Stradavanje djece i mladih koji stradavaju sa slušalicama u ušima po cestama i željezničkim prugama u Hrvatskoj, ne primjećujući ništa oko sebe, prevršilo je svaku mjeru. Neslužbeno se u medijima navodi da je 14-godišnji dječak, koji je u četvrtak smrtno stradao u naletu vlaka na tračnicama u Jastrebarskom, također imao slušalice u ušima, piše Glas Slavonije.
U protekle dvije godine, hrvatska policija ispisala je nevjerojatnih 75.596 kazni vozačima koji su u vožnji koristili mobitele. U 2015. godini zbog korištenja mobitela dok su vozili kažnjeno je 38.960 vozača, a lani nešto manje - 36.636.
Iako se o korištenju slušalica govori kao o vrlo opasnoj stvari i za pješake i bicikliste koji sudjeluju u prometu, godinama se na tom polju ništa ne mijenja. Kazni nema, a mladi i djeca i dalje ginu.
Zakon prilagoditi
Najgore je u cijeloj priči to što se, iz pijeteta prema smrtno stradalima, pogotovo najmlađima, nikada u rezultatima očevida službeno ne govori da su imali slušalice u ušima, pa se kao uzrok nesreće u kojoj su stradali navede drugi uzrok nesreće i sva se krivnja prebaci na vozača vlaka ili automobila, primjerice neprilagođena brzina vozila koje ih je udarilo i slično.
Prometni stručnjak Željko Marušić kaže da su slušalice u ušima najmlađih, ali i svih drugih osoba koje sudjeluju u prometu, užasan problem.
- To treba hitno sankcionirati. Ne možeš biti u blizini pruge i prelaziti ju sa slušalicama, niti možeš tako hodati po pješačkom prijelazu ili cesti. Problem je u manjkavom zakonu koji se nije prilagodio današnjim uvjetima. Treba biti odgovoran i fleksibilan i uključiti promjene u društvu u zakonodavstvo. Prije 50 godina nismo imali taj problem, a zakoni su i dalje isti - kaže prometni stručnjak.
Treba početi kažnjavati
Kako dalje dodaje, treba početi kažnjavati kretanje u prometu sa slušalicama u ušima, ponajprije da bi se spriječila daljnja stradavanja.
- Mora se zabraniti pješacima da se kreću preko pružnih prijelaza i prugama sa slušalicama. Također, to se treba zabraniti i pješacima koji se kreću pješačkim prijelazima i po cestama, ali i biciklistima. Ovo je postala prava pošast i treba uvesti kazne od 500 kuna. Nije stvar u kažnjavanju, već u tome da bi se i na taj način spasili životi - dodao je Željko Marušić.
Ništa bolja situacija nije ni s korištenjem mobitela ostalih sudionika u prometu, za vrijeme vožnje.
Tako je hrvatska policija u protekle dvije godine ispisala nevjerojatnih 75.596 kazni vozačima koji su u vožnji koristili mobitele. U 2015. godini zbog korištenja mobitela dok su vozili kažnjeno je 38.960 vozača, a lani nešto manje - 36.636.
Voze i surfaju po FB-u!
I Hrvatski autoklub (HAK) upozorio je na opasnosti korištenja mobitela u vožnji. Nakon istraživanja HAK-a, koje je provedeno prošle godine, istaknuto je, između ostaloga, da je tipkanje na mobitel tijekom vožnje velika opasnost. "To nisu samo SMS-ovi nego i korištenje društvenih mreža i e-mailova preko tzv. pametnih telefona. U istraživanju smo uočili kako oko 10 posto vozača koristi mobitel tijekom vožnje, a dva posto tipka na njih”, rekao je pri predstavljanju rezultata istraživanja voditelj projekta Krešimir Viduka.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
erood_iz_bosne11.09.2017. u 16:15
Prometni stručnjak je oksimoron. Pogotovo kad se radi o Marušiću. Šarlatan koji izjavi da bi zabranio stare automobile jer su uzročnici većine nesreća nema šta raditi ni u medijima ni na fakultetu. Marušićevom logikom bi trebalo zabraniti i bicikle i... Prikaži sve električna vozila jer su nečujni, a gluhe se osobe ne bi smjele puštati van objekta stanovanja. Hands free isto zabraniti jer su to također slušalice. Ni jedan zakon neće biti ni dovoljan ni potreban za onoga tko nije naučio da treba pogledati lijevo i desno kad prelazi cestu ili prugu. Tko se normalan uzda u sluh kad prelazi prugu???
-