- pravo na sigurnost roba i usluga
- pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju
- pravo na izbor roba i usluga
- pravo potrošača da se čuje njihov glas
- pravo na zadovoljavanje temeljnih životnih potreba,
- pravo na naknadu štete
- pravo na obrazovanje potrošača
- pravo na zdravi okoliš.
Republika Hrvatska se Zakonom o zaštiti potrošača približila uređenim društvima s izgrađenim sustavom zaštite potrošača. Postavlja se pitanje koliko tj. u kojoj mjeri sami konzumiramo zajamčena nam prava? Jeste li se ikada žalili da vam je "uvaljen" nekvalitetan proizvod? Koliko ste puta vratili robu zbog nekih propusta u deklaraciji ili zbog greške? Jeste li to bar pokušali? Jeste li bili zadovoljni ophođenjem trgovca ili davatelja usluga i jeste li i kome prosvjedovali ili uputili prigovor? Jeste li svjesni da su kupci kadri itekako utjecati na kvalitetu proizvoda i usluga na tržištu, pa čak i na cijenu?
Evo, 10 najčešćih pitanja glede reklamacija i 10 naputaka kako ih riješiti, te nekoliko vezanih linkova.
Potrošač
Gledajući općenito, potrošač ili konzument je osoba ili kućanstvo koje kupuje, troši i konzumira proizvode i usluge gospodarskog sustava. Znači, u većoj ili manjoj mjeri, svi pripadamo velikoj skupini (potrošača) koja danas obilježava svoj dan.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
zjelavic15.03.2012. u 15:32
@jedandanzivota- i sam sam prije par godina u nekoliko navrata morao interventirati dotičnom davatelju usluga. nekoliko je puta to bilo telefonski,a dva puta (problem telefonske linije) i pismeno. sve je rješeno,ali nisam bio zadovoljan vremenom koje je na to utrošeno.... Prikaži sve također moram reći da sam kontaktirao i udrugu za zaštitu potrošača (u osijeku) koja mi tada i nije bila od pomoći. danas je nadam se drugačije. isto tako (nažalost) dva puta sam kupio električni uređaj koji nakon prvog korištenja nisu bili u redu. moram reći da sam u jednom slučaju nadoplatio za drugi, a jednom sam tražio i dobio povrat novca (doduše nakon upoznavanje prodavača o njegovim obvezama i mojim pravima kao kupca). @ SirOliver - glede nekih njihovih usluga, moram reći da sam zasad osuđen na njih, ali isto tako da sam mnogo zadovoljniji tretmanom otkada nemam pretplatu.
-
jedandanzivota15.03.2012. u 14:26
Sve ovo sam napisao kako bi se kupci T-Com upoznali sa svojim pravima. Niste li i vi bili jedna od zakinutih mušterija ?
-
jedandanzivota15.03.2012. u 14:23
Mail T-Com-u Poštovani gospodine Pavlić! Navodim dio Vašeg maila od 22.7. 2011.god.: „Kao uslužna kompanija nastojimo što je više moguće izaći u susret zahtjevima, željama i zadovoljstvu naših korisnika, stoga je donesena odluka o otpisu zaduženih mjesečnih naknada za spornu... Prikaži svea spornu uslugu po Vašem računu broj 7110000899 za 05/2011 i 06/2011 u ukupnom iznosu od 117,96 kuna (PDV uključen). Uvidom u Vaše račune ustanovljeno je da ste račune, za koje je izvršen otpis, podmirili u cijelosti, stoga će Vam sljedeći Internet računi biti umanjeni za otpisane iznose.......“ Tako se radi s vjernim i dugogodišnjim kupcima. Znajte, ja ne bih propao za tih 117.96 kuna, ali, radi se o principu da treba razvijati korektne odnose s kupcima. Mislim da vašim stručnjacima nije problem napraviti izmjenu u vašim računalnim programima kako bi, 15 dana prije isteka ugovora, poslali obavijest kupcima, bilo putem SMS-a, maila i slično, da je ugovor pri kraju. Ako nema odgovora, kupca isključite iz paketa. Ako, pak, kupcu manjka taj paket, može vas nazvati i obnoviti ugovor. Time bi izbjegli kršenje članka 54, Zakona o zaštiti potrošača Republike Hrvatske. Usput, osobno sam u zadnjih desetak godina uputio barem 200 ljudi koji su zatražili vaše usluge (internet, mobitel, MaxTV) i dobili su ih od vas. Dakle, nakon svega, zadovoljan sam načinom riješavanja našeg zajedničkog problema. S poštovanjem,
Prikaži sve komentare
-