Nezadovoljna korisnica usluga Brod-plina obratila se SBplus-u s molbom da utvrdimo uzroke njenih problema. Prigovor naše posjetiteljice proslijedili smo Brod-plinu s molbom neka se očituju. Prigovor/pritužbu i odgovor prenosimo u cijelosti.
PRIGOVOR
Ne znam koliko će ljudi uopće reagirati na moju pritužbu, ali ovo je jednostavno prevršilo svaku mjeru. Danas sam dobila račun za grijanje za 11.mjesec koji me jako iznenadio. Povećala se potrošnja, smanjio se broj članova, a za isti period prošle godine i za puno veći broj potrošenih impulsa i veći broj članova, račun je bio i 300 kuna manji. Ako se prisjetimo da je u 11. mjesecu još i bilo sunčanih dana, te da nam grijanje nije bilo "dostupno" ako je temperatura vani prelazila 16 stupnjeva, kako je moguće da se povećala potrošnja i da su računi takvi kakvi jesu?! Tražimo objašnjenje iz Brod plina jer sezona je tek počela, a oni ljude "deru" po novčanicima.
Prošli je tjedan bio kvar na kotlovnici u Naselju A. Hebrang, točnije cijeli blok 6, te smo skoro pa 4 dana bili bez normalnog grijanja, pa vi sad strahujte od računa kada bude trebao stići, a nemoćni ste jer znate da ste bili bez grijanja, a računi će opet biti previsoki. Mislim da će se većina složiti, da bi Brod plin kao isporučitelj toplinske energije svojim korisnicima trebao izaći u susret i barem kao znak isprike na neki način umanjiti račune, jer tako bi trebalo i biti ako se dogodi neki zastoj ili kvar, jer nije do nas krajnjih korisnika već do isporučitelja.
Možda je razlog visokog računa za 11.mjesec kvar na kotlovnici, jer je grijanje u 11. mjesecu bilo skoro pa nikakvo, nešto se moralo dogoditi da su računi takvi kakvi jesu. Nadam se da ćete moju pritužbu objaviti i da će ljudi reagirati pa da vidimo kako je bilo u ostalim zgradama, ulazima, naseljima da li je i kod njih isti problem u računu. Razlika u računima koji su priloženi:
Račun za 11. mj.2013.: članova: 100 impulsa: 200 ukupan
račun: 743,60 kn
Račun za 12. mj.2013.: članova: 98 impulsa: 899 ukupan
račun: 1.230,91 kn
Račun za 01. mj.2014.: članova: 98 impulsa: 719 ukupan
račun: 1.043,24 kn
Račun za 02. mj.2014.: članova: 99 impulsa: 1091 ukupan
račun: 1.323,06 kn
Račun za 04. mj.2014.: članova: 96 impulsa: 254 ukupan
račun: 964,18 kn
Račun za 11. mj.2014.: članova: 88 impulsa: 832 ukupan
račun: 1.395,87 kn
U obzir treba uzeti da su 12. i 2. mjesec najhladniji mjeseci u godini, ali prošla zima i nije bila toliko hladna, pa smatram da je cijena i prošle sezone grijanja bila pretjerana zbog čega su se mnogi bunili, ali nitko ništa nije konkretno poduzimao u s vezi toga, bilo je raznoraznih FB grupa protiv Brod plina, ali nažalost to je otišlo sve u zaborav. Ljudi su jednostavno naučili da ono što dobiješ moraš i platiti i da se ne vrijedi sa rogatima bosti. A dokle god mi budemo šutjeli i plaćali, drugi će se na našim leđima bogatiti, zato nam tako i je u ovoj državi prepunoj kriminala i korupcije. Ja sam samo laik što se tiče svih tih računa i broja impulsa i broja članova, ali nisam laik kad vidim kakvu nepravdu nanose nama kao korisnicima sa tim visokim računima od kojih ti se pamet zavrti.
Ne bih se htjela potpisati, u prilogu Vam dostavljam račune, pa da vidite kako nas potkradaju, a onda se čude što ljudi bježe iz Hrvatske i radije plaćaju porez i školuju svoju djecu van lijepe naše, jer tamo negdje kilometrima daleko nas i našu djecu čeka bolja budućnost, mada ni jedan početak nije lagan, ali opet imaš barem financijsku sigurnost, a svatko tko želi radit i zaraditi ima priliku, sve je ostalo na nama.
ODGOVOR
NA PRIGOVOR KORISNIKA TOPLINSKE ENERGIJE NA RAČUN ZA 11.MJESEC 2014.GODINE
Poštovani,
Dana
09.12.2014.godine poslali ste nam na očitovanje prigovor korisnika na račun za
toplinsku energiju za mjesec studeni 2014.godine. Budući
da se korisnik za pojašnjenje svog računa nije prvotno obratio Brod-plinu ovim
putem se i njemu očitujemo kako slijedi.
Vezano
za kvar na kotlovnici koji korisnik navodi u svojem prigovoru valja istaknuti
da se isti dogodio početkom prosinca, a koji je u razumnom roku i saniran.
Nadalje, provjerom u evidenciji Brod-plina o prijavama korisnika od početka ove
ogrjevne sezone nisu zabilježeni nikakvi veći problemi s isporukom toplinske
energije na kotlovnici u Naselju A.Hebrang blok VI.
Što
se tiče obračuna toplinske energije, raspodjelu i obračun toplinske energije
Brod-plin d.o.o. vrši sukladno Pravilniku o načinu raspodjele i obračunu
troškova za isporučenu toplinsku energiju (NN 99/2014) koji je donijelo
Ministarstvo gospodarstva.
Prvotno
treba istaknuti da račun za toplinsku energiju u dijelu energije za grijanje najprije
ovisi o ukupnoj potrošnji toplinske energije koja se očitava na zajedničkom
mjerilu toplinske energije (kalorimetru). Nadalje, za one korisnike, a što je u
ovom slučaju, koji su ugradili razdjelnike iznos računa u dijelu energije za
grijanje nadalje ovisi i od potrošnje impulsa sa razdjelnika za njihov stan.
Vezano
za potrošnju impulsa, a s obzirom da je korisnik u svojem prigovoru izvršio
usporedbu potrošnje impulsa po određenim mjesecima, u nastavku teksta nalazi se
tablica usporedbe potrošnje impulsa korisnika u ukupnoj potrošnji impulsa svih
korisnika koji su ugradili razdjelnike topline na tom mjernom mjestu.
mjesec
|
godina
|
broj impulsa korisnika |
ukupan broj impulsa na mjernom mjestu |
udio potrošnje korisnika od ukupne potrošnje na mjernom mjestu |
11 |
2013. |
200 |
55.889 |
0,36% |
12 |
2013. |
1091 |
114.526 |
0,95% |
1 |
2014. |
719 |
91.536 |
0,79% |
2 |
2014. |
899 |
80.002 |
1,12% |
4 |
2014. |
254 |
12.834 |
1,98% |
11 |
2014. |
832 |
46.637 |
1,78% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ukupan broj impulsa na mjernom mjestu |
46.637 |
za 11/2014 |
||
ukupan broj stanova sa razdjelnicima |
249 |
za 11/2014 |
||
|
|
|
|
|
prosječan broj impulsa po stanu ( sa ugrađenim razdjelnicima) 187 |
||||
prosječan iznos računa za TE (fiksni dio, grijanje, PTV, PDV) na mjernom mjestu 574,60 kn |
Iz gornje tablice vidljivo je da je za studeni 2014.godine ukupni broj impulsa korisnika koji su ugradili razdjelnike iznosio
Iz tablice je vidljivo je da je potrošnja impulsa korisnika u konstantnom rastu, te tako je njegov udio impulsa u ukupnom broju potrošenih impulsa na tom mjernom mjestu znatno veći, a što utječe i na povećanje računa u dijelu energije za grijanje.
Nadalje, vidljivo je da broj impulsa korisnika za studeni 2014. godine uvelike odskače od prosječnog broja impulsa potrošenih na tom mjernom mjestu.
Što se tiče impulsa za sve informacije o potrošnji impulsa i očitanju istih korisnici u Naselju A.Hebrang se trebaju obratiti tvrtki TI-SAN d.o.o. s kojom su sklopili Ugovor o pružanju predmetne usluge. Temeljem zaprimljenih podataka Brod-plin vrši obračun.
Također ističemo podatak da prosječni račun po korisniku (310 korisnika) za mjesec Studeni 2014 godine na navedenoj kotlovnici iznosi 574,60 kn (uključen PDV).
Temeljem gore navedenog, ovim putem pozivamo naše korisnike da ukoliko imaju nejasnoća ili primjedbi vezano za račune toplinske energije slobodno obrate Brod-plinu kako bi isti dobili kvalitetne, provjerene i potpune podatke i pojašnjenja te kako se ostali korisnici ne bi krivo informirali.
Na kraju napominjemo da je novim Zakonom o tržištu toplinske energije korisnicima dana mogućnost odabira kupca toplinske energije (Registar kupaca toplinske energije objavljen na stranicama HERA – www.hera.hr) te propisana potreba sklapanja Ugovora čime se reguliraju svi uvjeti isporuke toplinske energije.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
samosb04.09.2016. u 14:21
Normalno da ugovor teba potpisati, ali me smeta tri fiksne naknade kroz12 mjeseci i to naknada za obavljanje djelatnosti opskrbe toplinske energije ,naknada za obavljanje kupca toplnske energije i naknada za snagu . sobzirom štavsu oni sve naveli da spada... Prikaži sveda u naknadu za snagu to smiješno ( telefoni,poštarine ,krediti itd. ) Ja plačam svaki mjesec 100,72 naknade za snagu i imam kroz cijelu godinu 0 impulsa a moram platiti 20 % energije bez razdjelnika a zato je kriva država koja je donijela takav zakon . Jedino riješenje je da svi u ugrade razdjelnike jer tada će se znati koliko je tko potrošio . Isto tako treba uvesti vodomjere koji su u startu velika stavka ali poslije donose uštedu jer je nelogično da četveročlana obitelj za zagrijavanje i potrošnju vode plati 400 kuna .
-
cornilius24.02.2015. u 21:08
Osim što su raćuni veliki oni pričaju o naplati po potrošnji a grijanje pale i gase kada oni smatraju da treba. Tko ima malu djecu najbolje razumije o cemu se radi jer kad u sred noci morate presvuci djete a... Prikaži sve stan potpuno hladan. Osim toga tko još naplačuje po potrošnji pa vam onda reducira potrošnju, to vam dođe kao da vam HEP u 22:00 h iskljući struju i pali ju tek ujutro u 7:00 h. Ne samo da nas gule ne daju nam da se niti iskljucimo s grijanja , znači ako ne plačate račune neče vas iskljućiti nego ce vam blokirati račun ili se uknjižiti na nekretninu.
-
asim8410.12.2014. u 15:35
Zahvaljujem Brod plinu na tako brzom odgovoru, vjerojatno ste očekivali da će se ljudi početi žaliti pa ste već imali unaprijed napisan odgovor. A kome smo se trebali žaliti u studenome kada nam grijanje nije bilo kako treba?? Znam za... Prikaži sve slučaj gdje Vas se par puta unazad tjedan dana zove kako bi se netko udostojio pojaviti iz tehničke službe kako bi se u jednom stanu ispuhali radijatori koji su puni zraka vašom krivicom zbog kvara koji se dogodio prošli ponedjeljak, a do sada nitko nije došao, a ti se sad žali - KOME i dokad??! Mi nismo matematičari ni fizičari da bismo mogli otkrili čarobnu formulu po kojoj vi nama naplaćujete grijanje, ali ovo je prevršilo svaku mjeru iz mjeseca u mjesec. Ako su tolike cijene tog grijanja i tih impulsa i tople vode, pa dajte barem ljude poštedite plaćanja fiksnog dijela. Pa eto pozivamo i gospodina gradonačelnika da reagira na ovako visoke cijene grijanja i da se već jednom pokrene taj proces u s vezi visokih računa i neka se poduzme nešto pa da i mi kao krajnji korisnici budemo napokon zadovoljni, jer u našem gradu su visoki standardi života, male plaće, a nezaposlenost je ravna 0. A nadamo se da će uskoro stići i reakcije i odgovori od strane gradonačelnika, te ga molimo da napokon stane na stranu nas građana koji u ovakvim kriznim vremenima jedva krpaju kraj s krajem. Svako dobro svima!
-
plavisafir10.12.2014. u 14:00
Zar se ti popravci ne financiraju iz paušala koji plaćamo. Da li je taj paušal po zaknu ! ako oni nama isporučuju toplinu i naplate , sve ostalo je njihova briga pa ne plaćamo ni poštaru popravak motora ako mu... Prikaži sve se pokvari dok dođe do nas ! Samo ne budimo sad budale još veće . Prošle se zime šutjelo osim par nekolicine koji su nešto pokušali i odustali budući da nije bilo zainteresiranih , čak smo i peticiju skupljali ali kako je svima bilo svejedno odustalo se od toga . Cijelu godinu nitko ni riječi ni traženja da zajednički sa Brod plinom i gradom pokušamo omogućiti zasebna grijanja ili kompletna riješenja za sve i sada kad je krenulo sa grijanjem i kad je zahladilo ljudi se javljaju sa žalovanjem na velike račune. E pa sad gdje ste bili svi prije.
-
Mrgud2910.12.2014. u 13:51
Ništa bolje nije ni u bloku 7, svaki mjesec dolaze i pregledavaju kotlove i ispuštaju vodu i onda se nama ti popravci dodaju na račun.. Da li je itko od famoznih matematičara pokušao tu formulu analizirati i ustanoviti da li... Prikaži sve je logična.. Bojim se pogledati idući mjesec na račun.
Prikaži sve komentare
-