
Foto: klix.ba

Foto: klix.ba

Foto: klix.ba

Foto: klix.ba

Foto: klix.ba
U sljedećih nekoliko dana hrvatska će se strana mosta preko rijeke Save spojiti s bosanskohercegovačkom. Povijesni je to trenutak jer će na taj način biti povezane autoceste dviju država, a samim će time biti rasterećeni i ostali granični prijelazi na području Brodsko-posavske županije.
SVILAJ - Početkom studenog pisali smo kako je dovršeno
sedamdeset posto mosta preko rijeke Save kod Svilaja. Bila je to dobra vijest s obzirom
na sve veća opterećenja koja trpe granični prijelazi s Bosnom i Hercegovinom u
Brodsko-posavskoj županiji. Tako je, primjerice, prošli tjedan obustavljen promet za teretna vozila i autobuse, preko mosta koji
spaja Gunju i Brčko jer
stručnjaci više ne mogu garantirati koliki pritisak konstrukcija starog mosta dalje
može podnijeti.
No, olakšanje što se tiče teretnog cestovnog prometa graničnim
bi prijelazima na području Brodsko-posavske županije trebao donijeti i ovaj svilajski most. Spajanje dviju strana mosta
na rijeci Savi kod Svilaja očekuje se u narednih deset dana, potvrdio je za portal Klix.ba tajnik Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Igor
Pejić.
- Ostalo je još nekih desetak metara na sredini. Veliki
sastanak s hrvatskom stranom imamo 6. veljače, a koncem ovog ili početkom
sljedećeg tjedna očekuje se spajanje mosta. - kazao je za portal Klix.ba Pejić.
Svilajski je most vrijedan više od 22 milijuna eura, a
budući da se radi o zajedničkom naručitelju, sukladno međudržavnom sporazumu,
Hrvatska s Bosnom i Hercegovinom sufinancira izgradnju 'pola-pola'. Ipak,
hrvatska je polovica sredstava u iznosu od 57,97 posto financirana iz kredita
EIB-a i bespovratnih sredstava iz CEF fonda.
Iz bosanskohercegovačkog su Ministarstva najavili kako točan
datum spajanja nije preciziran jer ovisi o vremenskim uvjetima.
- Nismo najavljivali taj događaj jer se radi o izuzetno
osjetljivom poslu koji se ne može predvidjeti s obzirom na to da najmanje
kretanje vjetra, mekoća nasipa i slično, utječu na posao. Dakle, dizaličari neće
dizati teret ukoliko postoji bilo koji oblik rizika. - pojasnio je Pejić.
Ipak i sam je naglasio kako će spomenuto spajanje koje se
očekuje u sljedećih deset dana biti povijesni trenutak. Riječ je, kako je
poznato, o velikom infrastrukturnom projektu na Koridoru 5C kojim će se povezati
autocesta s bosanskohercegovačke i hrvatske strane rijeke Save.
Izgradnja je počela u rujnu 2016. godine, a trebala bi biti
privedena kraju ovo ljeto. Unatoč problemima, poput odlaska Viadukta u stečaj i
visokih vodostaja rijeke Save, radovi na mostu Svilaj, čini se, teku planiranom dinamikom.