SLAVONSKI BROD - Problem nedostatne plovnosti rijeke Save sve je izražajniji, a prije par dana svjedočili su mu i inozemni gosti francuskog kruzera. Zbog plićaka kod Novog Grada zaustavljeni su u Županji, a do Slavonskog Broda su došli autobusima.
- Plićak kod Novog Grada je i prije rata bio problematičan, ali ne toliko kao danas, kada je postao najkritičnija točka između Siska i Beograda - kaže Venceslav Vavrouš, pomoćnik ravnatelja Agencije za vodne putove, napomenuvši kako je na tom mjestu Sava plovna samo nešto više od pola godine.
- To se događa zbog silnih iskopa šljunka s naše i bosanske strane od Jaruga do Županje i Gunje, čime je korito na pogrešnim mjestima produbljeno, osim kod Novog Grada, gdje nije kopano jer se radi o tvrđem materijalu. Tako je plićak kod Novog Grada postao još izražajniji pa se samo 50 posto dana tijeko godine može ploviti punim gazom - pojašnjava Vavrouš problem dolaska i turističkih brodova koji imaju gaz 120 centimetara i koji se mogu "provući" kada je vodostaj do -80, a jučer je zabilježen dvadeset centimetara niži.
- Pretprošle smo godine počeli regulacijske radove na suženom profilu, čime bi se plovnost povećala na 75 posto, no prekinuli smo zbog nedostatka novca (potrebno je oko 12 milijuna kuna). Konačno će rješenje biti projekt Agencije za vodne putove - uređenje Save od Brčkog do Siska produbljenjem korita i uređenjem objekata u koritu, čiju je realizaciju realno očekivati nakon 2013. goidne. Riječ je o investiciji procijenjenoj na ukupno 55 milijuna eura, od čega bi veći dio snosila Republika Hrvatska, a manji susjedna Bosna i Hercegovina, također zainteresirana za podizanje plovnosti Save - kaže Vavrouš.
- Izrada glavnog projekta, za koji je novac osiguran iz IPA fonda, u tijeku je, a investicija uređenja bit će kandidirana prema strukturnim fondovima EU-a - potvrđuje Vavrouš.
Gubitke trpe i Sisak i Bosanski Brod
Osim kod Novog Grada, problemi plovnosti Save izraženi su između Jasenovca i Siska. Željezari i rafineriji iz Siska te Bosanskog Broda i drugim korisnicima riječnog transporta ograničavajući je faktor plićak, a Vavrouš procjenjuje da su zbog neplovnosti Save veći gubici negoli je investicija za uređenje korita. "Nedavno je nekoliko tereta čekalo kod Slavonskog Broda, isplovili su tek kada je zbog oborina naišao vodni val, a u ljetnom razdoblju (od 15. lipnja do kraja rujna) neće ni pokušavati s plovidbom”, pojašnjava Vavrouš probleme komercijalne i sve naglašenije turističke plovidbe.
- Najnoviji
- Najstariji
-
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama plusportal.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona. -
Stipe24.06.2011. u 17:25
Pokazalo se da su 100% u pravu svi oni koji zagovaraju luku Brod. Ne samo da će industrija i turizam procvjetati nego i poljoprivreda, točnije uzgoj stoke, točnije uzgoj teglećih mula. Pa kad negdje stane, zapne ladja, onda će se... Prikaži sve teret i ljudi prebaciti mulama.
-