Rekonstrukciju perona i izgradnju novih nadstrešnica na brodskom Kolodvoru SBplus pratio je s posebnom pažnjom, odobravanjem i simpatijama čak - što je vidljivo u 'vezanim člancima'. Prvi od desetak članaka na tu temu objavili smo prije tri godine, pravdajući neusklađen kraj rušenja, početak građenja i dinamiku izvođenja radova očekujućom kakvoćom 'gotovog proizvoda'. Naime, mislili smo tada, manje je pažnje vrijedna istina da putnici, privremeno, kisnu i prže se pod suncem na platou perona s kojeg su uklonjene stare nadstrešnice, od činjenice da će Slavonski Brod, uskoro, dobiti moderniji i funkcionalniji najvažniji ulaza u grad.
'Ako kroz nadstrešnicu budu padali kiša i snijeg, bit će nužno češće čistiti peron, a to iziskuje novo zapošljavanje. Novo zapošljavanje pak, proces je kojeg svi željno očekujemo. Zar ne?'
Unatoč činjenici da proces - bez obzira na uvjete građenja - traje bezobrazno dugo, kod te teze ostajemo i danas - pod pretpostavkom da je ona točna. Pod pretpostavkom, dakle, da će Brod zaista dobiti moderniji i funkcionalniji kolodvor.
Ne sluti na dobro
Međutim, ono što, dvadesetak dana prije gotovosti trogodišnjeg posla, svatko može vidjeti, ne sluti na dobro. Na prvi pogled moderna, po svim osobinama hrabre arhitektonske razigranosti projektirana građevina, izgleda, nije funkcionalna. Dapače. Ako je i djelomično točna tvrdnja kako ova nadstrešnica ljude ne štiti od kiše, snijega, sunca i vjetra - u onoj mjeri u kojoj se to očekuje od objekta čija je to primarna namjena - ako je, dakle, točna tvrdnja da je ovoj nadstrešnici forma pojela funkciju, onda je to arhitektonski, građevinski i financijski skandal.
Zadržavši se tek na razini njezine primarne namjene, funkcionalnosti, konzultirali smo kompetentne institucije i ljude kako bismo saznali - Je li nadstrešnica na prvom peronu brodskog kolodvora funkcionalna?
To je filozofsko pitanje
- To je filozofsko pitanje - kazao nam je jedan od predstavnika izvođača radova. - Ako kroz nadstrešnicu budu padali kiša i snijeg, bit će nužno češće čistiti peron, a to iziskuje novo zapošljavanje. Novo zapošljavanje pak, proces je kojeg svi željno očekujemo. Zar ne?
Pomalo zatečeni zajebancijom čovjeka od kojeg smo očekivali ozbiljan odgovor, obratili smo se investitoru: Hrvatskim željeznicama (HŽ-infrastruktura) čija web stranica izgleda kao da je u pitanju centralni zatvor, a ne centralna prijevoznička tvrtka.
Uvjereni smo kako je potpuno opravdano propitivanje mogućeg arhitektičinog propusta.
Za razliku od komedijaša, izvođača radova, predstavnica HŽ-a bila je vrlo ozbiljna i odmjerena. Prije bi konju isčupao rep nego njoj (ne)potrebnu rečenicu. Uporno je ponavljala kako: Projekt rekonstrukcije još nije gotov... neka se strpimo dvadesetak dana i potom se javimo, a za sve detaljnije informacije o samom projektu neka se obratimo arhitektici.
To smo i učinili. Obratili smo se Ljiljani Malinar Ivanković, dipl.ing.arh. iz privatne tvrtke Željezničko projektno društvo d.d. koje je projektiralo rekonstrukciju brodskog kolodvora s novim nadstrešnicama.
Arhitektica metropolašica - von oben
Kako i priliči agrameriziranoj arhitektici i hrvatskoj metropolašici, Malinar Ivanković prema nama ophodila se sukladno našem provincijskom statusu kod nje - von oben. Prvo se začudila kako se, uopće, netko usudio propitivati kakvoću njezina uratka, a potom, dodatno, bila je konsternirana činjenicom da to čini nekakav novinarčić s dalekog istoka zemlje. Još kad sazna kako je u pitanju običan Đurin švajser, neće si oprostiti proćerdano vrijeme.
Uglavnom, žena koja - i na uštrb elementarne funkcionalnosti vlastitog objekta - nekritički kopira tuđe forme, otpilila nas je kao nekompetentne kritičare - koji bi trebali biti sretni jer su dobili oplemenjen kolodvor. A ne zanovijetati i izvoljevati.
Tko filozofira, zanovijeta i izvoljeva, a tko skromno skreće pažnju na moguć mali propust, a veliku štetu, bit će vidljivo nakon prvog pljuska ili mećave.
Naime, uvjereni smo kako je potpuno opravdano propitivanje mogućeg arhitektičinog propusta. Držimo kako, za ovo podneblje, s jedne strane nedovoljno je preklopila dvije razine krovišta, a s druge strane, razmak između njih je prevelik. Kroz te otvore, pored mogućeg osvježenja, tijekom malo većeg nevremena, prostor će biti zasut kišom i snijegom.
Hoće li to biti posljedica filozofije arhitektice Malinar Ivanković - kako graditi objekte koji ne služe svrsi.
Uvreda za Slavonski Brod
Ako se to dogodi, ako dakle na peron bude padao snijeg te, posljedično, topio se (i) u pothodniku, bit će to karikaturalna, a ne funkcionalna nadstrešnica. Bit će to još jedan državna investicija od 22 milijuna kuna, čiji dominantni dijelovi neće biti u funkciji zbog koje su građeni.
Hoće li to biti posljedica filozofije arhitektice Malinar Ivanković - kako graditi objekte koji ne služe svrsi, ili neodgovornost revizora koji je naplatio nadzor projekta ne uočivši njegov temeljni nedostatak, ili kolegijalna solidarnost nadzornog organa, ili bahatost investitora koji tuđim alatom gloginje tuče, sasvim je svejedno. U svakom slučaju bit će to uvreda za Slavonski Brod.
Zbog toga, i ovdje, bitno je kazati kako Brođanke i Brođani jesu postali svekolika državna pastorčad - ali nisu glupi da bi se radovali lijepo upakiranoj robi s greškom. Uostalom, nadstrešnica čak nije ni 'poklonjeni konj kojem se ne gleda u zube'. Brođani su taj objekt itekako (pre)platili.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
6e1f7b93f23a659d0dec86facb4d6e879d4e21b523.10.2014. u 09:05
Prvi u Hrvatskoj imamo LGBT kolodvor...
-
6e1f7b93f23a659d0dec86facb4d6e879d4e21b522.10.2014. u 20:39
Čitam ove komentare i ne mogu se načuditi da nitko nije spomenuo da mnogi degradirajući mehanizmi u betonu uključuju prodiranje agresivnih materijala kao što su: sulfati, ugljični dioksid i ioni klora, a u većini slučajeva potrebna je i voda da... Prikaži sve bi podržala mehanizme degradacije. Kvaliteta površinskog područja sve se više smatra glavnim faktorom koji utječe na stupanj degradacije betonske građevine. Ono, mislim stvarno...:-), :-)...
-
BStipic22.10.2014. u 20:21
Mladene@ nemojte si umišljati da bi me mogli uvrijediti. Imate pravo na svoje mišljenje i stav. U prilog vašoj tezi o "informiranju s Interneta" ide činjenica da sam se rodio posve nepismen i da ništa nisam napisao niti objavio, uredio... Prikaži sve i ni u čemu sudjelovao dok nije Internet postao općedostupno pomagalo. Gdje ste vi bili u međuvremenu i što je iza vas? Pitanje je retoričko. Odgovor znam. L.P.
- Prikaži sve komentare
-