U ovoj godini će HAC i ARZ za redovne troškove poslovanja, kao što su održavanje autocestovne infrastrukture i povrat kreditnih obveza, trebati osigurati devet milijardi kuna, što znači da im nedostaje više od sedam milijardi kuna, upozorava Vlada.
Inicijativa "Ne damo naše autoceste", koja okuplja pet sindikalnih središnjica, dva cestarska sindikata i sedam organizacija civilnog društva, protivi se davanju autocesta Zagreb - Split i Zagreb - Rijeka u koncesiju jer smatra da je to najnepovoljniji model za rješavanje problema golemih dugova, nastalih zbog uzimanja kredita za izgradnju autocesta, koje tvrtke HAC i ARZ ne mogu vratiti.
Stanić tvrdi da je iznos od 80 milijardi kuna minimalna očekivana zarada od autocesta kada se poplaćaju svi krediti, uz pretpostavku da će u budućnosti promet na autocestama rasti za jedan posto godišnje.
Osim toga, koncesioniranje autocesta dovest će do povećanja cijena, pada kvalitete usluga, smanjenja investicija u infrastrukturu i povećanja nezaposlenosti, a idućih 10 Vlada neće moći donositi strateške odluke o autocestama i neće ih moći tretirati kao razvojni resurs, tvrde protivnici monetizacije.
Iz Vlade su u petak poručili da je cilj monetizacije dobiti jednokratnu uplatu za koncesiju za vraćanje kredita HAC-a i ARZ-a, jer u iduće tri godine Hrvatskoj na naplatu dolaze dvije milijarde eura glavnice, a ukupno treba vratiti četiri milijarde eura glavnice kredita do 2039. godine.
"Ako dug vraćamo na način reprograma - kao što se činilo do sada dizanjem novih kredita - s kamatom bismo u narednih gotovo 25 godina ukupno morali vratiti najmanje osam milijardi eura", ističu u Vladi.
Napominju kako su autoceste i danas pod koncesijom, pri čemu današnji koncesionari, tvrtke HAC i ARZ, iz 1,9 milijardi kuna prihoda koje ostvaruju na godišnjoj razini ne mogu vraćati kreditne obveze.
U ovoj godini će HAC i ARZ za redovne troškove poslovanja, kao što su održavanje autocestovne infrastrukture i povrat kreditnih obveza, trebati osigurati devet milijardi kuna, što znači da im nedostaje više od sedam milijardi kuna, upozorava Vlada.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
brodski15.10.2014. u 10:43
Previše su nas koštale autoceste, nitko ih neće procijenjivati po cijeni naše gradnje. Trebalo je platiti višestruka farbanja tunela, izlaze za Dugobabe, Kalmetine. Plaćano je ugrubo u prosjeku 10 milijuna kuna više po kilometru. Mnogi su se fino okoristili prodavajući... Prikaži sve demagogiju i patriotizam. Trenutno država još diše na škrge jer je novac u svijetu novac jeftin, ali to neće vječno trajati i čim se promjeni slijedi bankrot ako ne iskoristimo trenutnu situaciju, smanjimo zaduženje, popravimo kreditni rejting. Upravo će na toj razlici između cijene novca danas i onda kada smo se mi za ceste zaduživali eventualni koncesionar ostvarivati dobit. Naravno i uz racionalnije upravljanje imovinom. Ako budu naši mirovinski sudjelovali super, ali samo uz nekog svjetskog igrača da ne bi i bez mirovina ostali :-)
-
bigi14.10.2014. u 20:59
većini naših građana nije jasno da naše autoceste nisu naše, jer je za njih podignut kredit koji treba vraćati još dvadeset godina, i za koji će kroz trošarine kod registracije automobila i goriva plaćati još 8 milijardi kuna, plus 4mlrd.... Prikaži sve tako da to ionako nije naše mi plaćamo a neki su i pred uskokom zbog toga, tako d je po meni to bolje dati u koncesiju...pa imati bar neke koristi...
-
brodski14.10.2014. u 14:28
Index.hr : "sasvim je izgledno da će Vlada na kraju odustati od projekta monetizacije autocesta, no ne zbog "pritiska javnosti" koja se sprema na referendum nego zbog procjene da bi pristigle ponude mogle biti znatno lošije od očekivanih" JL :... Prikaži sveL : "U HAC-u radi 4 puta više ljudi po kilometru ceste nego u Italiji " To je kao da snašu na tržnici tražite da vam proda u podne robu u pola cijene. Ili prodaja ili smeće. Promet našim autocestama neće rasti nego će padati. EU planira jadransko-jonski pravac 2030 i ko zna koje, kupovna moć građana u hr pada, broj stanovnika se smanjuje, nema mogućnosti za rast cestarine jer su ionako među najskupljim u europi. Dugovi će biti sve veće opterećenje i doći će dan kada ih više ne budemo mogli palaćati, što nije daleko. Onda će nam na vrata pokucati oni kojima smo dužni i dati izbor. Ili ćeš sad raditi ono što kažem po "you're my bitch" sistemu ili ću se prislno naplatiti (zemlja, otoci, devizne rezerve)
-
balkanforever14.10.2014. u 13:35
A niste sakupljali potpise za referendum kada ste kupovali radna mjesta u hac-u za 5-10000 eura, kada ste ih dobivali preko stranaka ili rodjaka, kada ste imali sa srednjom skolom fric pavlik vece place nego profesori s fakultetom, kada ste... Prikaži sve dobijali debele bozicnice i jeftina ljetovanja u odmaralistima, kada se gradila auto cesta do osijeka kojom dnevno prodje 100 vozila, a sve to kreditima koje otplacuju gradajni koji placaju najskuplju cestarinu u europi?
-
brodski14.10.2014. u 12:18
U pravu ste Jasmine, Apsurdistan. Najsmiješnije je što oni koji se protive monetizaciji bi je u stvari trebali priželjkivati jer bi im ona omogućila da nastave državu iskorištavati bar još jedno vrijeme ako se reforme ne provedu. Oni pak drugi... Prikaži sve što državi daju puno više nego od nje uzimaju trebali bi želiti neprolazak monetizacije i financijski slom,upravu Europske Komisije, grčke rezove, 100 000 manje uhljeba, 5-10 godina bijede za većinu i bolju budućnost za našu djecu :-)
Prikaži sve komentare
-