Ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta Martina Dalić predstavila je nedavno Akcijski plan za sustavno smanjivanje administrativnih troškova i dodatno smanjivanje neporeznih nameta, čijom bi se provedbom gospodarstvu omogućile uštede od oko 1,5 milijardi kuna.
Akcijski plan sadržava 104 mjere. Ministrica je kazala kako na taj način počinje cjelovita reforma poslovne klime koja jamči jeftinije i jednostavnije poslovanje, uz lakši pristup tržištu usluga. Cilj je rasteretiti gospodarstvo od prekomjerne administracije te ju učiniti jednostavnijom i jeftinijom nego što je danas. Vlada ovom reformom počinje sustavno raščišćavanje propisa, birokracije i administrativnih zahtjeva te je posvećena sprječavanju nastanka novih. Istaknuto je kako će uštede na administrativnim troškovima poslovnom sektoru ostaviti više vremena i novca za daljnji razvoj poslovanja, ulaganja i zapošljavanje, dok će se liberalizacijom tržišta profesionalnih usluga povećati konkurencija.
Područja u kojima će se Akcijskim planom tražiti pojeftinjenja i pojednostavljenja poslovanja odnose se na zaštitu na radu, sanitarne i zdravstvene uvjete, energetsku učinkovitost u gradnji, trgovini i posredovanju u prometu nekretnina.
Konkretni primjeri
Ministarstvo je navelo i konkretne primjere u kojima bi se trebala očekivati pojeftinjenja i pojednostavljenja poslovanja. Primjerice putem e-obrasca poduzetnici će moći samostalno izrađivati procjene rizika bez potrebe plaćanja skupe vanjske usluge, a to bi im na godišnjoj razini trebalo donijeti uštede od 500 milijuna kuna. Nadalje, skraćivanjem vremena i cijena usavršavanja radnika za zaštitu na radu za 50 posto trebala bi biti ostvarena ušteda od 230 milijuna kuna. Oko 160 milijuna kuna trebalo bi biti ušteđeno smanjivanjem učestalosti održavanja odbora za zaštitu na radu s četiri na dva puta godišnje. Pojednostavit će se i digitalizirati postupak prijave gradilišta inspektoratu rada te će to vrijeme biti skraćeno sa 16 sati na 15 minuta bez ispunjavanja tiskanice. Ta bi mjera trebala donijeti uštedu od devet milijuna kuna. Sanitarni i zdravstveni pregledi više ne bi bili obvezni dva puta godišnje, nego jednom, a to donosi uštedu od 83 milijuna kuna. Osim toga, išlo bi se prema jednostavnijem evidentiranju radnog vremena, oslobođenju članova uprava i izvršnih direktora trgovačkih društava obveze da sami sebi blokiraju račun u FINA-i zbog neisplate plaće na vrijeme, omogućavalo bi se elektroničko plaćanje pristojbi, bez obveze kupnje državnih biljega. Od poduzetnika se neće tražiti podatke koje država već ima, primjerice poput izvoda iz registara i sl.
Ponovno će biti aktivirano i Povjerenstvo za smanjenje i ukidanje neporeznih davanja, a Vlada pokreće i razvoj brzih i jednostavnih e-usluga za pokretanje posla i e-dozvola za pristup tržištu usluga u nizu sektora, bez papira i biljega putem jedinstvene kontaktne točke za usluge psc.hr.
Akcijski plan Ministarstva gospodarstva pozdravila je Hrvatska udruga poslodavaca, koja je i aktivno sudjelovala u njegovoj izradi, kao i Hrvatska obrtnička komora predlažući također mjere za otklanjanje teškoća koje otežavaju poslovanje obrtnika.
No, s druge strane, u
sindikatima su vrlo sumnjičavi oko mjera koje bi mogle utjecati na
smanjenje zaštite na radu te će tražiti izradu analiza i procjena
učinaka mjera u kojima žele sudjelovati kako te mjere ne bi snizile
razinu zaštite na radu radnika. Tekst u cjelosti možete pročitati OVDJE. (Izvor: Glas Slavonije)
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -