održava svake dvije godine, otvoren je do 23.09.2016 u izložbenim prostorima Messe Berlin. Na toj značajnoj svjetskoj izložbi sudjeluje i osam hvatskih tvrtki. Prvoga dana sajma, posjetio ih je hrvatski veleposlanik u Njemačkoj, Ranko Vilović, piše Hrvatski grlas Berlin
Na sajmu je prisutan 2761 izlagač iz 55 država. Izlaže se u 40 dvorana kao i vani, gdje je postavljeno oko 5 kilometara šina na kojima su izloženi eksponati izlagača iz cijeloga svijeta.
U živost Sajma, na kojemu je registriranopreko 133 tisuće stručnih posjetitelja iz 146 država, uvjerismo se već prvoga dana u kojemu, prateći pri obilasku veleposlanika RH u Njemačkoj, obiđosmo i mi izložbene postave osam hrvatskih izlagača.
Krenusmo od dvorane 22 pa do 6, onda 3, pa malo van dvorana… dakle, lijepo se umorismo obilazeći sve naše izlagače, koji se ove godine predstavljaju zajedno i posebno na odvojenim štandovima.
Na Innotransu su ove godine: DIV d.o.o., Tromont d.o.o., Končar Elektroindustrija d.d., RŽV Čakovec d.o., Altpro d.o.o., TŽV Gredelj d.o.o., Đuro Đaković Strojna obrada d.o.o. i Đuro Đaković Specijalna vozila d.o.o.
Veleposlanik Vilović je sve hrvatske postave obišao u društvu Melani Snelec, zastupnice sajma Berlin za Hrvatsku i BiH. Na hrvatskim štandovima, veleposlanika RH su, između ostalih, pozdravili predstavnici hrvatskih firmi: Hrvoje Kekez ( „Đuro Đaković"- Strojna obrada), Zvonimir Viduka (Altpro), Dražen Vidović (RŽV), Steve Petrović (Tremont), Ivan Ovanin (DIV d.o.o) i Bartol Jerković („Đuro Đaković"- Specijalna vozila).
Voditelji i predstavnici hrvatskih izlagača su pri susretu s veleposlanikom govorili o razvoju proizvodnje te nastojanju uhvatiti ritam na svjetskom tržištu transportne tehnologije. A veleposlanik RH u Njemačkoj ponudio je pomoć diplomacije pri konkretnim prijedlozima i koracima suradnje i uspostave poslovnih kontakata u Njemačkoj.
- Ovo je novi model vagona koji smo razvili. Inače, ovo je serija koja ide za francusko tržište, za francuskog naručitelja. Zadnjih pet godina radimo sto posto proizvodnju za tržište Francuske i Njemačke. Dakle, domaće tržište je praktički popunjeno, nekih 1200 vagona smo proizveli u razdoblju od unazad pet godina pa pet godina prije toga. Tako da je sad kompletna produkcija koju Đuro Đaković ima u firmi Specijalana vozila, produkcija za zapadno europsko tržište. Ovo je inače vagon koji je u ovom trenutku jedini na europskom tržištu koji je certificiran u skladu s odovarajućim standardima i služi za prijevoz emulzije, kalcijevog karbonata. Inače je napravljen od nehrđajućeg čelika sa izlolacijom da spriječi smrzavanje materijala. Smatramo da je to perspektivan proizvod s kojim očekujemo da ćemo imati plasmane primarno na francusko i njemačko tržište.
Prošle godina u Muenchenu i pretprošle godine u Berlinu izlagali smo isto tako jedan novi vagon, to je vagon za prijevoz cementa s kojim isto smatramo da ćemo imati dobre rezultate. Trenutno i njega radimo za kompaniju iz Pariza. Ovo naše usmjerenje na isključivo izvozne programe, pokazalo se opravdanim pogotovo u sferi vagona za specijalne namjene. To je u cijelosti domaći proizvod, od razvoja pa dalje. Ovo je, u zadnjih pet godina, naš šesti proizvod koji je kod nas razvijen od nule, isključivo prema zahtjevima korisnika. Naša ocjena je bila da mi, kao relativno mala kompanija, ne trebamo se natjecati s ovima koji rade visoke serije, vrlo standardnih vagona jer se to radi u velikim količinama i tu je teško konkurirtati. Mi smo se okrenuli u relativno složene, sofisticiranije vagone koji su za specijalne namjene u nekim relativno manjim serijama. To je ovako naša neka generalna politika u ovom trenutku. Moramo uvažavati činjnicu iz koje zemlje dolazimo, dakle, nije se lako natjecati s velikima. I druga stvar, ono što je specifikum nas kao firme, dakle, Specijalna vozila Đure Đakovića je možda jedina firma od ovih koje rade opremu za željeznicu, koja se bavi i nekim drugim programom, vojnim programom, što donekle onda opravdava tu namjeru da se orjentiramo prema razvojno intenzivnim proizvdima u kojima je primjena nekih novih tehnologija i novih materijala. U svakom slučaju u tom pravcu smo se fokusirali i u tom pravcu je postavljena strategija firme - rekao je Bartol Jerković, direktor Specijalnih vozila Đuro Đaković iz Slavonskog Broda.