Prema našim informacijama, povećanje cestarina i sezonske cestarine uvode se kako bi se izbjeglo ukidanje popusta na ENC uređaje, što je prijedlog Svjetske banke. Naime, kako bi se povećali prihodi HAC-a i ARZ-a, konzultanti Svjetske banke predložili su ukidanje popusta na ENC uređaje.
Kako bi na taj način bio napravljen najveći udar na vlasnike kamiona, u Ministarstvu prometa su se tome usprotivili zbog straha da bi se ionako mali kamionski promet s autocesta skoro u cijelosti prebacio na državne ceste. Stoga je odlučeno da teret povećanja prihoda bude ravnomjerno raspoređen na sve korisnike, a popusti na ENC ostaju.
Kako saznajemo, cestarina bi od 1. siječnja bila povećana za pet posto za 1. i 2. kategoriju, ali samo na autocestama kojima upravlja HAC. Naime, analizom je uočeno kako je cestarina po kilometru na autocesti Rijeka -Zagreb veća nego li na HAC-ovim autocestama, a vlasnik tvrtki koje upravljaju tim autocestama je isti. Stoga bi se ovim povećanjem izjednačio iznos cestarine po kilometru, a prihod HAC-a bi se povećao za oko 80 milijuna kuna. U tom slučaju, cestarina od Zagreba do Splita iznosila bi umjesto sadašnjih 174, 183 kune, a do Lipovca umjesto 184, 193 kune.
Sezonske cestarine vrijedile bi u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna na svim pravcima pod upravljanjem HAC-a i ARZ-a, i iznosile bi 10 posto više nego u ostatku godine. Kao što smo već i pisali, definitivno se odustaje od uvođenja vinjeta i postupno će se uvoditi automatizirana naplata kao prijelazno rješenje do naplate cestarine putem GPS-a.
Kako saznajemo, prijepor je nastao oko prijedloga Svjetske banke za formiranja posebne Agencije za naplatu cestarine. Hrvatskoj strani nije objašnjeno čemu pored postojeće tvrtke za naplatu cestarine, osnivanje nove Agencije te je taj dio još uvijek nedefiniran.
Tvrtka Atkins kao konzultant predložila je tri moguća modela budućeg institucionalnog oblika tvrtki za upravljanje autocestama. Najvjerojatnije će biti prihvaćen prijedlog o ponovnom spajanju HAC-a i HAC ONC-a, dok bi tvrtka Autocesta Rijeka - Zagreb i nadalje ostala posebna tvrtka, ali u manjem obimu nego danas. ARZ mora ostati samostalna tvrtka zbog kreditora, koji svi moraju dati pristanak na eventualno spajanje ARZ-a s HAC-om, što je bila jedna od ideja.
Jedan od najvažnijih modela ovog aranžmana je reprogram nepovoljnih kredita HAC-a, ARZ-a i HC-a na 15 do 20 godina. Planira se da Vlada sa Svjetskom bankom sporazum potpiše u prvom tromjesečju sljedeće godine, a država u ljeto izda prve obveznice. Svjetska banka u ovom slučaju daje garanciju za sve postojeće i buduće kredite, što će državi omogućiti da izda obveznice uz znatno niže kamate nego da cijeli proces pokreće država sam. No, taj plan još mora odobriti Ministarstvo financija.
Sljedeće godine HAC, ARZ i HC zajedno moraju vratiti oko 1,1 milijardu eura kredita! U toj godišnjoj rati je dio izrazito nepovoljnih kredita koji bi se onda pokrili kroz ovaj aranžman sa Svjetskom bankom. Koliki dio rate kredita bi sljedeće godine bio pokriven ovim aranžmanom odlučit će odabrani transakcijski savjetnik, francuska tvrtka Lazar. Oni će nakon analize kreditnih zaduženja sve tri tvrtke odlučiti koji su krediti nepovoljni te će se pokrivati aranžmanom Svjetske banke.
Aranžmanom sa Svjetskom bankom rješavat će se unutarnje ustrojstvo Hrvatskih cesta. Jedna od važnijih promjena je prijedlog da se sva gradnja u domeni Hrvatskih cesta ubuduće financira iz državnog proračuna, a ne iz proračuna HC-a.
U tom slučaju HC bi financirao održavanje i rekonstrukcije državnih i županijskih cesta. Nadalje, prijedlog je da se objedini javna nabava u sustavu održavanja županijskih i državnih cesta. Iako se nagađalo kako bi to moglo dovesti do ukidanja županijskih uprava za ceste, to se neće dogoditi. Nadalje, uvodi se dugoročno planiranje investicija u HC-u kako bi se točno znalo što će se graditi u budućem razdoblju.
Cijeli ovaj paket još mora odobriti Europska komisija, nakon čega ga može potpisati i Vlada.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
balkanforever02.12.2016. u 21:19
Tako treba, neka raja placa ono sto su Kalmeta, Sanader i ostali pokrali.
-
veles02.12.2016. u 18:09
A šta bi ti STIPE molim te lijepo prodavao? ceste koje su napravljene na našoj djedovini....na zemlji koja nam je oduzeta ili mizerno plaćena..... i to kreditima koje su podigli mulci koji za to nisu pitali narod... ma jel...to bi... Prikaži svebi ti prodavao... Prodaj svoju ledinu pa melji... Ovo što namjeravaju napraviti je još samo jedna pljačka svih nas koji živimo ovdje i koristimo NAŠE ceste.. Fućka se meni za ove turiste što navrate na dva-tri tjedna na more.. ili ove milovane što nam stižu izvana, pa i kamiondžije koji su u prolazu.. pa ogulite ih. Ali brate mili ostavi jadan narod da se vozi po svome.... Pokradete nas na cijenama auta, na gorivu, na osiguranju, na registraciji.... dokle?
-
Stipe02.12.2016. u 14:49
Pa raja je skvičala da ne žele da se prodaje obiteljsko srebro. Evo im onda pa nek plaćaju stvarno malo povećane cijene. Tko ima para za vozikanje, nije mu problem platiti 5% veću cijenu. Morate imate na umu da vam... Prikaži sve zauzvrat ostaje na grbači vaše obiteljsko srebro :)
-
iceland02.12.2016. u 12:55
U članku piše: >>>>> Kako bi na taj način bio napravljen najveći udar na vlasnike kamiona, u Ministarstvu prometa su se tome usprotivili zbog straha da bi se IONAKO MALI KAMIONSKI PROMET s AUTOCESTA skoro u CIJELOSTI PREBACIO NA DRŽAVNE... Prikaži sve CESTE. <<<<< Nevjerojatan izgovor! U ministarstvu se boje da će kamiondžije prijeći na državne ceste. Hvala bogu, idu tamo gdje im je jeftinije. Zašto ministarstvo ne uvede vinjete za teška vozila koja koriste državne i lokalne ceste, kao što je to slučaj u nekim zemljama, pa onda neće biti straha. Trebaju li hrvatski vozači kroz namete plaćati popravak kolnika koji su izraubali kamioni u tranzitu? Kada bi se uvele ovakve vinjete, teški tranzitni promet bi se brzo vratio na autocestu gdje mu je i mjesto, lokalne ceste bi bile u boljem stanju, naše "Obiteljsko srebro" bi lakše moglo vraćati kredite, a ovo poskupljenje ne bi bilo potrebno.
-
Brodanin_sb02.12.2016. u 12:10
Jucer bas gledam ispituju naseg brodanina marica zasto menageri iz vana svi dolaze raditi u hrvatsku a radnici sljakeri bjeze iz hrvatske u druge zemlje raditi. A on samo na to necu odgovoriti i mjenja temu. Jebo majku pa isti... Prikaži sve je ko i oni svi. Koja stoka nevjerojatno.
Prikaži sve komentare
-