SLAVONSKI BROD- Iako su mali obiteljski hoteli s popunjenošću kapaciteta 200 dana godišnje, prema ocjeni ministra turizma Damira Bajsa, perjanica hrvatskog turizma, njihovo poslovanje opterećuju brojni parafiskalni nameti te siva ekonomija. Predsjednik Nacionalne udruge malih obiteljskih hotela Šime Klarić, na nedavnom okruglom stolu u Slavonskom Brodu, je upozorio na stalan rast inputa, koje prihodi ne mogu pratiti, a najveće su opterećenje upravo parafiskalni nameti, od komunalne naknade, Zampa, spomeničke rente, slivnih voda i slično. Smatra da bi te namete trebalo smanjiti, osobito u vrijeme vansezonskog poslovanja.
Potvrđuje to i direktor hotela "Savus" u Slavonskom Brod Ivan Bogović. – Mi smo orijentirani smo na poslovni turizam, jer je takvih gostiju najviše. Obnovom kategorizacije nastavili smo održavati kvalitetu zahvaljujući kojoj nam se klijentela kojoj smo orijentirani povećavala. Volio bih da se taj trend nastavi, međutim prema svim prognozama za ovu godinu, to će biti teško, - naglašava Bogović. Govoreći o poslovanju u vrijeme recesije direktor "Savusa" ističe da se uz uštede išlo na zadržavanje postignute razine kvalitete i privlačenja što većeg broja gostiju. - Najveći su problemi nerealno tržište, jer plaćamo jako puno ugovornih obveza. Naknade za restoran, kavanu, hotel, naknada Zamp-u po broju prijemnika, TV pristojba za svaki prijemnik, slivne vode, atesti za plinske i klima uređaje, spomenička renta, odvoz smeća,….samo su dio obveznih stavki koje obiteljski mali hoteli moraju platiti ukoliko žele funkcionirati. Sve to oni koji rade u zoni sive ekonomije izbjegavaju. No, vjerujem da gosti prepoznaju kvalitetu,- napominje Ivan Bogović, pozdravljajući kontrole državnog inspektorata kojim će se legalni objekti riješiti nelojalne konkurencije. Osim toga, smatra Bogović, parafiskalni nameti bi trebali biti niži, na čemu preko Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice, te jedinica lokalne samouprave radi i Nacionalna udruga malih i obiteljskih hotela.
Na visoke inpute upozorava i Višnja Zdjelarević, vlasnica i menager istoimenog obiteljskog vinskog hotela, otvorenog 2003. godine. – Od kada smo otvorili hotel tri puta je povećana cijena plina. Zimi nam je inače slaba posjećenost, pa smo se u cilju redukcije troškova ove godine odlučili na zatvaranje hotela od 1. siječnja do travnja, - kaže Višnja Zdjelarević, dodajući da hotel u tom periodu otvara vrata za najavljene grupe gostiju. – Ispražnjeni kućni budžeti troškovima za božićne i novogodišnje blagdane i skijanje te hladnoća, a potom i vrijeme korizme glavni su razlozi malog interesa za turistička putovanja. Gosti nam počnu dolaziti poslije Uskrsa, - kaže menagerica hotela "Zdjelarevć", naglasivši da je recesija donijela velike promjene. Naime, u prve tri godine taj je hotel imao priličan broj tzv. vinskih gostiju koji su dolazili na objed, kušanje vina, šetnju ili pak manje grupe na team buildingu i noćenju.- S godinama smo primijetili da individualni gost nestaje, ostalo je nešto poslovnih gostiju, pa smo postali mali poslovni hotel. No, team buildinzi su ukinuti, pa su nam u posljednje vrijeme najčešći gosti sudionici seminara, koji su orijentirani isključivo na rad, bez vremena za šetnju ili posjet nekoj kulturnim znamenitostima. Danas su nam ostali više–manje jednodnevni događaji. Kako će dalje biti to je teško prognozirati, jer stalno moramo mijenjati smjerove, od toga da smo zadovoljavali potrebe grada i radili gotovo kao gradski hotel, s otvaranjem novih hotela u gradu, nastavili smo s vinskim programom, potom smo postali poslovni hotel, a zatim smo se orijentirali na fešte jednodnevnog karaktera i uključili na bookinge da bi imali nešto gostiju na noćenju. Što će biti dalje teško je predvidjeti. Sada smo počeli malo više raditi s grupama iz Slovenije, koje su nas počele otkrivati, - kaže Zdjelarević.
Otežavajuća je okolnost što Brodsko – posavska županija nije turistički kraj, niti ima turističku znamenitost koja će privući ljude (poput Kopačkog rita, Plitvičkih jezera), pa svi moraju raditi puno više i truditi se oko gosta da bi imali efekt. I Bogović i Zdjelarević se slažu da će onog trena kada u Brodu i okolici bude više događanja o kojima će biti informirani i hotelijer, kada svi segmenti budu povezaniji, te kada se profesionalno, a ne sporadično, više ljudi bude bavilo turizmom, biti lakše.
U prilog kvaliteti obaju malih obiteljskih hotela idu i brojna priznanja i na nacionalnoj razini. Tako je "Savus", koji je otvoren 2006. godine, 2008. i 2009. zaslužio drugo, a 2010. godine treće mjesto u kategoriji najboljih malih obiteljskih hotela kontinentalne Hrvatske s četiri zvjezdice, dok je 2007. godine restoran "Savusa" proglašen najboljim restoranom u Slavonskom Brodu. Restoran hotela "Zdjelarević", poznat po gastronomskim delicijama temeljenim na autohtonim domaćim namirnicama u skladu sa sezonom, je od 1500 restorana jedini u Slavoniji i Baranji koji je ušao u Travel Info Croatia, ocijenjen ocjenom 4 od mogućih pet.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -