1. Na temelju odredbi članaka 4 i 7. Zakona o državnoj reviziji, obavljena je financijska revizija Županije za 2010. Revizijom su obuhvaćeni financijski izvještaji i poslovanje. Izraženo je uvjetno mišlj
Očitovanje
2. Računovodstveno poslovanje
Analitičke evidencije potraživanje za prodane dionice trgovačkih društava se ustrojavaju. Naime, ponovno je zatražena dokumentacija od trgovačkih društava koje temeljem posebnog ugovora sklopljenog s Brodsko-posavskom županijom obavljaju poslove oglašavanja, ugovaranja, naplate i praćenja prodaje vlasničkih udjela, odnosno dionica, u ime i za korist županije. Rok koji im je ponovno dan za dostavu dokumentacije je 30. lipanj 2011., a u suprotnom postupit će se sukladno zakonskim odredbama i zatražiti raskidanje spomenutog ugovora.
Evidentiranje u poslovnim knjigama potraživanja za prihode od zakupa i prodaje poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države, do donošenja izmjena i dopuna Zakona o poljoprivrednom zemljištu, a čija je primjena započela tijekom 2009.nisu iz formalno-pravnih razloga bile moguće, jer nije postojala obveza općina i gradova da dostavljaju pojedinačne ugovore županiji koja bi ustrojila evidenciju. Planiranje sredstava u proračunu s tog osnova obavljeno je temeljem pokazatelja ostvarenja iz prethodnih godina, a za 2010. na osnovi jednog broja ugovora koje su općine dostavile.
Sukladno članku 73. Zakona o izmjenama i dopunama zakona o poljoprivrednom zemljištu u 2009. pozvane su, a više puta požurivane sve jedinice lokalne samouprave na dostavu pojedinačnih ugovora o zakupu ili prodaji poljoprivrednog zemljišta i moramo konstatirati da ova obveza još uvijek nije upotpunosti ispunjena. Očekuje se da će ustrojavanje potpune evidencije potraživanja od zakupa ili prodaje poljoprivrednog zemljišta za 2010. biti najkasnije do 30. rujna 2011.
U cilju povrata sredstava depozita, Brodsko-posavska županija je uputila regresne zahtjeve prema poduzetnicima za koje se Banka naplatila iz garantnog depozita. Budući u predloženom roku poduzetnici nisu reagirali na navedene regresne zahtjeve, prema istima je Brodsko-posavska županija poslala opomenu pred tužbu radi neispunjenja regresnog zahtjeva. U slučaju nereagiranja na opomene pred tužbu, uslijedit će sudske tužbe prema navedenim poduzetnicima radi naplate potraživanja.
Temeljem odluke Županijske skupštine, sredstva Zavoda za javno zdravstvo namijenjena za rekonstrukciju kotlovnice uplaćena su najprije u Županijski proračun koji je ta sredstva prema odluci Župana uplatio Općoj bolnici. Budući se radi o sredstvima Zavoda za javno zdravstvo koja su ostvarena iz njihovih prihoda, smatramo da ista nisu prihod Županijskog proračuna te je Županijski proračun u ovom slučaju poslužio samo za prijenos (transfer) sredstava krajnjem korisniku odnosno Općoj bolnici. Zbog toga smo uplatu sredstava iz Zavoda za javno zdravstvo evidentirali u korist osnovnog računa 23955 kao obvezu za naplaćene tuđe prihode koju smo prijenosom sredstava na Opću bolnicu zatvorili.
Potraživanja za sredstva naplaćena u 2007. godini iz garantnih depozita za otplatu poduzetničkih kredita u iznosu od 146.410,00 kuna bit će evidentirana u 2011. godini jer su regresni zahtjevi za navedena sredstva podneseni u veljači 2011. godine.
Pojedini rashodi i izdaci koji nisu evidentirani na propisanim računima Računskog plana ubuduće će se evidentirati u skladu s Računskim planom proračuna.
Rashode ćemo ubuduće evidentirati sukladno odredbama Pravilnika o proračunskom računovodstvu i Računskom planu na temelju nastanka poslovnog događaja i u izvještajnom razdoblju na koje se odnose.
U tijeku postupka provođenja revizije postupilo se po naputku Upravnog odjela za poljoprivredu te se isknjižilo potraživanje za 2010. i napravila korekcija u potraživanjima za sufinanciranje melioracijske odvodnje.
Potraživanja i obveze te udjele u glavnici trgovačkih društava vezano za popis imovine i obveza ubuduće ćemo iskazivati pojedinačno po subjektima. Vrijednost nefinancijske imovine iskazane u Bilanci i Glavnoj knjizi ubuduće ćemo uskladiti s analitičkom evidencijom i izvještajem Povjerenstva o obavljenom godišnjem popisu imovine i obveza.
3. Prihodi i primici
Županijska upravna tijela sačinit će sustavnu razradu dospjelih nenaplaćenih potraživanja, te razradu naplate sumnjivih i spornih potraživanja i poduzimanja mjera naplate, uključujući i podnošenje tužbi protiv dužnika, kako ne bi došlo do zastare.
Vezano za ostvarenje prihoda i primitaka te njihovo namjensko trošenje obvezujemo se ustrojiti efikasniji sustav praćenja namjenskog trošenja proračunskih sredstava.
Tekuće pomoći iz Državnog proračuna namijenjene općinama i gradovima koji nisu izravni korisnici dotacija dodjeljivali smo u 2010. godini za sljedeće namjene :
- izrada prostornih planova;
- geodetska izmjera zemljišta;
- izrada katastra nekretnina;
- izrada projekata navodnjavanja;
- izrada glavnih i izvedbenih projekata za ulaganja u izgradnju poduzetničkih zona, izgradnja komunalne infrastrukture ( npr. vodovod, kanalizacija, ceste, ulice, vodotoci, kanalska mreža i si.), uređenje i zaštitu okoliša, modernizaciju i rekonstrukciju nerazvrstanih cesta;
- izradu digitalnih i topografskih karata;
- za učešće u financiranju projekata komunalne infrastrukture;
- sufinanciranje projekata koji se financiraju iz pred pristupnih fondova Europske unije, fondova Svjetske banke i ostalih fondova;
- izgradnja školskih športskih dvorana, vrtića i drugih kapitalnih projekata od interesa jedinice lokalne samouprave;
4. Rashodi i izdaci
Masa sredstava za bruto plaće zaposlenih u tijelima županije u nalazu je iskazana primjenom ograničenja iz članka 14. Zakona o plaćama službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi za cijelu 2010., neovisno što su propisi - zakon i opći akti, doneseni na temelju zakona stupili na snagu u mjesecu rujnu 2010. Točnije, Zakon je stupio na snagu 8. ožujka 2010. i od toga datuma počinju teći rokovi za donošenje provedbenih akata Vlade RH i općih akata županije, bez kojih nema niti primjene zakonskih odredbi. U provedbenim odredbama Zakona izrijekom su utvrđeni rokovi u kojima je Vlada RH dužna donijeti svoj provedbeni akt, a predstavnička tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave svoje opće akte. Članak 14. citiranog Zakona nije izdvojena odredba za koju je zakonodavac utvrdio poseban status već je ona dio ukupnog normativnog korpusa Zakona i slijedi sudbinu zakona u cjelini.
Formula za izračun mase sredstava za plaće zaposlenih ne može se izvoditi samo isključivo temeljem članka 14. Zakona, a zanemariti druge odredbe tog Zakona, kao i druge propise, kao što su: Zakon o proračunu i Zakon o izvršavanju Državnog proračuna.
U masu sredstava za izračun plaća moraju se uzeti u obzir prihodi poslovanja iz Konsolidiranog izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima za razdoblje od 1. siječnja do 31. prosinca 2009. godine kojim se konsolidiraju vlastiti prihodi proračunskih korisnika kojima je Županija osnivač, a koji sukladno članku 52. Zakona o proračunu (Narodne novine broj 87/08) pripadaju proračunu i uplaćuju se u proračun.
Nadalje, izračun mase sredstava za isplatu plaća mora percipirati zakonsku odredbu o krajnjem korisniku ( članak 15. Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi- Narodne novine broj 28/10) prema kojoj je Županija krajnji korisnik svega 25 % iznosa pomoći iz Državnog proračuna, što je utvrđeno Zakonom o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske, a preostalih 75 % dužna je usmjeriti u kapitalne projekte općina i gradova na svom području.
Drugim riječima, pri izračunu mase za plaće u obzir se mora uzeti samo 25 % iznosa pomoći iz Državnog proračuna, odnosno iznos od 2.567.176,00 kn od 10.268.703,00 kn koliko je pomoć za 2010. godinu iznosila.
Potpore za poslijediplomski studiji zaposlenima odobrene su temeljem kriterija i na način propisan posebnom odlukom, a pojedinačnim rješenjima korisnicima potpora utvrđena su konkretna prava i obveze. U tijeku sastavljanja Nacrta izvješća Područnog ureda revizije usvojen je Plan stručnog usavršavanja i izobrazbe zaposlenih u tijelima županije i s korisnicima potpora zaključit će se ugovori. Sto se tiče kriterija za dodjelu potpora za poslijediplomski studij korisnicima koji nisu zaposlenici županije treba reći da se takve potpore ne dodjeljuju, pa i nema općeg akta o toj temi. Dosadašnje isplate obavljao je Župan iz tekuće proračunske zalihe na temelju ovlaštenja iz Odluke o izvršenju proračuna.
5. Postupci javne nabave
Javna nadmetanja za telekomunikacije usluge kao i za nabavu naftnih derivata za potrebe službenih vozila u zakonskom roku su raspisivani, međutim iste je u žalbenom postupku poništavala Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave. Kako se radi o specifičnim uslugama bez kojih objektivno nema funkcioniranja županijskih tijela od istog dobavljača nastavljena je nabava usluga i pod istim uvjetima kao i ranije sve dok nisu nakon trećeg ponovljenog postupka javnog nadmetanja uređeni ugovorni odnosi s izabranim isporučiteljem usluge i s istima zaključeni posebni ugovori.
Nabava bezalkoholnih i alkoholnih pića prema stručnom mišljenju nije podlijegala provođenju postupka javnog nadmetanja budući članak 5. točka 13. Zakona o javnoj nabavi daje mogućnost izuzeća primjene zakona do dana prijma RH u Europsku uniju na ugovore o javnoj nabavi u svrhu daljnje prodaje.
Ukoliko budu potrebna dodatna pojašnjenja, predlažemo da ih na zajedničkom sastanku još jednom razmotrimo i dođemo do konačnog stajališta na ćemu Vam iskreno zahvaljujemo.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. - Prikaži sve komentare
-