2308
Prikaza
2
Komentara
SLAVONSKI BROD - Protekloga je tjedna u slavonskobrodskoj Kumičićevoj ulici došlo do neuobičajene prometne nesreće u kojoj je 16-godišnjak zadobio lakše tjelesne ozlijede. Iako su nas čitatelji upozorili kako je promet u ovoj ulici opasan, a prometna signalizacija nedovoljno dobro ne regulira čime je ugrožena sigurnost pješaka, u prvom redu učenika obližnjih škola, u konkretnom slučaju krivac je bio učenik, kazali su nam u PU brodsko-posavskoj.
Kako smo doznali od policije u naguravanju je mladić izletio na cestu, udario u vozilo kojim je upravljao 65-godišnjak te je prilikom pada zadobio ozlijede. Nakon što mu je pružena liječnička pomoć pušten je kući.
Pa iako je ova nesreća neuobičajena i, srećom, završila je bez težih posljedica svakako je aktualizirala pitanje prometa u ovoj Ulici.
"Molim vas lijepo da vi iz SBplusa učinite nešto po pitanju prometa koje je katastrofalno u ulici Eugena Kumičića. Prvo da se proširi zona od 30 km na sat od firme Čepo do kružnog toka prema gradu. Senzor, postavljen za mjerenje brzine, ne poštuje se, a osim toga nema ni reakcije semafora koji bi se trebao zatvoriti ako se vozi brzinom većom od dopuštene. Spasimo našu djecu. - apelirao je na nas Željko Grbavac, koji svakodnevno svjedoči prometnoj nekulturi vozača i nepoštivanju prometnih znakova.
Ono što mi iz SBplusa možemo učiniti i što činimo je upozoravati na ovakve situacije i pozivati nadležne da rješavaju probleme koji postoje. Stoga pozivamo odgovorne neka provjere spomenuti semafor i poprave ga, a policiju da češće patrolira ovim područjem. Nekada je dovoljno samo da su tu pa da vozači voze kako treba.
No, nisu vozači osobnih automobila jedini koji krše propise. Nerijetko to čine i biciklisti koji su u velikoj većini, radilo se o djeci, mladima ili starijim vozačima, needucirani te biciklističkim trakama, cestom, a posebice tijekom prelaska kolnika, voze bez poznavanja i primjene prometnih propisa. Kao da se to njih ne tiče.
Nedaleko kružnog toka na križanju Kumičićeve i Budakove ulice taj je problem posebno izražen. Biciklisti, nerijetko upravo učenici, vozeći ispod podvožnjaka dolaskom do pješačkog prijelaza u Budakovoj ulici gotovo u pravilu ga prelaze u vožnji bez da provjeravaju mogu li to sa sigurnošću napraviti. Mada, tu ne bi uopće smjeli voziti bicikl.
- Vozači bicikala ne smiju zaboraviti na propise vezane uz vožnju po biciklističkoj stazi. Dolaskom do kolnika dužni su stati te vožnju označenom stazom nastaviti samo ako su sigurni da to mogu učiniti bez posljedica. Ako na dijelu gdje prelaze kolnik nema biciklističke staze onda moraju stati te cestu prijeći na pješačkom prijelazu gurajući bicikl - podsjetila je glasnogovornica PU brodsko Kata Nujić.
Dakle, ako uz pješački prijelaz postoji iscrtana crvena biciklistička oznaka to nije znak da biciklisti sa staze smiju pojuriti preko kolnika, nego moraju stati, uvjeriti se da mogu sigurno prijeći i tek onda nastaviti vožnju. U slučaju kad je na kolniku samo pješački prijelaz onda se on prelazi gurajući bicikl. Barem bi tako trebalo iako u praksi, znamo svi, nije tako.
O tome da se označeni smjer biciklističkih taka ne poštuje da se i ne govori. Stoga bi, barem kada su u pitanju mladi, roditelji trebali biti ti koji će ih, radi njihove, ali i sigurnosti drugih sudionika u prometu, upoznati s prometnim propisima i važnosti njihova poštivanja. Jer oni vrijede i za bicikliste bez obzira na to što oni nisu dužni proći nikakvu obuku. Mada ni o tome ne bi bilo loše razmisliti tim više što u Slavonskom Brodu imamo sve više biciklističkih staza kojima se njihovi korisnici, u značajnom broju, ne znaju koristiti. Ili su jednostavno toliko bahati, a onda je to posao opet za policiju koja bi, držimo, posebno trebala upozoravati mlade bicikliste u blizini škola kako se pravilno ponašati u prometu.
Isto tako bicikliste treba obučiti za pravilno kretanje u prometu, za što je dovoljno i periodički objavljivati članak u novinama, TV emisiju, radio emisiju i sl. eventualno sa testom za samoispitivanje. Ako biciklisti ipak pravi prekršaje, onda ga treba poslati... Prikaži sveti na obaveznu službenu obuku i ispit, a kada nakon obuke ponovi prekršaje, može ga se i kazniti. Neznanje nije opravdanje da se biciklom harači po cestama tko kako hoće i uzrokuje probleme onima koji voze po pravilima.
Neka pravila treba uvesti i u "novo" područje rada kreatora biciklističkih staza, jer i tu moraju postojati jednoznačni propisi, prvenstveno oni propisani zakonom o prometu. Biciklist MORA STATI prilikom prelaska ceste i ima prednost samo ako gura bicikl preko prijelaza.... Prikaži sve NE STAVLJANJE znaka STOP, vertikalnog ili horizontalnog prije prelaska biciklističke staze preko ceste je propust izvođača radova i njegova odgovornost, ili krivnja kod ovakvih nesreća. Ista stvar je i sa produžetkom crvene biciklističke trake preko ceste što krivo navodi bicikliste da imaju prednost. Prijelaz preko ceste mora biti vidljivo različit od "sigurne" biciklističke staze, kao što je različit i za pješake.