Igračka. Što znači riječ igračka? Unesemo li na internet tražilice riječ igračka, pojavit će se razne definicije, fotografije, online trgovine koje prodaju igračke; pojavljuje se i wikipedia koja daje definiciju same igračke:
„Igračka je predmet koji se koristi za igranje. Pojam se obično povezuje s djecom ili kućnim ljubimcima, ali i odrasle osobe i životinje u divljini ponekad se igraju s igračkom. Igračke su relevantne za razvoj djece kroz učenje i stjecanje različitih vještina i sposobnosti. Kod djece služe i za pripremu njihovih budućih uloga i socijalizacije u društvu. Kroz igranje imitiraju se određene aktivnosti iz svakodnevnog života. Igračke su koristila djeca još u antičko doba. U današnje vrijeme, proizvodnja igračaka je važan sektor globalne privrede, pritom, česte su kritike na račun njihove kvalitete i podobnosti za razvoj djece".
'Odgoj djeteta najkreativniji je i najvrjedniji (a katkad, nažalost, i najpodcijenjeniji) posao kojega ćete se ikada prihvatiti'. (Leach)
Čudovišno iskazivanje ljubavi
Kada dijete dođe na svijet, hranimo ga i pazimo te mu svoju ljubav iskazujemo na različite načine. Nedvojbeno, igračke su jedna od prvih fizičkih stvari s kojima se susreću djeca u prvim danima svoga života.
Ovisno o dobi djece, rade se različiti tipovi igračaka. Novorođenčadi vole šarene igračke jarkih boja koje proizvode zvukove, tzv. šuškalice, jer u to doba djeca svijet oko sebe upoznaju kroz boje i zvuk. Kako dijete raste mijenjaju se i igračke, postaju složenije, primjerenije uzrastu djeteta. Evoluirale su igračke od svog početka i danas se svašta može naći i kupiti na tržištu.
Ali ono što plijeni pozornost među svim silnim igračkama su igračke čudovišta, i to lutke čudovišta, zombiji čak i lutke koje izgledaju kao leševi.
„Budi svoja, budi jedinstvena. Budi čudovište"
Lajtmotiv te lutke čudovišta je „Budi svoja, budi jedinstvena. Budi čudovište".
Kakvu to poruku šaljemo našoj djeci kupujući takve igračke? Drago dijete sretan ti rođendan i budi naše čudovište, vole te mama i tata. A djeca pametna kakva jesu, brzo će shvatiti što znači biti čudovište.
Ali nije tome kraj, ta čudovišta su preselila se i u trgovine popularnih brendova za djecu, pa možete kupiti majice, hlače, cipele... apsolutno sve u znaku tih čudovišta. Pa neka je dijete kompletno čudovište.
I šlag na kraju, djeca gledaju crtane filmove o istim tim čudovištima. Agresija puca na sve strane.
Sve te igračke danas imaju deklaraciju proizvođača, oznake primjerenosti igračke dobi djeteta i CE oznaku koja pokazuje da proizvod udovoljava bitnim zahtjevima sigurnosti, zaštite zdravlja, zaštite okoliša te zaštite javnog interesa sukladno Europskim direktivama.
Niz je pak primjera igračaka koje lošom izradom i sastavom mogu uzrokovati ranjavanje, padove, gušenja ili trovanja. Riječ je većinom o plastičnim igračkama koje u dodiru sa slinom ili znojem ispuštaju otrovne i kancerogene kemikalije i tu se uključuju službe za zaštitu potrošača putem raznih javnih upozorenja.
Označite ih kao opasne
Ali nismo još vidjeli igračku na koju je proizvođač stavio upozorenje kako može negativno utjecati na psihičko zdravlje djece. Službe za zaštitu potrošača bi trebale inzistirati da se prema procjeni psihologa označe igračke koje su opasne za psihu djece, a onda neka roditelji odluče žele li kupiti tu igračku ili ne, znajući da može potaknuti agresivnost i depresiju kod djece, a kasnije kod odraslog čovjeka.
Ne može se reći da roditelji ne primjećuju štetnost takvih igračaka, pojedini komentiraju međusobno, uvode zabrane i ograničenja svojoj djeci, dok drugi pak popuštaju pred navalom raznih marketinških kanala i pritisaka djece.
Dijete je biće koje ima potrebe, a osnovna uloga roditelja, kao primarnog skrbnika, jeste zadovoljiti te potrebe, a potrebe, između ostalog, uključuju i kupovinu igračaka i igranje.
Igranje je u ljudskoj prirodi, kroz igru djeca upoznaju svijet. Igranje nema samo svrhu ispunjavanja vremena, već postavlja temelje za kasnije učenje u školi.
Na nama je odgovornost
Nadalje, u životu djeteta, osim roditelja, veliku ulogu imaju i odgojno – obrazovne ustanove, tzv. vrtići, koji isto tako zadovoljavaju potrebe naše djece. U vrtićima to čine stručno osposobljeni odgajatelji naše „tete u vrtiću" koje se trude zadržati neke tradicionalne načine rada s djecom, a po programu to zapravo i moraju.
Kako je divno saznanje jednom roditelju da su njegova djeca u vrtiću naučila te svakodnevno citiraju jednu od najljepših priča Ježevu kućicu. Ova priča nosi pouku o skromnosti, poštenju, samopoštovanju, radinosti i ljubavi prema svom domu. Svi smo učili i voljeli tu priču u ranoj životnoj fazi.
Toliko ima lijepih bajki, priča, igračaka... i nisu čudovišta.
Danas je poželjno da naš mali čovjek do šeste godine života, priča jedan strani jezik, zna sva slova i brojeve, čita, broji, zbraja, oduzima, dijeli, pliva, pleše… I što će biti kad odraste, osim što će izgorjeti do 30 godine života.
Roditelji apsolutno žele najbolje za svoje dijete. Ali često se događa da im je orijentir društvena vrijednost umjesto da realno sagledaju same sposobnosti svoga djeteta. Potrebno je učiti od djeteta kao što ono uči od roditelja te provesti što više vremena sa svojom djecom.
Roditelji, na nama je odgovornost jer, kako se kaže: svaki čovjek je jedinstven zamah prirode, samo jednom tako i nikad više, pa tako i svako dijete ima svoje specifične potrebe, a na roditeljima je odgovornost da ih kroz njihov razvoj vode pravim putem u život.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -