Nakon crne subote i nedjelje prijepodne, kada je u prometnim nesrećama na hrvatskim cestama smrtno stradalo šestero ljudi (jedna osoba vjerojatno je preminula prirodnom smrću), a deset ih je teško ozlijeđeno, među kojima i sedmogodišnje dijete, prometni stručnjak Željko Marušić još jednom pokušava svojim javnim istupom upozoriti nadležne da učine nešto kako bi se pogibije i stradavanja zaustavili, piše Glas Slavonije.
Prometni stručnjak ističe: "da 17-godišnjak u
automobilu marke Yugo nije pogodio stablo uz rub odvodnog kanala uz
cestu u Medarima, 30 metara dalje naletio bi na, kao nož oštar,
nezaštićeni armiranobetonski mostić, pa bi ishod vjerojatno bio još
gori."
Marušić, između ostaloga, upozorava na probleme prastarog voznog parka Hrvata, nezaštićenih betonskih mostova te potrebu uvođenja videonadzora.
- Stoti put treba ukazati da su nezaštićeni armiranobetonski mostići preko odvodnih kanala uz rubove gradskih, županijskih i državnih cesta najveći problem hrvatskih prometnica. Ceste u Jelisavcu i Medarima nisu samo opasne, one "zovu u smrt”. Je li itko odgovoran za tu strašnu prometnu situaciju, ima li ime i prezime i hoće li nastaviti raditi taj posao? - pita se Marušić. Dodaje kako je zakazala policija, jer su se nesreće dogodile u krajnje predvidivim okolnostima, u noćnim i ranojutarnjim satima subote i nedjelje, kad mladež, često alkoholizirana, juri u nesigurnim starim autima.
Ističe da 17-godišnjak u automobilu marke Yugo nije pogodio stablo uz rub odvodnog kanala uz cestu u Medarima, 30 metara dalje naletio bi na, kao nož oštar, nezaštićeni armiranobetonski mostić, pa bi ishod vjerojatno bio još gori. Scenarij "ceste koja zove u smrt” isti je kao u Jelisavcu. Kako navodi Marušić, takvih pogibeljnih armiranobetonskih mostića i sličnih objekata preko odvodnih kanala uz hrvatske ceste ima na tisuće, o njima nitko ne vodi računa.
- Činjenica da je prosječna starost vozila, krivaca ovih tragičnih nesreća, 20-ak godina, što otvara rak-ranu našeg prometa, gdje Vlada penalizira, umjesto da stimulira nove, sigurne automobile. Ovaj strašan niz nesreća ponovno je ukazao na nedopustivo stanje i anarhiju u prometnom sustavu Hrvatske, koji zovu na uzbunu. Hoće li se konačno netko oglasiti i pokrenuti nužne korjenite promjene? Četiri su osobe poginule u nesrećama u ranim jutarnjim satima subote i nedjelje, nakon provoda, u krajnje predvidivom sklopu okolnosti - apelira prometni stručnjak.
Kao i svatko tko želi uživati, a ne pokušati preživjeti na putu od točke A do točke B, Željko Marušić ističe da bi svi raspoloživi potencijali prometne policije trebali u rane jutarnje sate vikendom biti na nogama, kontrolirajući praktički svako vozilo, jer je u to doba, svima je to poznato, na cesti velik udio alkoholiziranih i obijesnih vozača.
Kako ističe, nesreće koje su se dogodile za vikend, školski su primjeri nužnosti korjenitih promjena te ukazuju na žurnost uspostave Hrvatske agencije za sigurnost cestovnog prometa koja bi trebala preuzeti odgovornost nad svim asfaltiranim prometnicama, od gradskih i županijskih, do državnih i autocesta.
- Kako od policije koja je zadužena isključivo za nadzor očekivati da sama sebe kontrolira i kritizira? Kako to očekivati od uhljeba u upravama županijskih cesta? Osim reorganizacije, za to bi prometnoj policiji trebalo osigurati dodatne resurse i sredstva, a sva opasna mjesta bila bi evidentirana i počela se rješavati - dodaje prometni stručnjak.
Kobni mostići preko kanala
U Slavoniji ljudi često stradavaju kada pri slijetanju s ceste nalete na
betonske mostiće preko kanala. Podsjetimo se nekih primjera. Krajem
studenoga 2012. godine u Lili kod Našica poginuo je Saša Repinc (26) iz
Ribnjaka, kada je izgubio nadzor nad upravljačem VW Golfa, sletio u
kanal te prednjim dijelom vozila udario u betonski most. Od zadobivenih
ozljeda vozač je preminuo na mjestu nesreće. Pet osoba ozlijeđeno je u
prometnoj nesreći koja se dogodila u svibnju iste godine u Bilju. Ondje
je Peugeot 406, nakon što je odbio dio drugog betonskog mosta i otkinuo
komad betona, poletio u zrak.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
1234529.03.2017. u 22:01
...stupovi rasvjete u vecini sela su mogli biti postavljeni uz pjesacku stazu, a ne uz cestu...zasto nisu, ne znam. Mostovi su prva linija obrane od divljih motorista i automobilista...pogotovo gdje se kuce po selima nalaze pet, sest metara od ceste... Prikaži sve uz ogranicenje brzine 70 km/h....vise ljudi bi stradalo u dnevnim boravcima, spavacim sobama i dvoristima da nema mostova nego da je sve lijepo ravno....kad sjednes na tudi motor bez vozacke i lupis u most s dvijesto km/h svi se pitaju da je most bio malo lijevo ili desno i zasto bas armirani beton....nesreca nikad ne spava ali u prometu kad se dogodi uglavnom ju sami izazovemo...da je deni zupan umjesto onoga sto je napravio na tom mjestu pogodio most da ga je bilo, neki bi ga zalili...ovako vam je sve jasno...hocemo li ikad imati novaca da uz svaku prometnicu stavimo ogradu kao na autocesti i tako spasimo stanovnike, slucajne prolaznike, pa i divljake od njih samim?.......
-
AculeusApis29.03.2017. u 21:09
Stupovi javne rasvjeta koji su tik uz cestu također su velika opasnost. Npr. u Sapcima. Tko li je dao dozvolu za onako što? Sapci noću svjetle bolje od Berlina.
-