U petak, 10. veljače, u cijelosti, prenio sam naslovni članak iz biltena eurozastupnice Marijane Petir, suspendirane članice HSS-a. Ispod sadržaja članka, kratko i pomalo satirično, komentirao sam dio sadržaja zbog kojeg sam članak i prenio. Štiteći dignitet zastupnice, u naslovu sam naveo: "Namjerno ili ne? Eurozastupnica Marijana Petir (HSS) radi za McDonald's".
U demokratskim zemljama svijeta svaki političar bio bi zadovoljan što neki od medija integralno prenosi sadržaj njegovih stavova, a potom ih sučeljava sa stavovima svojih novinara ili drugih zainteresiranih za komentiranje. Naime, u takvim zemljama, političari skromno nude svoju robu na političkom tržištu izlažući ju propitivanju suparnika, stručnjaka, javnosti... te na izborima traže potvrdu vrijednosti te svoje politike.
U totalitarnim političkim sustavima, međutim, političar postupa na način na koji, (i) u ovom slučaju, postupila je uvažena europarlamentarka Marijana Petir - zapovijeda kritičaru neka ušuti, a kritiku briše iz javnog prostora. Kad mogu, čine to uz pomoć državnih organa progona - suptilno ili sirovo, ovisno o tome je li u pitanju 'Europa' ili 'Balkan'.
Dvadeset i osam sati nakon objave članka, na redakcijski mail, dobio sam zahtjev sljedećeg sadržaja:
"Poštovani g. Zovak,
obraćamo se vezano uz članak pod naslovom „Eurozastupnica Marijana Petir (HSS) radi za McDonald's" autora JZ objavljen 10. veljače 2017. godine u 14.55 sati na Vašem portalu u rubrici „Politika".
Budući da sadržaj članka nije označen kao satiričan, te u njemu također izravno optužujete hrvatsku zastupnicu u Europskom parlamentu Marijanu Petir za plagiranje, ovim Vas putem obavještavamo da je logotip izvoran i rađen izravno za zastupnicu Petir, te je inspiracija za njegovu izradu bila u hrvatskoj baštini.
Žao nam je što na logotipu niste prepoznali glagoljska slova "M" i "P" kojima su u logotipu izraženi inicijali zastupnice Marijane Petir, pokazujući na taj način temeljno nepoznavanje hrvatske povijesti i kulture. Logotip zastupnice Marijane Petir, u kojemu se jasno očituju elementi hrvatskog nacionalnog identiteta i tisućljetne hrvatske povijesti (glagoljska slova "M" i "P", crveni kvadratić, nacionalne boje), izrađen je upravo kako bi se u njemu ogledalo bogatstvo hrvatske kulture i baštine.
Stoga ovim putem apeliramo da uklonite neprimjereni članak u kojemu se jasno izrugujete hrvatskoj zastupnici u Europskom parlamentu Marijani Petir te je lažno i bez opravdane sumnje optužujete za plagiranje, a neposredno se time rugate i hrvatskoj baštini pokazujući da je ne poznajete niti cijenite, te da objavite ispravak netočne informacije.
S poštovanjem, Jelena Gazivoda, Asistentica u Središnjem uredu u Zagrebu, Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz) 10 000 Zagreb, Hrvatska"
Pročitavši zahtjev gospođe asistentice Gazivoda, priznajem, bio sam zatečen. Iz više razloga.
Prvo. Iznenadila me tvrdnja kako to što mislim da slovo 'm' iz logotipa podsjeća na zaštitni znak McDonald's, ustvari, pokazuje moje "temeljno nepoznavanja hrvatske povijesti i kulture". Prije nego mi je to rečeno, zakleo bih se kako 50 posto Hrvata plus jedan, od onih koji, kao ni ja, nemaju "temeljno poznavanje hrvatske povijesti i kulture", vidjevši slovo 'm' u logu Marijane Petir, pomislili bi na McDonald's, a ne na hrvatsku glagoljicu.
Dapače, ostalih 7,3 milijarde ljudi na Zemlji koji, nažalost, nemaju "temeljno poznavanje hrvatske povijesti i kulture" kao ni ja, zakleli bi se kako je u pitanju planetarno poznat zaštitni znak McDonald's. Tim više što je i Marijana Petir planetarno poznata političarka, 'državnica' čak, koja s Donaldom Trumpom doručkuje i Bogu se moli.
Drugo. Iznenadila me kvalifikacija članka - da je "neprimjeren" - jer se "izrugujem hrvatskoj zastupnici u Europskom parlamentu Marijani Petir".
A ja sam, dosad, mislio kako se ljudi oko mene ponašaju 'neprimjereno' jer ne izruguju srenjovjekovnu politiku prepotentne "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, Marijane Petir". Kako bi tek kvalificirali moj stav da mi je odurna njezina politika te da ju držim opasnom po hrvatski narod i svijet u cjelini, kad ovu benignu zajebanciju drži 'neprimjerenom'.
Treće.Tvrdnja kako "lažno i bez opravdane sumnje optužujem za plagiranje", ustvari, pokazuje trenutnu drskost "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir", ili onog tko tu tvrdnju izriče, jer lažju proglašava nešto što je notorno. A notorno je da znak u logotipu "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir", prije svega, liči na zaštitni znak McDonald's, a potom i glagoljičko slovo 'm'. To će potvrditi čak i oni koji, za razliku od mene, imaju "temeljno poznavanje hrvatske povijesti i kulture.
Četvrto. Najbizarnije, najdrskije i, istovremeno, najopasnije u Zahtjevu "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir", ili onoga tko je Zahtjev formulirao, jeste tvrdnja kako svojim pisanjem, ustvari, "neposredno se rugam i hrvatskoj baštini...".
Mada je iz totalitarnih političkih sustava poznato, a u hrvatskoj političkoj praksi zadnji četvrt stoljeća više puta viđeno - da političari napad na sebe proglašavaju napadom na domovinu, narod, branitelje, pravosuđe... ovisno iza koga ili čega se sakriti žele - bizarno je kad se svaka šuša time služi. A "hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu, Marijana Petir", bez sumnje, jeste politička šuša (beznačajna osoba, hjp).
Peto. Iako koristi vokabular svojstven totalitarnim režimima i religijama, "hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir", ili onaj tko je Zahtjev formulirao, tek "apelira da uklonimo neprimjereni članak". Kad imaju moć (totalitarnu vlast) takvi ne 'apeliraju' nego zapovijedaju. S ili bez primjene sile.
Dakako, nama ne pada na pamet ukloniti 23195. članak kojeg smo objavili, jer bi to bio izraz novinarskog beskičmenjaštva i voda na mlin ovdašnjim autoritarnim političkim veprovima da nastave šiljiti svoje kljove prije nego krenu trgati sve što miriše na slobodu. U ovom slučaju izražavanja.
Zaključno, "hrvatskoj zastupnici u Europskom parlamentu, Marijani Petir", ispričavam se jer je, zaista, netko od "poznavatelja temelja hrvatske povijesti i kulture", na prvu, mogao pomisliti kako je u pitanju lijepa hrvatska glagoljica, a ne ružan McDonald's. Osim toga, ispričavam se jer sam ustvrdio kako se radi o plagijatu, misleći na McDonald's, a, izgleda, u pitanju je nemaštovitost za stvaranje 'nove vrijednosti' i, posljedično, korištenje starih "temelja hrvatske povijesti i kulture" za vlastite potrebe. Što, dakako, nije plagijat.
Međutim, moguće da je McDonald's plagirao lijepo slovo oble glagoljice i na taj način ukrao jednu od kockica iz bogatog mozaika hrvatskog intelektualnog vlasništva. Čudi me da revnosni zaštitnici "temelja hrvatske povijesti i kulture" - kakvi bez sumnje jesu "hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu, Marijani Petir" i njezina "asistentica u Središnjem uredu u Zagrebu", Jelena Gazivoda - pred nekim od međunarodnih sudova, nisu tužili veliki McDonald's i na taj način osigurali velik novac za zaštitu "temelja hrvatske povijesti i kulture".
Dakle, slovo 'm' u zaštitnom znaku "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, Marijane Petir", za "poznavatelje temelja hrvatske povijesti i kulture", jeste glagoljički znak, a ostatku svijeta, nedvojbeno, prepoznatljiva reklama za MaDonald's. I ako ju "hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu, Marijana Petir", od McDonald'sa nije naplatila, to ne znači da se ne radi o (prikrivenoj) reklami za bogatu multinacionalnu kompaniju. Reklami koju su platili porezni obveznici Europske unije. Dakle i hrvatski.
Uostalom, 'neprimjereno' bi bilo da sam, na primjer, tvrdio kako je autor zaštitnog znaka "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, Marijane Petir", namjerno, izabrao početna slova onih riječi koje Hrvati svakodnevno koriste psujući politiku, između ostalih, i "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, Marijane Petir". Nisam to učinio, jer u zaštitnom znaku "hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, Marijane Petir" vidio sam reklamu McDonald's, a ne 'p...m'.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
pe_iur12.02.2017. u 19:15
O.K. shvatio sam to, ali sam iskoristio tvoje navode u prilog mojim tezama. Što se tiče "brendiranja" samoga sebe - zašto ne!? Je li to u slučaju M. Petir izolirani slučaj? Pa čak i kad promatramo samo političare? (Sada ne... Prikaži sve mislim samo na "marku" Mirjane Petir, nego i na druge načine "brendiranja" političara).
-
pe_iur12.02.2017. u 15:16
Nadopuna mojem ranijem komentaru (vezano uz komentar glupibosanac@) "Grafička određenost i elementarne boje na ambalaži u svojoj sintezi postaju informatički kôd koji funkcionira na bilo kojemu mjestu i u bilo kojem trenutku" (Denis Jurečić, magistarski rad). Naglašavam "grafička određenost i... Prikaži svei elementarne boje". Glagolsko slovo "m" i McDonald'sovo slovo "M" tipografski bliska su u zoni raspoznavanja (gornja) no posve su različiti u zoni gibanja (donja zona). O bojama se neću ponavljati. Da je upućivanje autora na Petirkinu „zločestoću“ napregnuto do pucanja kaže i sveznajući Google koji je oprezniji od Jerka Zovka pa koristi termin najvjerojatnije: „Najvjerojatnije za ovu sliku (znak Mirjane Petir): black 1920x1080 Najvjerojatnije za ovu sliku (znakMcDonald'sa): logo mcdo“. Konačno, Mirjana Petir je u podlozi imala kurzivno slovo glagoljske abecede (azbuke) koje se zove „mislite“. To je ujedno i poruka Autoru članka – mislite prije nego što pišete! („Mislite“ u glagoljskoj abecedi/azbuci kao „Az“, „Buki“, „Vidi“, „Glagle“, „Dobro“, „Jest“… itd., itd).
- Prikaži sve komentare
-