Ulazak u Schengen nije samo pitanje politike, to je i tehničko pitanje. Ako nam granice, aerodromi i luke ne budu potpuno nepropusni kako bi branili vanjske granice EU-a, ulazak u Schengen mogao bi se prolongirati, piše poslovni dnevnik.
Cijeli je proces prilagodbe pravilima Schengena u fotofinišu. Od 120 milijuna eura, koliko nam je bilo dostupno za osiguravanje učinkovita nadzora vanjskih granica Hrvatske, ujedno vanjskih granica EU-a, iskorišteno je 119 milijuna. Obnavljane su policijske postaje u pograničnim mjestima, kupljeni specijalni autobusi, policijski helikopteri, radari, skeneri, kamere, plovila, automobili…
Za nešto više od mjesec dana stižu europski stručnjaci odgovorni za nadzor provedbe Schengena. To će možda biti posljednja i ključna provjera prije nego što daju zeleno svjetlo.
Prošle godine izdali su 98 preporuka, od kojih smo većinu ispravili. No, kako neslužbeno doznaje tportal iz izvora bliskih EU, u fokusu će biti sigurnost u zračnim lukama, posebice u zadarskoj, koja je ranije najlošije prolazila.
Pod povećalom je i najveća hrvatska međunarodna zračna luka, ona u Zagrebu. Iako je riječ o novoj zgradi, tehnikalije nisu bile u startu prilagođene strogim pravilima igre za Schengen. Dio njih još nije uklonjen, pa se može pretpostaviti da će prije studenog na ho-ruk krpati segmente koji nisu u skladu s pravilima. Riječ je uglavnom o relativno malim tehničkim zahvatima koji se mogu realizirati za tjedan-dva. Stoga je nerazumljivo zašto to dosad nije riješeno.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -