SLAVONSKI BROD - Odluka o komunalnom redu 'sveto' je pismo svake, pa tako i slavonsko-brodske, urbane sredine. Već u prvom članku tog brodskog akta, gradski vijećnici istakli su kako ju donose "u cilju uređivanja naselja, održavanja čistoće, čuvanja i korištenja javnih površina, sakupljanja, odvoza i postupanja sa sakupljenim komunalnim otpadom, uklanjanja snijega i leda te uklanjanja protupravno postavljenih predmeta na području Grada" i, dakako, tom "odlukom propisuje se komunalni red i mjere za njegovo provođenje".
Gradonačelnik nije predložio, a gradsko vijeće nije uredilo vrijeme i način korištenja glavnog gradskog trga za snabdijevanje građana i trgovačkih društava. Naime, tijekom cijelog dana i noći, svim vozilima, dopušteno je vršiti snabdijevanje lokala i stanovnika koji se nalaze na Korzu.
Mada se, dakle, izrijekom navodi kako u Odluci o komunalnom redu važno mjesto ima "čuvanje i korištenje javnih površina", najvrjednija gradska površina - Trg Ivana Brlić Mažuranić - spominje se tek u jednom članku (23.a) i to radi isticanja kako je na njemu "zabranjena vožnja biciklom". O drugim prijevoznim sredstvima i standardu koji bi vladati trebao kad je ovaj trg u pitanju - ni riječi.
Budući da, u ovom slučaju, nije tema nekulturna paradna vožnja Brođana Korzom na 'kineskim biciklima' i u 'bosanskim trenerkama', nego krstarenje svih mogućih motornih vozila, kao da je u pitanju 'Alajbegova slama' u Potoku Žeravačkom ili pašnjak u Perkovcima Starim, komentiranje tog fenomena ostavljamo za drugu priliku.
Ono što nas trenutno interesira jeste činjenica da gradonačelnik nije predložio, a gradsko vijeće nije uredilo vrijeme i način korištenja glavnog gradskog trga za snabdijevanje građana i trgovačkih društava. Naime, tijekom cijelog dana i noći, svim vozilima, dopušteno je vršiti snabdijevanje lokala i stanovnika koji se nalaze na Korzu.
Ta činjenice - da svatko svojim vozilom na Trg može kad mu padne na pamet - s jedne strane Slavonski Brod čini provincijskom kasabom većom nego on to mora biti po sili neprijateljske državne politike prema njemu (i drugim lokalnim zajednicama, posebno onima u Slavoniji), a s druge strane dekomodira i u opasnost dovodi prolaznike i goste na ugostiteljskim terasama te, u konačnici, ubrzano oštećuje sam trg koji, uostalom, nije ni izgrađen ni održavan sukladno najvišim građevinskim standardima.
Kako se dostava robe spominje tek u jednom (42.) članku Odluke o komunalnom redu - i to zbog kolnih ulaza i njihove uređenosti u cijelom gradu - samo po sebi, nameće se pitanje: Zbog čega gradski vijećnici ne urede odnose na tako važnom mjestu u gradu?
Sukladno agendi Udruge PLUS i njezina portal SBplus te poslovnom odnosu s Gradom Slavonskim Brodom, gradsko vijeće potičemo neka "po hitnom postupku" donesu izmjene i dopune Odluke o komunalnom redu kojim izmjenama bi, između ostalog, regulirali ukupan način korištenja Trga. Na primjer, zabranom slobodnog ulaza motornim i drugim vozilima mimo odredbi Odluke o komunalnom redu te određivanjem vremena i mjesta u okolnim ulicama s kojih se, iz vozila, mogu snabdijevati građani i trgovačka društva.
Za taj posao gradonačelniku i gradskim vijećnicima nisu potrebni ni novac ni velika pamet, nego tek politička volja.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
poletarac07.06.2016. u 10:33
manemoj- sa ovom tvojom zadnjom izjavom se u potpunosti slažem. I ja smatram da je potrebno izgraditi stručnu viziju razvoja biciklističkih staza i prometovanje biciklima (sa naglaskom na stručnu) kojom bi i bicikli dobili sigurni zonu prometovanja, bez ugrožavanja ostalih... Prikaži sve sudionika u prometu (pa makar to bile i pješačke zone) Sigurnost prometa treba biti u na 1. mjestu kako pješaka isto tako i biciklista.
-
manemoj07.06.2016. u 10:12
Ne kazem da sam ja u pravu vec da postoje razliciti stavovi i misljenja o jednom clanku istog zakona! U nekim gradovima sam nailazio na pjesacke zone ..trgove..gdje je izricitim prometnim znakom zabranjena voznja bicikla! Znak se nalazio ispod znaka... Prikaži sve "pjesacka zona" ! U nekim gradovima dopustaju voznju biciklista a u nekima zabranjuju znakovima voznju po pjesacjim zonama! Negdje sam nailazio (van HR) da je biciklistima dozvoljena voznja suprotnim smjerom u jednosmjernoj ulici! Stava sam da se problematici biciklizma i prometa biciklista treba pristupiti jednom sirom strategijom..edukacijom, jasnim i teritorijalno jednako primjenjivim propisima obzirom da se sve vise ljudi koristi biciklima! Edukacija od malih nogu..kroz vrtice..skole..radionice...a ne odmah pendrek po bubrezima!
- Prikaži sve komentare
-