Budući da je SBplus jedan od najmlađih lokalnih informativnih medija, koji djeluje na prostoru Brodsko-posavske županije, podrazumijevalo se njegovo poštovanje etabliranih normi i navada koje su stariji ustanovili u individualnom (novinarskom) i kolektivnom (redakcijskom) ponašanju, posebno unutar ceha (novinarskog).
Takvo ponašanje situirali smo na način da smo ga odložili tamo gdje mu i jeste mjesto - u smeće.
Jedan od običaja jeste i besplatno najavljivanje (reklamiranje) raznih humanitarnih akcija, naročito tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana.
Do sad smo javno situirali licemjerje ovdašnjih političara koji svoje poklone 'potrebitima', najčešće, ne daju iz svog džepa, a kad i daju čine to uz medijsku pompu. Takvo ponašanje situirali smo na način da smo ga odložili tamo gdje mu i jeste mjesto - u smeće.
Pored političara, javljali su se tzv. menadžeri koji su svoj redovan posao - prodaja raznih proizvoda i, naročito estradnih, usluga - i kod nas pokušali zapakirati u humanitaran celofan i na taj način povećati potražnju. Prijedloge za reklamiranje njihovih akcija također smo bacali u e-smeće jer, nisu bili humanitarnog nego švercerskog karaktera.
Političare i švercere lako je prepoznati i 'prokazati'. Problem nastaje kad humanitarne manifestacije organiziraju tvrtke, institucije, ustanove i razne udruge (i humanitarne) koje, često, povremeno ili jednokratno, neke od svojih poslova odnosno programa, javno, oglase humanitarnim, a oni to, u stvari, nisu.
Primjer humanitarne akcije koja to jeste
Koncem ožujka ove godine, humanitarna Udruga roditelja i djece oboljele i liječene od malignih bolesti 'Hrabro dijete' iz Nove gradiške, u tom gradu, organizirala je koncert Parnog Valjka, koji je nastupio bez naknade, a sav prihod ostvaren nakon podmirenja tehničkih troškova: prijevoz i razglas, pripao je Udruzi za njezine potrebe.
Jučer, 9. prosinca, javno bilancirana humanitarne akcije "Roberto treba našu pomoć" primjer je što takva akcija jeste. Tijekom višednevnih aktivnosti, u kojima akteri nisu naplatili svoje sudjelovanje, Organizacijski odbor uspio je prikupiti 2.800 eura i 142.922.73 kuna, što je, prema kazivanju Tomislava Golla, sasvim dovoljno za sve Robertu potrebne operacije. A, ako nešto od prikupljenog novca ostane neutrošeno, bit će dodijeljeno nositelju svih aktivnosti u ovoj akciji, Udruzi 'Loco-Moto', za uređenje njihovih novih prostorija.
Dakle, akcija je najavljena kao humanitarna, provedena kao humanitarna, javno bilancirana kao humanitarna i bit će okončana kao humanitarna. Bez i jedne lipe profita za bilo koga u njoj.
Primjer humanitarne akcije koja to nije
Također jučer, ovdašnji medijski lider, SBTV, u Koncertno kazališnoj dvorani 'Ivana Brlić Mažuranić', organizirala je svoj 9. tradicionalni 'Božićni humanitarni koncert', ovaj put, s Novim Fosilima.
Kako je najavio „vodeći hrvatski News portal" - budući da je koncert humanitarnog karaktera Novi Fosili rado su se odazvali, a sredstva prikupljena tijekom večeri namijenjena su skromnoj četveročlanoj obitelji Matić iz Slavonskog Broda.
Isticanjem prefiksa u nazivu koncerta 'humanitarni' te izvještavanjem o njemu - prije, tijekom i poslije - trebalo je poslati najmanje dvije poruke: Prvo, to je plemenita manifestacija na koju se treba odazvati ako je ikako moguće. Drugo, to je velik društveni događaj i ako misliš da netko jesi, a takav i ostati želiš, na koncertu se pojaviti moraš, volio ti te fosile ili ne.
Iako nismo uspjeli stupiti u vezu s direktoricom SBTV-a, Marizabelom Jurakić, koja je jedina ovlaštena dati podatke o prihodima i rashodima s tog 'humanitarnog koncerta', iz neslužbenih izvora saznali smo kako je SBTV, u stvari, Fosilima u cijelosti isplatila 'gažu' (50 do 60 tisuća kuna). Što znači da su, u odnosu na naziv koncerta i očekivanja javnosti, za 'skromnu četveročlanu obitelj Matić', ostala skromna humanitarna sredstva.
Drugim riječima, koncert je primarno bio poslovnog, a sekundarno humanitarnog karaktera. Dakle, za SBTV, bio je to posao koji se od drugih razlikovao utoliko što je u njemu bio važan društveni imidž tvrtke, a ne profit.
U ovom, kao i svim sličnim akcijama, kad je vrijednost koja se donira višestruko manja od zarade sudionika i/ili reklamne koristi donatoru, takve manifestacije nisu humanitarne, nego reklamno-profitne i tako ih treba zvati.
Primjer donatora bez interesa
Tijekom akcije "Roberto treba našu pomoć", nepoznati donator bolnici je uplatio cijeli iznos potreban za dječakovu prvu operaciju (2800 eura). Dakako, sukladno svom poimanju humanosti, donatoru nije palo na pamet slikati se na završnoj tiskovnoj konferenciji organizatora humanitarne akcije.
Primjer donatora s interesom
Bivši kandidat za brodskog gradonačelnika i aktualni gradski vijećnik, Dragan Jelić, na primjer, humanitarne manifestacije doživljava tek kao dobar i jeftin politički marketing. Prije nego je svoju donaciju od 2000 kuna poslao Robertu za njegovu operaciju, on je taj humani čin teatralno najavio putem ovdašnjih medija. Na taj način, dakako, ne samo da je dobru gestu ružno upackao, nego je time postao ovdašnji sinonim interesne humanosti.
Logična posljedica je naslovna fotografija ovog teksta.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
vesna11.12.2013. u 20:52
Bilo bi mi mnogo draže da se javila Marizabela, jer ja zapravo o koncertu ne znam skoro ništa osim da drvorana IBM ima 600 sjedećih mjesta, a da su ulaznice prodavane po 85 kn, što je ukupno 50.000 kn. Najam... Prikaži sve dvorane i razglasa se mora platiti, muzičarima morate platiti prevoz, hotel i hranu, čak i kad sviraju besplatno....
-
komarac10.12.2013. u 14:08
eto on dao 2000,00 kn pa svima smeta jer se fotkao..meni osobno više smetaju oni koji imaju puno više nego lik sa fotke a nemaju potrebu biti nazočni u tim i takvim situacijama...vjerujem da su svi mogli doći na "osobnu... Prikaži sve promociju" kako to pisac teksta želi prikazati no valja se drznuti pa staviti ruku u lisnicu kako bi pomogli slabijima i nemoćnijima oko nas...da...svi o sebi volimo misliti kako jesmo humanitarci ali kad dođe vrijeme i mjesto baš tad nekako nismo bili tu....i onda "bode" u oči evo i ovakva fotka sretnog djeteta sa čovjekom koji mu je pružio ruku kad mu je trebalo...trči Roberto to ti želim od srca i da tvoj mali život ne bude vezan za kolica nego za nogometna igrališta...sretno mali, veliki čovječe!!
-
marko131110.12.2013. u 13:52
Dragan Jelić je javna osoba, mediji ga prate i što je tu loše ako je donirao 2000kn za dječaka? To je za svaku pohvalu! Nismo svi isti, tko zna koja je to osoba uplatila 2800 eura? Možda njega ne zanima... Prikaži sve ili ne voli biti u medijima? Ili ne smije? Manje bitno, ovo je lijepa gesta i ti novci će pomoći dječaku i njegovoj obitelji. Nažalost takve situacije kada se nekome pomaže su jedina prilika da svi budemo složni bez svađe, prepirke i sl. Mišljenja sam da bi si tako uvijek trebali pomagati. Roberto sretno ti bilo i svaka čast svima koji su se odazvali i pomogli, posebno sportskim udrugama koji su trčali za njega nedavno na Korzu.
-